باید از آقای غلامرضا تشکر کرد

کدخبر: 2377033
خبرنگار:

واکنش دبیر حزب همت به اعتراض نمایندگان نسبت به بخشنامه‌ی معاون سیاسی وزارت کشور

نسیم‌آنلاین: معاون سیاسی وزیر کشور با موضوع انتخابات بخشنامه‌ای صادر کرد که واکنش برخی نمایندگان مجلس را در پی داشت. بخشنامه‌ای که خطاب به مدیران استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تنظیم شده و آنها را از انجام اقداماتی که شائبه‌ی جانبداری ایجاد می‌کند برحذر داشته است. برای ارزیابی این اقدام معاون سیاسی وزیر کشور به سراغ سید احمد نبوی، دبیرکل حزب همت رفتیم. متن این مصاحبه به شرح ذیل است:

می‌خواستم که موضع‌ شما را در نسبت با بخش‌نامه معاون سیاسی وزارت کشور در ارتباط با انتخابات بدانم؟ به نظر شما این بخش‌نامۀ مؤثری برای انتخابات بود؟ چرا نمایندگان مجلس چنین واکنش تندی داشتند؟

من به نظرم می‌رسد که این بخش‌نامه خیلی‌خیلی دیر در جمهوری اسلامی صادر شده است. این بخش‌نامه باید سال‌های قبل اتفاق می‌افتاد تا جلوی انحراف حضور نمایندگان مجلس در مسائل اجرایی گرفته بشود. امروز که آقای غلامرضا این کار را انجام دادند شجاعتی بود که ادوار معاون سیاسی دولت‌های قبلی آن را باید به خرج می‌دادند. باید خیلی‌خیلی از آقای غلامرضا تشکر کرد. باید از آقای وزیر تشکر کرد.

 باید به مجلس فهماند که کار شما کار قانون‌گذاری است و در راستای تفکیک قوا در کشور شما حق دخالت در حوزۀ اجرایی را ندارید. ضمن اینکه به‌هرحال انتخابات، یک انتخابات رقابتی است. چرا باید نمایندۀ حال حاضر مجلس در تمام تجمعات در تمام افتتاح‌ها و تمام سخنرانی‌های مسئولین اجرایی حضور داشته باشد و به او وقت بدهند و فرصت بدهند تا سخنرانی کند و از توانایی‌های خودش تعریف بکند و بگوید من آن‌قدر قدرت دارم و فلان کار را کردم و این جاده را کشیدم و من این بیمارستان را ساختم و من کمک کردم.

شما اگر قانون‌گذار خوبی باشید هرگز لازم نیست که در تجمعات دولتی و مراسم‌های دولتی شرکت بکنید و کاملاً مردم شهر شما متوجه می‌شوند که با قانون‌گذاری خوب چه کمک‌هایی به او کرده‌اید. با این نگاه به نظرم این اتفاق میمون و مبارکی بود.

 فقط از آقای وزیر کشور گله دارم که چرا کوتاه آمدند؟ چرا گفت این بخش‌نامه را لغو می‌کنم؟ و چرا طبق برخی شنیده‌ها وزیر گفته است معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات را عوض می‌کنم؟ محکم باشید و جلوی بی‌قانونی و انحراف بایستید. اسم شما در تاریخ ثبت خواهد شد اگر مقاومت بکنید. فرض کنید شما را استیضاح کردند، هر وزیر کشور دیگری هم که بیاید باید این قانون و بخش‌نامه را پیگیری و اجرایی بکند.

ارسال نظر:
  • بامشاد

    بسیار بخشنامه‌ به جایی صادر کردند

    وزیر انقلابی باید از این بخشنامه پشتیبانی کند.