برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک در زمان قطع برق چه باید کرد؟

کدخبر: 2373379

همان طور که می دانید دربهای اتوماتیک به طور خودکار و بدون دخالت نیروی دست باز و بسته می شوند و این کار وقتی میسر می باشد که نیروی برق در جریان باشد چشمی های درب اتومات به محض نزدیک شدن فرد به نزدیکی درب سیگنالی را به برد الکترونیکی ارسال می کنند بعد از دریافت سیگنال توسط کنترل باکس و پردازش روی آن ،فرمان باز شدن درب برای موتور ارسال می شود.نیروی موتور باعث به حرکت درآمدن تسمه ها و چرخ دنده ها می شود و لت های درب شروع به باز و بسته شدن می کنند.تمامی این مراحل وقتی که برق در جریان باشد به درستی انجام می شود حال اگر جریان برق قطع شود برای باز وبسته کردن درب اتوماتیک چه کار باید انجام دهیم؟با توجه به قطعی مکرر برق در فصول گرم سال ،اگر برای این موضوع چاره اندیشیده نشده باشد قطعا عبور و مرور افراد در مکان های پر تردد با مشکل رو به رو خواهد شد.خوشبختانه متخصصین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی دو راه حل در نظر گرفته اند.

1-سیستم برق اضطراری درب اتوماتیک  2-کلید خلاص کن درب برقی به صورت دستی

  • سیستم برق اضطراری درب اتوماتیک

اگر در زمان قطعی برق درب برقی به صورت نیمه باز باقی بماند سیستم برق اضطراری به طور هوشمند چنین شرایطی را تشخیص می دهد و درب برقی را به طور کامل می بندد.این سیستم برق اضطراری که به نام یو پی اس شناخته می شود برای دربهای اتوماتیک طوری طراحی شده است که در زمان قطعی برق به طور خودکار وارد عمل شود و نیروی لازم جهت کارکرد موتور و سایر قسمت ها را فراهم می کند، و بدین ترتیب درب شروع به باز وبسته شدن می نماید. تعداد دفعات باز وبسته شدن درب خودکار به توان سیستم یو پی اس بستگی دارد معمولا این سیستم بین 3 تا 8 ساعت می تواند جوابگو باشد اما سیستم های قوی تر برای مکانهای پرتردد قادر هستند تا 24 ساعت کار کنند. بدین ترتیب با عملکرد یو پی اس قطعی برق خللی در روند باز و بسته شدن درب برقی وارد نمی کند.

تبلیغ2

 

  • کلید خلاص کن درب اتومات به صورت دستی

حالت دیگری که در زمان قطعی برق می توان از آن استفاده کرد به صورت دستی می باشد،در زمان قطع شدن برق می توان توسط آچار آلن و یا کلید خلاص کن که بر روی درب از قبل تعبیه شده است کمک گرفت. در این حالت با خلاص کردن محور گیربکس می توان درب را باز و بسته کرد. با توجه به اینکه درب برقی در چه مکانی نصب شده است و باز و بسته شدن سریع آن در چه درجه ی اهمیتی قرار دارد می توان از یک و یا هر دو روش بالا در زمان بروز چنین مواقعی استفاده کرد.

.

شرکت درتیس به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های درب برقی، مجری انواع دربهای اتوماتیک شیشه ای و پارکینگی می باشد شما می توانید با مراجعه به سایت درتیس از کلیه ی محصولات ما دیدن فرمایید و در صورت هر گونه ابهام با مشاوران ما در ارتباط باشید. 

را های ارتباطی با درتیس  34 30 11 44 021    و   959 570 44 021   و   562 572 1 0912

تبلیغ3

 

ارسال نظر: