دولت به دنبال مجوز خاص برای ساعت کاری

کدخبر: 2375823

در لایحه پیشنهادی دولت علاوه بر این موضوع در خواست کاهش ساعت کاری از 176 ساعت در ماه به 170 ساعت نیز به چشم می‌خورد.

نسیم آنلاین: بعد از رد مصوبات دولت درخصوص تغییر و کاهش ساعت کاری در ماه رمضان و  تابستان به خاطر مشکل کمبود برق توسط رئیس مجلس، دولت به دنبال مجوزی برای تصمیم‌گیری درخصوص کاهش ساعت کاری در شرایط بحرانی است.  در لایحه پیشنهادی دولت علاوه بر این موضوع در خواست کاهش ساعت کاری از 176 ساعت در ماه به 170 ساعت نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت به موجب این تصمیم، ساعات کار کارمندان دولت ۴۲/۵ ساعت در هفته است و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می گردد. تغییر ساعت کار کارمندان با رعایت سقف مذکور و در چارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیئت وزیران می رسد، بر عهده دستگاه ذی ربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضاء هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح های طبقه بندی مشاغل ذی ربط تعیین خواهد شد.

متناسب با تغییرات فناوری و در شرایط اضطرار و بحران نظیر آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادث غیرمترقبه، شیوع بیماری های فراگیر و یا در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان، به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران، ساعت کار و نحوه ارایه خدمت کارمندان، فارغ از سقف مذکور در ماده (۸۷) تعیین می شود.

همه دستگاه های اجرایی اعم از ستادی و استانی، به استثنای بخش عملیاتی مراکز و واحدهای خدمت رسانی نظیر واحدهای ذی ربط بهزیستی، بانک ها، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی - درمانی، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته تنظیم نمایند.

ارسال نظر: