جواب تست کرونا در منزل چقدر قابل اطمینان است؟

کدخبر: 2373315

برخی افراد، زمانی که صحبت از انجام تست کرونا در منزل می‌شود، احساس می‌کنند که نتیجه‌ی آن نمی‌تواند به اندازه‌ی تستی که در مراکز درمانی صورت می‌گیرد، قابل اطمینان باشد. اگر توسط یک مرکز قابل اعتماد تست کرونا را انجام دهید، نه تنها جواب آن کاملا قابل اطمینان خواهد بود، بلکه هزینه‌های رفتن به مراکز درمانی را کاهش داده و احتمال ابتلای سایر افراد از طریق شما نیز به صفر می‌رسد.

تست کرونا در منزل با پاسخ‌دهی سریع و مطمئن

زمانی که صحبت از تست کرونا در منزل می‌شود، از بسیاری از عوارض شیوع آن جلوگیری به عمل می‌آید. تست کرونا در منزل، جز اینکه راحتی و رفاه را برای هموطنان فراهم می‌کند و پاسخ‌دهی سریع‌تری دارد، هیچ تفاوت دیگری با تست در مراکز درمانی ندارد و همین تفاوت نیز، آن را بهتر از سایر موارد می‌کند. لازم به ذکر است به گزارش خبرگزاری دنیای اقتصاد، تست کرونا در منزل، علاوه بر اینکه از نظر هزینه به صرفه است، موجب صرفه جویی در زمان نیز می‌شود و برای تست گروهی از افراد بهترین گزینه است. چرا که به جای اینکه گروهی از افراد برای تست به مراکز درمانی بروند، کافی است تا یک نفر به صورت سیار نمونه‌ی تست چند نفر را دریافت کرده و به آزمایشگاه ببرد. برای مثال اگر گروهی از ورزشکاران فوتبال و والیبال یا سایر ورزش‌های گروهی قبل از بازی بخواهند تست کرونا را بدهند،‌ رفتن به مراکز درمانی سخت تر از حضور نمونه گیر در محل ورزشگاه خواهد بود. همچنین در ادارات نیز، می‌توان از این روش برای دریافت تست کارکنان استفاده کرد.

علائم کرونا

با شناخت علائم کرونا، می‌توانید سریع‌تر آن را تشخیص داده و برای انجام تست و درمان نیز، سریع‌تر اقدام کنید. شایع‌ترین علائم کرونا عبارتند از:

  • شایع‌ترین علائم ابتلا به کرونا

  • تب شدید، احساس خستگی مبرم، سرفه‌ی خشک

  • علائم جدی نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ی کرونا

  • سرفه‌ی خشک شدید و احساس تنگی نفس به طوری که فرد نتواند نفس خود را در سینه حبس کند، احساس درد در قفسه‌ی سینه، ناتوانی در حرکت کردن، از حال رفتن هنگام حرکت، و از دست دادن توانایی صحبت کردن

  • علایمی که در طول درمان یا چند روز پس از ابتلا مشهود می‌شود

  • سردرد شدید و اسهال و حالت تهوع، از دست دادن حس بویایی و چشایی، تغییر بوی مواد غذایی در برخی موارد برای فرد بیمار، تغییر رنگ انگشتان دست و پای بیمار، گلو درد، احساس کوفتگی و بدن درد شدید

تبلیغات2

در صورت ابتلا به کرونا، مصرف چه مواد غذایی توصیه می‌شود؟

حال در صورت ابتلا، برای درمان کرونا چی بخوریم؟ برای اینکه در درمان کرونا، بدن بتواند پاسخ بهتری بدهد، لازم است تا بافت‌های بدن بیمار، با دریافت ویتامین‌ها و مواد غذایی مورد نیاز خود، قدرت لازم برای دفاع در مقابل ویروس را داشته باشد. در این قسمت از مقاله برای بیمارانی که به کرونا مبتلا می‌شوند مواد غذایی مفید را توصیه می‌کنیم که لازم است افراد سالم نیز قبل از ابتلا، برای پیشگیری از بیماری، تغذیه‌ی خود را اصلاح کرده و به استفاده‌ی این مواد غذایی روی آورند.

مواد غذایی دارای ویتامین‌های C و D‌ و سلنیوم و زینک به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. ویتامین دی در خورشید وجود دارد و آن را می‌توان به طور رایگان دریافت کرد. برای دریافت ویتامین C‌ نیز می‌توانید از انواع کلم، آویشن، فلفل دلمه‌ای، لیمو ترش، نارنگی، پرتغال و گریپ فروت استفاده کنید. استفاده از مواد غذایی با طبع گرم و تر و گرم و خشک نیز می‌تواند در افزایش قدرت بدن بسیار موثر باشد. برای مثال ترکیب سیاه‌دانه و عسل ترکیبی معجزه گر است که در طب سنتی خواص بسیاری برای آن بیان شده و برای بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کننده است.

مواد غذایی که در دوران کرونا نباید مصرف کنید.

علاوه بر اینکه باید یک سری مواد غذایی مقوی را در دوران بیماری کرونا مصرف کنید، لازم است از مصرف برخی مواد غذایی دیگر در این دوران پرهیز کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری بهبود پیدا کنید.

  • استفاده از مواد غذایی قندی مانند نوشابه‌های گازدار به طور کامل باید در این دوران ممنوع شود. به جای آن می‌توانید از آب‌میوه‌های طبیعی که خودتان آب آن‌ها را گرفته‌اید استفاده کنید.

  • توجه کنید استفاده از فست فود‌هایی مانند پیتزا، همبرگر، ساندویچ، سمبوسه و مواد غذایی مشابه آن‌ها که دارای نمک و سدیم زیادی هستند،‌ نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی نمی‌شود، بلکه باعث تضعیف سیستم ایمنی بافت‌هتای بدن شما نیز خواهد شد و استفاده از آن‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

  • استفاده از شکلات،‌ قهوه، نسکافه، و انواع سس‌ها را در این دوران و تا بهبودی کامل به تاخیر بیاندازید و بجای آن‌ها هرچقدر که می‌توانید از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.

تبلیغات3

افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند چه کسانی‌اند؟

اینکه چه افرادی می‌توانند بیشتر در معرض خطر کرونا قرار بگیرند،‌ به سیستم ایمنی بدن فرد بستگی دارد و چاق یا لاغر بودن هم سیستم ایمنی بدن را نشان نمی‌دهد. ممکن است فردی دارای جسه‌ی لاغر اما سیستم ایمنی قوی باشد. اصولا افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند شامل: کودکان زیر دو سال و افراد بالای هشتاد سال، بیماران مبتلا به دیابت، مشکلات کلیوی و مشکلات ریوی، زنان شیرده و باردار، افرادی که مصرف کورتون بالایی دارند، و بیماران مبتلا به سرطان و ایدز، می باشند. اینگونه افراد باید از اجتماعات دوری کرده و دیدار با آشنایان خود را به حداقل برسانند. استفاده از ماسک و شستن مرتب دست‌ها را نیز مانند سایر افراد به دقت رعایت کنند چرا که در صورت ابتلا، ممکن است سختی زیادی نسبت به دیگران تا بهبودی کامل متحمل شوند.

تست کرونا با هوم‌کا

برای افرادی که به کرونا ویروس مبتلا شده‌ باشند و یا نسبت به ابتلا به کرونا مشکوک باشند،‌ بهترین راه این است که تست کرونا را در منزل انجام دهند. انجام تست کرونا در منزل علاوه بر اینکه موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود، از ابتلای سایر افراد جامعه از طریق فرد بیمار به کرونا نیز پیشگیری می‌کند. علاوه بر آن بسیاری از افراد که مشکوک به کرونا هستند، ممکن است مبتلا نشده باشند و در هنگام مراجعه به محل نمونه گیری مبتلا شوند. اما ماندن در خانه و انجام تست کرونا فوری در منزل این خطر را برای آن‌ها نخواهد داشت. مجموعه هوم‌کا برای راحتی شما عزیزان، خدمت تست کرونا در منزل را به خدمات خود اضافه کرده است، تا بدون مراجعه به آزمایشگاه‌ها و با کمترین هزینه بتوانید از ابتلا یا عدم ابتلای خود مطمئن شوید.

برای ثبت درخواست تست کرونا در منزل، کافیست به وبسایت هوم‌کا به آدرس www.homeca.ir مراجعه کنید و در آن جا درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان هوم‌کا با شما تماس بگیرند. همچنین می‌توانید از طریق تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ نیز درخواست خود را ثبت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با کرونا و پرسیدن سوالات خود به حساب اینستاگرام هوم‌کا به آدرس homeca.ir مراجعه کنید.

ارسال نظر: