ترک تحصیل ۳ میلیون دانش آموز قابل پذیرش نیست

کدخبر: 2373260

عضو کمیسیون و آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت :ترک تحصیل سه میلیون دانش آموز را نمی‌پذیریم؛ اگر تحقیق و آمار دقیقی از تعداد جا ماندگان از تحصیل صورت بگیرد تعداد آنها هم بسیار کمتر خواهد بود.

محمدمهدی زاهدی در مورد جا ماندن 3 میلیون دانش آموز از تحصیل گفت: شیوع کرونا زندگی بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار داد. آموزش و پرورش و دانش آموزان بیشترین آسیب را در این زمینه دیده‌اند، طبق آمار حدود 3 میلیون دانش آموز از داشتن گوشی هوشمند و تبلت برای ادامه آموزش مجازی محروم بودند که به موازات آن صدا و سیما در برنامه‌های و کانال‌های متفاوت اقدام به آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی کرده‌اند، که بیش از 95 درصد جمعیت دانش آموزی را تحت پوشش قرار داد. شاید از این آمار میزان 5 درصد بدون داشتن کمترین امکانات از همان  آموزش تلویزیون هم محروم بوده‌اند.

مجلس تمهیداتی برای جا ماندگان از تحصیل می‌اندیشد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شوری اسلامی تصریح کرد: ترک تحصیل سه میلیون دانش آموز را نمی‌پذیریم؛ اگر تحقیق و  آمار دقیقی از تعداد جا ماندگان از تحصیل صورت بگیرد. تعداد آنها هم بسیار کمتر خواهد بود؛ حتما کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به کمک وزارت آموزش و پرورش تمهیداتی برای آنها می‌اندیشد.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر سیستم آموزش مجازی گزینه مناسبی برای تدریس دانش آموزان نیست در طول یک سال اخیر شاهد افت تحصیلی بسیاری از دانش آموزان در این راستا بودهایم. امیدواریم شرایط بهداشتی برای حضور دانش آموزان از اجرای پروتکل‌های بهداشتی تا واکسینه شدن آنها مهیا شود.

زاهدی توضیح داد: درست است که در روش‌های آموزش غیرحضوری می‌توانید دوره‌های مدنظر خود را به دو صورت آنلاین  و یاالکترونیکی بگذرانید؛ اما حضور دانش آموزان در مدارس دارای مزایایی است که در هیچ کلاس غیر حضوری نمی‌توانیم پیدا کنیم؛ به فرض مثال منظم شدن، مشارکت فعال، تجربیات جمعی زیاد، آشنایی با افراد و ارتباطات با آنها، سوالاتی که به اجبار به نتیجه ختم می‌شود و از همه مهم‌تر آموختن درس اخلاق از معلمان از مزایایی حضور دانش آموزان در کلاس است.

عضو کمیسیون و آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در تدریس حضوری و غیرحضوری در شرایط کرونایی و یادگیری آنلاین با ایجاد زیرساخت‌ها نه تنها یک جایگزین خوب است، بلکه می‌تواند یادگیری حضوری را نیز تکمیل کند. به عنوان مثال، برخی از معلمان و مربیان از روش ترکیبی  برای به حداکثر رساندن نتایج مطلوب استفاده می‌کنند.

منبع: خانه ملت
ارسال نظر: