حجاب موضوعی فرهنگی است نه امنیتی

کدخبر: 2376494

روزشمار فرهنگی بهمن ماه 1401

نسیم آنلاین: سال ۱۴٠۱ از نظر فرهنگی سال پر تب و تابی بود. در نمودار فرهنگی ۱۴۰۱ با هم نگاهی به این رویدادها و تحولات فرهنگی خواهیم انداخت تا ببینیم در سالی که گذشت نبض فرهنگ چگونه می‌تپید.

روزشمار فرهنگی بهمن 1401

شورای فرهنگ عمومی: ترویج امینت فرهنگی اهم انتظارات مردم از نهادها است

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به تازگی در خصوص ترویج فرهنگ و زیست عفیفانه جوابیه‌ای را منتشر کرد. در بخشی از این جوابیه آمده است: «کم و کاست‌ها در صیانت و توسعه فرهنگ پوشش و حجاب البته بدیهی است و همواره باید در روش‌ها و ابزارهای آن بیاندیشیم. چالش‌های اخیر امنیتی و اجتماعی کشور هرچند ابعاد گوناگون داشت لکن بسیار حساب شده بر مسئله حجاب و اشاعه نافرمانی و خود بیان گری سیاسی در این سپهر تمرکز داشت، که از حیث مرتکبین، رفتاری غیر قانونی بود.»

اختتامیه جشنواره فیلم فجر برگزار شد/«سینما متروپل» بهترین فیلم جشنواره

اختتامیه جشنواره‌ی فیلم فجر با حضور هنرمندان، مسئولان و جمعی از علاقمندان به سینما در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس سازمان سینمایی به ایراد سخنان خود پرداختند. محمد خزاعی در این مرام با ابراز خرسندی از حضور گسترده‌ی مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن به حواشی پیش آمده برای جشنواره در سال اخیر پرداخت و گفت: «امسال جشنواره به بچه‌های انقلاب برگشت.» در این مراسم «مجید صالحی» برای بازی در فیلم «شماره 10» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد و «پردیس پورعابدینی» برای بازی در فیلم «غریب» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را دریافت کردند. همچنین فیلم «سینما متروپل» سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد.

انتقاد رییس سازمان صدا‌وسیما از رقم افزایش بودجه این سازمان

رئیس سازمان صدا و سیما: «با توجه به رشد حقوق و دستمزد کارمندان و افزایش تولید و تورمی که وجود دارد اگر بخواهیم به صورت عادی ادامه فعالیت دهیم و برنامه‌های فاخر تولید کنیم با چنین افزایش‌هایی دچار بحران خواهیم شد، امیدواریم با همکاری دولت و مجلس اعتبارات در نظر گرفته شده اصلاح شود.»

رئیسی: راهکار موضوع حجاب فرهنگی است نه امنیتی

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه راهکار موضوع حجاب فرهنگی است و نه امنیتی تصریح کرد: «دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در زمینه حجاب مسئولیت دارند. اعتقاد داریم خانم‌ها خودشان پایبند به این موضوع هستند و تاکید مقام معظم رهبری این بود که آنها که ضعف حجاب داشتند هم در دهان دشمنان زدند و گفتند پایبند انقلاب و نظام هستند. همه باید به موضوع حجاب توجه کنند و توجه به قانون و قانونمداری اهمیت دارد. حجاب می‌تواند امنیت و آسایش را به همراه داشته باشد. مردم باید به قانون توجه داشته باشند.»

نمایشگاه ملی «شهر خانواده» افتتاح می‌شود

این نمایشگاه با رویکرد سبک زندگی نسل آینده ایران و با هدف معرفی شخصیت‌ها و قهرمانان ملی در قالب محصولات فرهنگی همچون اسباب بازی و عروسک، پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

ارسال نظر: