جاذبه های دیدنی در شهر مشهد و سفر به جزیره زیبای قشم

کدخبر: 2373041

شهر تاریخی مشهد که اغلب مسافران آن را بعنوان یک شهر زیارتی می شناسند ، دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است که گاه از نظر ها دور بوده و اغلب گردشگران بدون اطلاع از جودشان آن ها این شهر زیبا را ترک می کنند . و بسیاری از مسافران تنها جاذبه این شهر را حرم مطهر امام هشتم می دانند و به زیارت آن بسنده می کنند . از این رو ما در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های دیدنی این شهر را به شما معرفی کنیم و شما را با طبیعت زیبای این شهر آشنا خواهیم نمود .

بازار رضا مشهد

تقریبا همه مسافران پس از زیارت حرم مطهر امام هشتم (ع) ، چرخی در بازار پر زرق و برق رضا می زنند و سوغاتی مورد نیاز خود را از این بازار تهیه می کنند . بازار رضا یکی از قدیمی ترین بازار های شهر مشهد است که در ضلع شرقی خیابان امام رضا (ع) و حد فاصل میدان بیت المقدس و هفده شهریور واقع شده است . البته روز به روز بر وسعت آن افزوده شده و تا خیابان های اطراف پیشروی نموده است . در این بازار کالاهای متنوعی همچون انواع جواهرات (طلا ، نقره ، سنگهای قیمتی ) همچنین انواع ادویه جات نظیر زعفران و هل و نبات را خواهید یافت . و در کنار آن انواع پوشاک زنانه و مردانه و پارچه های چادری را نیز میتوان یافت . معمولا این بازار در هر ساعت از شبانه روز شلوغ و پر رفت و آمد است و همه جور کالایی از با کیفیت و گران گرفته تا ارزان را میتوان در آن یافت .

آرامگاه نادر شاه افشار

پیشنهاد می کنیم حین سفر به شهر مشهد با تور مشهد از بازدید آثار تاریخی و اماکن فرهنگی غافل نشوید و اینگونه با گوشه ای از تاریخ و تمدن این استان آشنا شوید . آرامگاه زیبای نادرشاه افشار یکی از جاذبه های دیدنی شهر مشهد بوده و از بخش های گوناگونی تشکیل شده است . این آرامگاه در ضلع شمال غربی چهار راه شهدا ( نادری سابق ) واقع شده و سالانه هزاران گردشگر را به سوی خود فرا می خواند  . و پس از حرم حضرت امام رضا علیه السلام ، این مجموعه بیشترین آمار بازدید کننده را به خود اختصاص داده است . باید افزود باغی زیبا به وسعت چهارده هزار متر مربع اطراف آن در بر گرفته که قدم زدن در آن خالی از لطف نخواهد بود .

دره ستارگان

برخی از پدیده های شگفت انگیز جزیره قشم در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند که یکی از آن ها دره ستارگان نام دارد و با ورود به این دره با اشکالی زیبا و خیال انگیز از صخره ها روبرو می شوید که در طی میلیون ها سال و بر اثر فرسایش پدید آمده است . دره ستارگان در زمره دیدنی های پرطرفدار جزیره قشم قرار دارد و پیشنهاد می کنیم بازدید از آن را در الویت برنامه های خود قرار دهید .

 به محض ورود به این منطقه و تماشای صخره ها و سنگ های عظیم لرزه بر اندامتان خواهد افتاد و نفس در سینه تان حبس خواهد شد . آرامش حاکم بر این منطقه شما را به آغوش می کشد و گویی به سیاره ای دیگر قدم گذاشته اید . باید افزود دره ستارگان بخشی از جاذبه های ژئوپارک قشم است و همانطور که گفتیم در فهرست سازمان یونسکو به ثبت رسیده است .

در نهایت باید اضافه کنیم بومیان بر این باورند که این اشکال زیبا در اثر برخورد ستارگان با سطح زمین پدید آمده اند و به همین خاطر این منطقه را در تور قشم  دره ستارگان نامیده اند .

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه از دیگر جاذبه های دیدنی و خارق العاده در جزیره قشم است و سالانه میزبان گردشگران فراوانی است ک در پی ماجراجویی راهی این منطقه می شوند . تنگه چاهکوه نیز دارای از صخره ها عظیم و تنگه های باریک تشکیل شده و منظره ای زیبا را پدید آورده است . گردشگران همراه لیدر های باتجربه از میان دالان ها و تنگه های باریک این منطقه عبور نموده و تجربه ای بی تکرار خواهند داشت . البته توصیه می کنیم برای بازدید از این منطقه با یک راهنمای با تجربه همراه شده و لباس راحت به تن کرده و آب کافی بهمراه داشته باشید . همچنین باید اضافه کنیم فصول گرم سال و ساعات گرم روز زمان مناسبی برای بازدید از این منطقه نخواهد بود . زیرا دمای هوا گاه بقدری بالاست که ممکن است گرمازده و بیمار شوید .  تور ترکیه سفر باتو را از دست ندهید و حتما از آیانسهای معتبر خرید کنید.

تنگه چاهکوه در فاصله هفتاد کیلومتری از شهر قشم  قرار دارد و برای رسیدن به این منطقه می بایست ابتدا به روستای چاهوی شرقی رفته و سپس به سمت غرب ساحل حرکت کنید . در تنگه چاهکوه دره ای باریک قرار دارد که طول آن حدودا صد متر است و عبور از آن تجربه ای جذاب خواهد بود . در میان راه از لای صخره های مرتفع عبور می کنید و گاهی این مسیر بقدری باریک می شود که دیگر قادر به تماشای آسمان بالای سر خود نخواهید بود .

ارسال نظر: