فریب مردم با افزایش حقوق

کدخبر: 2373488

افزایش عددی حقوق، درحالی که بیشتر از این عدد به واسطه‌ی تورم از جیب مردم برداشته می‌شود، فریب مردم است

نسیم‌آنلاین:‌ دکتر پرهیزکاری با اشاره به افزایش هزینه‌های دولت در انتهای سال 99 به خاطر افزایش حقوق کارمندان دولت گفت: برای بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عزیز هم دوباره این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه مسئله افزایش پرداخت بازنشستگان نیست افزود: مسئله اعتیاد سیاستگذار ماست که می‌خواهد هم هزینه‌ها را زیاد کند و هم برنامه‌ای برای افزایش درآمد پایدار نداشته باشد. 

این کارشناس اقتصادی معتقد است این تصمیم‌گیری در ظاهر بدون هزینه، اتفاقا بیشترین هزینه را به کشور تحمیل می‌کند. وی در تشریح این مدل تصمیم‌گیری افزود: نگاه کوتاه مدت که داشته باشیم می‌گوییم که خیلی خوب شد. نه مالیاتی گرفتیم و نه به کسی فشار آوردیم؛ اتفاقا حقوق و دستمزدها را هم زیاد کردیم. ولی بدترین هزینه را به کشور تحمیل کردیم.

پرهیزکاری با اشاره به اینکه تورم‌های سرسام‌آوری که کشور با آن مواجه است به خاطر این مدل تصمیم گیری است به هزینه‌های جاری مستمری  اشاره کرد که تا سی سال بعد در بودجه دولت خواهند بود. 

 وی افزود: تیکه شیرین قضیه را که بنا بود افزایش حقوق باشد، افزایش مستمری باشد توسط کس دیگری انجام شده، حالا باید یک سیاستگذاری پیدا بشود و بگوید من قرار است هزینه ایجاد درآمد را بدهم و هیچ شیرینی برای مردم ندارد. چون افزایش هزینه را قبلا داده‌اند.

این کارشناس اقتصادی افزایش عددی حقوق، درحالی که بیشتر از این عدد به واسطه‌ی تورم از جیبشان برداشته می‌شود را مصداق فریب دانست و تاکید کرد که بودجه‌ی 1400 مصداق این نوع سیاستگذاری است.

حجم ویدیو: 2.02M | مدت زمان ویدیو: 00:01:57 دانلود ویدیو
منبع: نود اقتصادی
ارسال نظر: