مواد اولیه چیست؟

کدخبر: 2373355

مواد اولیه چیست؟ انواع مواد اولیه – بازرگانی سورن شیمی

مواد اولیه موادی هستند که در تولید اولیه یا تولید کالا استفاده می شوند. مواد اولیه کالاهایی است که در بورس کالاهای دنیا خرید و فروش می شود. بازرگانان مواد خام را در آنچه بازار فاکتور نامیده می شود خریداری و می فروشند زیرا مواد اولیه همانند نیروی کار و سرمایه از عوامل تولید هستند.

شرکت بازرگانی سورن شیمی با سابقه 5 ساله مواد اولیه را با بهترین برند های روز دنیا و ایران در اختیار مشتریان قرار می دهد. با مراجعه به سایت ما به آدرس sorenchem.com محصولات و مقالات را بررسی نموده و اطلاعات خود را بروز نمایید.

مواد اولیه صنایع شوینده

مواد شوینده محصولاتی هستند که باعث پاک شدن آلودگی در هر سطحی می شوند. آنها کمک زیادی به زندگی روزمره ما می کنند. شوینده ها عمدتا برای تمیز کردن استفاده می شوند و انواع مختلفی از آن وجود دارد. امروزه، تقاضا برای مواد اولیه شوینده زیاد است و باعث می شود مردم علاقه مند شوند بخش خاصی از مقیاس کوچک کارخانه خود را که عمدتا برای تولید این محصول است، ایجاد کنند.

برخی مواد اولیه صنایع شوینده:

سدیم لوریل اتر سولفات یا تگزاپن 70% (SLES)، تگزاپن صدفی، اسید سولفونیک (LABSA)، بتائین، لورامید، سولفوسوکسینات، تری اتانول آمین، کوکونات مونو اتانول آمید، اسانس، رنگ، لوریل الکل اتوکسیله، ایزوتیازولین، اسید سیتریک، ادتا 2 سدیم، ادتا 4سدیم، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز(HPMC)، سدیم لوریل سولفات (SLS)، سود پرک، جوش شیرین، ضد کف، اپتیکال برایتنر، گلیسیرین، فرمالین، چیپس صابون، رنگ شوینده و....

مواد اولیه صنایع آرایشی بهداشتی

مواد اولیه آرایشی بهداشتی بر اساس نقشهای طبیعی، مصنوعی یا استخراج شده مواد اولیه، فرآیندهای گرمایش، مواد شیمیایی مخلوط همزن و امولسیون شده است. مواد آرایشی مبتنی بر مواد مختلف مطابق با مواد شیمیایی و ویژگیهای کلیدی آن عمل می کنند. خصوصیات و کاربردهای مواد آرایشی به طور کلی می تواند به دو دسته تقسیم شود. اولین ماده اولیه اصلی مواد آرایشی است. عملکرد اصلی لوازم آرایشی و بهداشتی این است که به میزان زیادی در محصولات آرایشی ساخته می شوند. این مواد در تعدادی از فرمولاسیون های آرایش، رنگ ، بو و سایر ویژگی های پایدار یا خاص نقش دارند، اما نقش حیاتی دارند.

برخی مواد اولیه صنایع آرایشی بهداشتی:

پلی سوربات 80، مونو پروپیلن گلیکول، ستیل الکل، استئاریل الکل، ستواستئاریل الکل، گلسیرین مونو استئارات، اسید چرب نارگیل، متیل پارابن، استرکوات، پروپیل پارابن، آب دیونیزه، اسید استئاریک، ایزوپروپیل میریستات، ایزوپروپیل الکل، ایزوپوپیل پالمیتات، پروپیلن کربنات، کراتین هیدرولیزشده، بوتیلات هیدروکسی تولوئن(BHT)، دی پروپیلن گلیکول(DPG) ،موم زنبور عسل، اتیلن گلیکول مونو استئارات، اتیلن گلیکول دی استئارات، ویتامین ای، ویتامین سی، ویتامین آ پالمیتات و....

تبلیغات2

اسانس

اسانس ها اساساً عصاره های گیاهی هستند. آنها با تبخیر یا فشرده کردن قسمت های مختلف گیاه (گل، پوست، برگ یا میوه) ساخته می شوند تا ترکیبات معطر را بدست آورند. علاوه بر ایجاد بو، روغنهای اساسی عملکردهای دیگری را نیز در گیاهان انجام می دهند.

یکی از مواد اولیه ای که در صنایع کاربرد زیادی دارد اسانس است. مشتریان برای خرید اسانس دنبال کیفیت و قیمت مناسب هستند، که سورن شیمی با اطمینان کامل کیفیت اسانس ها را تضمین می کند و نمونه های اسانس را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. تا در صورت رضایت از تست جهت تهیه اسانس مورد نظر خود اقدام نمایند.

انواع اسانس :

اسانس مواد شوینده، اسانس آرایشی و بهداشتی، اسانس صنعتی، اسانس خوراکی، اسانس عطری

مواد اولیه صنایع غذایی

صنعت غذا یکی از متنوع ترین مناطق صنعتی است. محصولات غذایی هم در کارخانه های بسیار مکانیزه و هم در کارخانه های کوچک محلی تولید می شوند که درآمدشان را تولید فصلی می دانند. بسیاری از شاخه های صنایع غذایی وابستگی کامل به کشاورزی محلی یا شیلات را نشان می دهند. دامنه رو به رشد محصولات و همچنین مشکلات مربوط به حمل و نقل، ذخیره سازی و دوام کم مواد غذایی، منجر به معرفی تدریجی فن آوری های جدید و فرآیندهای تولید می شود.

برخی مواد اولیه صنایع غذایی:

روغن نارگیل، گلیسیرین، زانتان گام، سوربیتان مونو استئارات، سوربیتان تری استئارات، کربوکسی متیل سلولز، مونو پروپیلن گلیکول، جوش شیرین، روغن بادام شیرین، روغن بادام تلخ، سوربیتول، لستین سویا،مالتودکسترین، اسید لاکتیک، جایگزین کره کاکائو(CBS)، روغن شکلات(PGPR)، دکستروز، روغن پالم کرنل، سدیم ساخارین، سدیم بنزوات، ویتامین، رنگ خوراکی و....

مواد اولیه صنایع دارویی

مواد اولیه دارویی شامل زیرلایه ها یا عناصری است که برای تولید انواع مختلف داروها به کار می رود. مواد کمکی و مواد اولیه دارویی یا مواد اولیه ای که برای تولید دارو استفاده می شود از منابع مختلف استخراج می شود. این منابع می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند. اخیراً، بسیاری از مواد اولیه ای که قبلاً از منابع طبیعی به دست می آمدند، به طور مصنوعی به طور جزئی یا حتی به صورت زیست فناوری تولید می شوند. این امر به این دلیل است که ساخت مصنوعی آنها اقتصادی، ایمن تر و بسیار سریعتر است.

برخی مواد اولیه صنایع دارویی:

ال آرژنین بیس، ال آرژنین هیدروکلراید، پارافین مایع، بوتیلات هیدروکسی تولوئن، دی بازیک کلسیم فسفات، روغن کرچک، روغن آرگان، روغن جوجوبا، روغن هسته انگور، نمک دارویی، سدیم ساخارین، کافئین، گلوتارآلدئید، ویتامین ای، ویتامین سی، ویتامین آ پالمیتات، اسید فولیک و....

تبلیغات3

مواد اولیه صنایع کشاورزی

مواد اولیه کشاورزی در سه گروه کلی قرار دارد. اولین و ضروری ترین آنها منابع طبیعی اساسی است که برای تولید انواع مواد غذایی به فرآیند کشاورزی وارد می شود.  دومین دسته حیاتی ترین مواد اولیه کشاورزی، ذخیره بذر برای رشد گیاهان، دامهای اهلی و موجودات طبیعی در محیط زیست است که از تولید این گونه ها سود می برند.

گروه نهایی مواد اولیه کشاورزی که برای تولید مواد غذایی سالم و گسترده در قرن بیست و یکم حیاتی است شامل کودها، سموم دفع آفات یا سایر ابزارهای آلی برای کنترل جمعیت حشرات آسیب رسان و همچنین تجهیزات مکانیزه و منابع قابل اطمینان انرژی برای استفاده است.

برخی مواد اولیه صنایع کشاورزی:

اوره، آمونیاک پودری (آمونیوم بی کربنات)، نشادر(آمونیوم کلراید)، سوپر جاذب (SAP)، هگزامین، سولفات منگنز، مونو امونیوم فسفات، اسید فسفریک، اسید سیتریک، هیدروکسید پتاس، ادتا 2و4 سدیم، اسید بوریک، کلسیم لیگنو سولفونات و....

حلال ها و مواد شیمیایی

اصطلاح "حلال" به تعداد زیادی از مواد شیمیایی گفته می شود که برای حل یا رقیق کردن سایر مواد با مواد استفاده می شود. آنها معمولاً مایعات آلی هستند.

مواد اولیه شیمیایی در صنایع شیمیایی استفاده می شود، برای تولید محصولات شیمیایی، مواد شیمیایی در کل استفاده می شود. بیش از 5 تا 7 میلیون نوع ماده شیمیایی در بازار وجود دارد.

شرکت بازرگانی سورن شیمی در زمینه خرید و فروش حلال ها و مواد شیمیایی سابقه زیادی دارد.

برخی حلال ها و مواد شیمیایی:

سولوسو100، سولوسو150، استون، پارافرمالدهید، دی متیل آمینو پروپیل آمین(DMAPA)، اتیل استات، استونیتریل، بنزیل الکل،آمونیوم پرسولفات، بوتیل دی گلیکول، بوتیل گلیکول، پارافین کلره، تترا هیدرو فوران، ضد کف، تری اتیلن گلیکول و....

ارسال نظر: