آمادگی برای همکاری با سعودی بعد از حلب

کدخبر: 2372939

وزیر امور خارجه از افتتاح سرکنسولگری ایران در حلب با موافقت بشار اسد و وزارت امور خارجه سوریه خبر داد و تاکید کرد: امیدوارم افتتاح سرکنسولگری ایران در سوریه موجب گسترش همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و تجاری میان دو کشور شود.

 «محمدجواد ظریف» پس از دیدار با وزیر امور خارجه سوریه در جمع خبرنگاران گفت: از دولت و مردم سوریه برای مهمان‌نوازی گرم و صمیمانه‌شان تشکر می‌کنم. همچنین پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر را به مردم این کشور تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به دیدارها و رایزنی‌های خود با رییس‌جمهوری و وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت: امروز در دیداری که با بشار اسد و همچنین فیصل مقداد داشتم، موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی را مورد بررسی قرار دادیم. اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشترک دو کشور است که اعتقاد داریم که برای صلح، امنیت و صلح، ثبات و پیشرفت سوریه اهمیت زیادی دارد.

این دیپلمات عالی‌رتبه ادامه داد: آمادگی داریم به عنوان ناظرین این انتخابات حضور داشته باشیم و امیدواریم مردم سوریه با حضورشان آینده خود و نظم و امنیت در سوریه را تضمین کنند.

ظریف با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس طی روزهای اخیر تصریح کرد: همچنین در این دیدارها،در مورد وضعیت قدس شریف و فلسطین، شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی در کنار جنایات این رژیم و حمایت جامعه بین‌المللی از مردم فلسطین صحبت کردیم.

وی از افتتاح سرکنسولگری ایران در حلب با موافقت بشار اسد رییس جمهوری و وزارت امور خارجه سوریه از امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدوارم این اقدام موجب گسترش همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و تجاری میان ایران و سوریه شود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره رایزنی‌های ایران و سوریه در خصوص اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس طی روزهای اخیر ابراز داشت: در مورد وضعیت مناطق اشغالی و احتمال شدت گرفتن وضعیت صحبت کردیم. معلوم است که اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل با مقاومت روبه‌رو خواهد شد و این وظیفه جامعه بین‌المللی است که با مداخله، مانع ادامه تجاوزهای اسرائیل شود.

 از همکاری با برادران سعودی در دنیای عرب استقبال می‌کنیم

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص روابط ایران و عربستان گفت: ما همواره آماده هستیم تا همکاری نزدیکی با عربستان سعودی داشته باشیم و مطمئنا از همکاری با برادران سعودی هم در دنیای عرب استقبال می‌کنیم.

 وی یادآور شد: ما امیدواریم تا در ارتباط با عربستان سعودی همکاری صمیمانه‌ای برای ایجاد صلح و ثبات در یمن داشته باشیم.

«محمد جواد ظریف» صبح امروز چهارشنبه به منظور دیدار و تبادل نظر در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای و همچنین بررسی آخرین تحولات سرزمین‌های اشغالی و تجاوزات رژیم صهیونیستی به مقدسات مسلمانان، در راس هیاتی به سوریه سفر کرد.

وزیر امور خارجه در این سفر علاوه بر دیدار و تبادل نظر با مقامات بلند پایه دولت سوریه با رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم سوریه نیز دیدار و آخرین وضعیت تحولات صحنه فلسطین اشغالی را مورد گفت‌وگو قرار خواهد داد.

 

منبع: ایرنا
ارسال نظر: