چوب حراج به اعتبار دانشگاه

کدخبر: 2375683

آنچه دیروز در دانشگاه شریف رقم خورد، هتک حیثت نهاد دانشگاه هم توسط دانشجویان و هم نیروهای انتظامی و امنیتی برخوردکننده با دانشجویان بود.

نسیم‌آنلاین: دیروز در جریان تجمع جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف، شعارهایی سر داده شد که حیثت این دانشگاه را لکه دار کرد. شعارهایی که نمونه‌ی آن در چاله میدان هم به سختی شنیده می شود، دیروز با صدای بلند توسط برخی از دانشجویان این دانشگاه فریاد زده شد. دیروز نه تنها حیثت دانشگاه شریف، بلکه حیثت کل نهاد دانشگاه در کشور مورد تهدید قرار گرفت. نهادی که در بحران امروز نه تنها راه‌حلی پیش پای جامعه نگذاشته بلکه عقلانیت را کنار گذاشته و همچون بنزینی بر آتش خشم و عصبانیت عمل می‌کند. ادبیات چاله میدانی به کار رفته در دانشگاه شریف به حدی بود که روی شعارهای ساختارشکنانه نوجوانان و جوانان در بحرانی‌ترین لحظات تجمعات خیابانی را سفید کرد. این سطح از هتاکی به واسطه‌ی ناتوانی مسئولان دانشگاه در مدیریت آن، باعث بروز چالش در بیرون از نرده‌های دانشگاه شد. 

با حضور بی‌سابقه‌ی نیروهای انتظامی و امنیتی در درب های خروجی دانشگاه عملا امکان خروج دانشجویان فراهم نبود. با این وجود مسئولان دانشگاه، دانشجویان را به صورت دسته‌ای از یکی از درب‌های دانشگاه خارج کردند. دانشجویان با خروج از دانشگاه با برخورد نیروهای انتظامی و امنیتی در فضای پیرامونی دانشگاه مواجه شدند. برخورد در پارکینگِ بیرون از محوطه دانشگاه و خیابان‌های اطراف. سطح برخورد انتظامی و امنیتی دیروز نسبتی با مواجهه با ناآرامی در دانشگاه نداشت. 

آنچه دیروز در دانشگاه شریف رقم خورد، هتک حیثت نهاد دانشگاه هم توسط دانشجویان و هم نیروهای انتظامی و امنیتی برخوردکننده با دانشجویان بود. اتفاقاتی که در حضور اساتید دانشگاه و مدیریت دانشگاه رقم خورد و به واسطه‌ی ناتوانی آنها تبدیل به بحران شد. این دو اتفاق  عملا اعتبار دانشگاه در صحنه‌ی عمومی کشور را زیر سوال برد. با اتفاقات دیروز مدتها باید بگذرد تا دانشگاه بتواند تصویر خود به عنوان منشا عقلانیت در لایه‌ی سیاسی کشور را احیا کند.

 

ارسال نظر: