خرید و مشاوره انواع گیربکس صنعتی در گذرگاه صنعت و تجارت ایرانیان

کدخبر: 2373451

گیربکس قلب تپنده خط تولید شما است که اگر در انتخاب آن کوچکترین خطایی کنید ممکن است ضرر چند میلیاردی  برای چرخه تولید شما بی افتد. شرکت گذرگاه صنعت و تجارت ایرانیان با کارشناسان خبره در این زمینه مشاور تخصصی شما خواهد بود.

گیربکس چیست

در وهله اول اگر بخواهیم نگاهی به گیربکس ها بیاندازیم باید گفت که از نظر معنای لغت گیربکس به معنی جعبه دنده است که یکی از ابزارهای سیستم انتقال قدرت به حساب می آید و به نحوی است که میان موتور و مصرف کننده توان قرار گرفته و وظیفه انتقال قدرت را انجام می دهد.

همان طور که بیان کردیم وظیفه و کار اصلی گیربکس به وجود آوردن تغییر در سرعت دوران و گشتاور مورد نیاز در بخش های گوناگون صنعتی است. به منظور بررسی این مسئله باید گفت که این ماشین ها بعد از موتور یا سر راه وسایل صنعتی قرار گرفته و می توانند با کم و زیاد کردن مکانیزم های داخل گیربکس گشتاور مورد نیاز دستگاه را به وجود بیاورند.

کاربرد گیربکس در صنایع

اگر بخواهیم نگاهی به کاربرد گیربکس صنعتی انداخته و در رابطه با آن صحبت کنیم باید گفت که همان طور که بیان کردیم گیربکس ها به ایجاد سرعت مناسب در دوران و گشتاور دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی کمک می کنند و در همین راستا این دسته از محصولات به دو نوع گیربکس کاهنده و گیربکس افزاینده تقسیم بندی می شوند.

به منظور بررسی این مدل ها باید گفت که گیربکس های کاهنده به نحوی هستند که بین محرک و متحرک قرار گرفته و دور موتور مورد نیاز را تامین می کنند. این دسته از گیربکس ها امروزه در مدل ها و انواع گوناگونی طراحی، تولید و به بازار عرضه می شوند و شما می توانید متناسب با نیاز خود محصول مناسبی را خریداری کنید.

دسته دیگری از گیربکس صنعتی مواردی هستند که از آن ها در صنایع تولید انرژی استفاده می شود و گیربکس افزاینده هستند. شما می توانید این دسته از محصولات را در مواردی چون توربین های بادی، پالایشگاه ها و صنایع بالا دستی مشاهده کنید. از این گیربکس ها برای تغییرات سرعت و ایجاد گشتاور مناسب با سرعت بالا و بیشتر استفاده می شود.

انواع دنده گیربکس صنعتی

انواع گیربکس و کاربردشان

افرادی که قصد خرید گیربکس را دارند، یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می کنند این است که امروزه گیربکس ها در چه مدل ها و انواعی به بازار عرضه می شوند؟

به منظور بررسی این مسئله باید گفت که در حال حاضر شاهد دسته بندی های گوناگونی برای گیربکس هستیم که اگر بخواهیم برخی از مهم ترین این طبقه بندی ها را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

گیربکس هلیکال چیست

یکی از انواع گیربکس ها که امروزه شاهد استفاده از آن در بخش های مختلف هستیم، گیربکس هلیکال نام دارد. این دسته از گیربکس ها شامل چرخ دنده های مختلفی هستند که دارای ساختار مارپیچ یا هلیکالی بوده و این نوع از دست چرخ دنده های ساده با امتداد پروفیل مورب نسبت به امتداد شفت هستند.

همین چرخ دنده های مورب هستند که باعث شده تا این دسته از گیربکس ها به نام هلیکال شناخته شوند. به منظور بررسی این دسته از محصولات باید گفت که این جعبه دنده ها به دلیل ساختار چرخ دنده های خود با حرکت یک نقطه در ابتدا دسته دنده عمل می کنند.

این گیربکس ها به علت کاهش صدا و درگیری نرم چرخ دنده ها در سیستم های انتقال نیرو مورد استفاده قرار گرفته و می توانند در دورها و توان های بالاتری نسبت به دنده های ساده کار کنند. امروزه شاهد تولید گیربکس هلیکال در مدل های مختلفی هستیم و شما می توانید متناسب با نیاز خود این دسته از محصولات را خریداری کرده و به بهترین شکل ممکن از آن ها استفاده کنید. اساس کار این گیربکس ها به این شکل است که با کاهش دور باعث افزایش گشتاور در بخش خروجی خواهند شد.

گیربکس سنگین صنعتی

گیربکس کرانویل پینیون چیست؟

یکی دیگر از انواع گیربکس هایی که امروزه شاهد استفاده از آن ها در صنایع هستیم، گیربکس کرانویل نام دارد. از نظر طراحی جعبه دنده های کرانویل پینیون از تعدادی چرخانده هلیکال و دو چرخ دنده با امکان انتقال گشتاور در زاویه ۹۰ درجه به وجود می آیند.

برای انتقال نیرو در محورهای متعامل و غیر متعامل لازم است تا شاهد سیستم درگیری دنده ها در دو سطح مورب باشیم که این نوع گیربکس چنین امکانی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

مسئله مهمی که در راستای بررسی این دسته از گیربکس ها باید به آن توجه داشته باشید این است که درگیری پروفیل دنده های مخروطی مارپیچ در گیربکس کرانویل پینیون به صورت همزمان بوده و عملکرد نرمی به نسبت دنده های مخروطی ساده را از خود نشان می دهد و این مسئله می تواند گشتاور های بالاتر را بدون ضربه، صدا و همچنین به صورت نرم انتقال دهد.

گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی به دسته ای از گیربکس هلیکال گفته می شود که گشتاور بسیار بالایی دارند. نکته مهم این است که گیربکس صنعتی از نظر ظاهر و عملکرد به مدل های مختلفی چون تک محور، چند محور، قورباغه، شتری، روسی و زد تقسیم بندی می شوند و شما می توانید متناسب با نیاز خود یک گیربکس صنعتی مناسب را خریداری کنید.

معمولاً این دسته از محصولات بر اساس وزن آن ها به فروش می رسند و در حالت حداقلی وزن یک گیربکس صنعتی ۴۰۰ کیلوگرم است. امروزه گیربکس صنعتی با توجه به سفارش مشتری و به صورت تک و یا کوپل شده با موتور طراحی، تولید و به بازار عرضه می شوند و شما می توانید متناسب با نیاز خود گیربکس صنعتی را سفارش داده و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

گذرگاه صنعت مشاور تخصصی انتخاب گیربکس و الکتروموتور

به منظور دریافت مشاوره , آگاهی از لیست قیمت و سفارش محصولات با مشاورین و کارشناسان شرکت گذرگاه صنعت و تجارت ایرانیان تماس حاصل فرمائید .

 89 200 888 –021

www.gozargah.biz

 

ارسال نظر: