خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های استان‌های ایران را از کدام فروشگاه اینترنتی خریداری کنیم؟

کدخبر: 2373274

 

سوغات خوراکی و صنایع‌ دستی از جمله محصولاتی هستند که در هر سفر نقش یادآور روزهای خوش تعطیلات را بازی خواهند کرد. تصور سفر بدون سوغات غیرممکن است، چرا که بخشی از مسافرت‌های ما به استان‌های مختلف دیدن بازارهای سنتی خواهد بود. بازارهایی که در آن‌ها انواع سوغات خوراکی و صنایع دستی ایران به فروش می‌رسند. بازار از این جهت قابل توجه و جذاب است که بسیاری از صنعتگران در محیط آن مشغول طراحی و ساخت صنایع دستی مختلف هستند و حتی برخی از شیرینی فروشی‌ها نیز در همان محیط به تولید و عرضه شیرینی‌های تازه می‌پردازند.

بنابراین نمی‌توان گفت که عبور از سرسرای بازار استان‌های مختلف، تنها گشت‌و‌گذاری ساده است. آشنایی با تاریخ و احوال مردم هر شهر در بازدید از بازار میسر است. اما در میان تمام استان‌های ایران، برخی از شهرها و استان‌ها هر ساله بیشترین تعداد گردشگر داخلی و خارجی را دارند که از آن جمله می‌توان به استان یزد، اصفهان و کاشان اشاره کرد. لذا در ادامه تلاش می‌کنیم تا به‌صورت مختصر و مفید، در رابطه با سوغات خوراکی و صنایع دستی این استان‌ها اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم تا در سفر بعدی بتوانید محبوب‌ترین محصولات هر شهر را خریداری کنید.

آشنایی با سوغات یزد

سوغات یزد به صورت کلی به دو دسته اصلی سوغات خوراکی و صنایع دستی یزد تقسیم می‌شود. بنابراین شما برای خرید سوغات یزد (https://vocheri.com/state-city/یزد/دو دسته انتخاب دارید که می‌تواند شامل خرید سوغات خوراکی از جمله نان خشک یزدی و نبات یزدی، حلوا ارده اردکان، کیک یزدی، قطاب یزدی، پشمک یزدی، نقل و نبات یزد، شیرینی حاج بادومی یا حاجی بادام، نان پنجره‌ای و شیرینی لوز باشد.

از جمله صنایع دستی محبوب استان یزد می‌توان به زیلو، شمد، انواع پارچه ترمه، سفال و سرامیک و ظروف قلمزنی اشاره کرد. البته سوغات خوراکی و صنایع دستی که از آن‌ها نام بردیم تنها بخش کوچکی از هنرمندی استادکاران و هنرمندان یزدی است. محصولاتی که در این بخش به آن‌ها اشاره شد جزو سوغات خوراکی و صنایع دستی هستند که می‌توانید در استان یزد و دیگر استان‌های کشور خصوصاً تهران خریداری کنید.

آشنایی با سوغات اصفهان

نام اصفهان با گز آردی و انواع دیگر گز گره خورده است. بنابراین وقتی سخن از سوغات خوراکی اصفهان به میان می‌آید، همه ما اولین سوغاتی که به یاد می آوریم، گز است. اما اصفهان سوغات خوراکی دیگری غیر از گز دارد که شامل انواع پولکی در طعم‌های مختلف، انواع نبات خصوصاً نبات زعفرانی، برشتوک، نخودچی، عسل ناب فریدون‌شهر اصفهان، سوهان عسلی، شیرینی برنجی و جوز قندی است. محصولاتی که از آن‌ها نام بردیم جزو سوغات خوراکی هستند که ماندگاری بالایی داشته و در نتیجه می‌توانید برای مدت طولانی از آن‌ها در منزل نگهداری کنید.

غیر از سوغات خوراکی، صنایع دستی اصفهان نیز بی‌نظیر و بسیار مشهور هستند. از جمله محبوب‌ترین و مشهورترین صنایع دستی اصفهان که در بسیاری از شهرهای دیگر نیز تولید می‌شود می‌توان به خاتم‌کاری، میناکاری، کاشی‌سازی و سفالگری و قلمزنی اشاره کرد. اما پارچه‌های قلمکار مخصوص اصفهان بوده و نام آن با نام اصفهان عجین شده است. اگر قصد خرید سوغات اصفهان (https://vocheri.com/state-city/اصفهان/)را دارید عبور از سرسرای بازار بزرگ اصفهان شما را به وجد خواهد آورد. چرا که در کنار بوی خوش هِل و گلاب و انواع شیرینی‌های مختلف صدای گوشنواز برخورد چکش روی ظروف نقره شما را مدهوش خواهد کرد.

تبلیغات2

آشنایی با سوغات کاشان

نام کاشان اما با بوی خوش گلاب و ارسی‌های رنگارنگ عجین شده است. اواسط اردیبهشت‌ تا اواسط خرداد تنها عطر گلاب است که در کوچه پس کوچه‌های کاشان می‌پیچد. مراسم گلاب‌گیری قمصر کاشان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌هایی است که در این استان برگزار شده و به‌واسطه آن کاشان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیار است.

گلاب یکی از اصلی‌ترین و پُرفروش‌ترین سوغات خوراکی کاشان است و از دیگر سوغات کاشان می‌توان‌به باقلوا، غنچه گل‌محمدی، انواع عرقیات ناب و خالص، کلوچه کاشانی با عطر خوش هل و پُر از زعفران و پسته، پشمک‌های وانیلی و شکلاتی، حاجی بادام و نان عباسی اشاره کرد.

اگر قصد خرید سوغات کاشان (https://vocheri.com/state-city/کاشان/)را دارید نباید صنایع دستی اصیل این شهر را فراموش کنید. فرش‌های کاشان نه‌تنها در جای‌جای ایران بلکه در تمام دنیا شناخته شده است. کاشان ۷۰% از بازار فرش ایران را در اختیار داشته و تار‌ و ‌پود فرش‌های این شهر در زندگی ما جاری است. از دیگر صنایع دستی استان کاشان می‌توان به گلیم و جاجیم، زیلوبافی، شعر بافی، گیوه‌بافی، سفالگری، کاشی‌سازی و نقره‌کوبی، زری‌بافی و انواع پارچه‌های اعلاء اشاره کرد.

حالا که صحبت از صنایع دستی و سوغات استان‌های یزد و کاشان و اصفهان شد، اما شرایط سفر به اصفهان در کرونا و دیگر شهرها میسر نیست، شما برای خرید سوغات خوراکی و صنایع دستی شهرهای مختلف چه راه‌حلی دارید؟ آیا فروش آنلاین می‌تواند پاسخگوی نیاز افراد در این حوزه باشد؟

تبلیغات3

معرفی بهترین فروشگاه اینترنتی و خرید در کوتاه‌ترین زمان ممکن

تمامی محصولاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد و همین‌طور صنایع ‌دستی و سوغات خوراکی دیگر استان‌های ایران، همگی در سایت وچری عرضه می‌شوند. وچری به‌عنوان برترین فروشگاه آنلاین صنایع دستی و سوغات خوراکی ایران توانسته شرایطی را فراهم کند تا در وضعیت کنونی به‌راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن انواع سوغات خوراکی استان‌های مختلف و صنایع دستی ایران را خریداری کنید. محصولات این فروشگاه همگی حاصل دست‌رنج و زحمت استادکاران استان‌های مختلف بوده و سوغات خوراکی نیز از سطح استان تهیه می‌شوند. بنابراین می‌توانید از اصالت و سلامت محصولی که خریداری می‌کنید کاملاً مطمئن باشید.

ارسال نظر: