حمل دریایی کالا راهی موثر برای جابجایی کالاهای شما در دنیا!

کدخبر: 2374204

حمل دریایی کالا راهی موثر برای جابجایی کالاهای شما در دنیا!

حمل دریایی یکی از بهترین روش های حمل و نقل است که در سراسر جهان رواج بسیاری دارد. این کار تجارت با برخی از کشورهای نزدیک به دریا را راحت تر کرده و کیفیت و ایمنی کالاهای شما را تضمین می کند. امروزه بیش از 90 درصد از حمل و نقل های بین المللی به واسطه آب های آزاد انجام می شود. برای این روش حمل و نقل چهار راه پیش روی تجار و بازرگاران قرار دارد. در واقع به هر نوع حمل و نقل کالا و محصولات از طریق کشتی و قایق بر روی آب دریا، دریاچه، رودخانه و کانال های آب حمل و نقل دریایی می گویند. کشورهایی از جمله آفریقا، کانادا، آمریکا، استرالیا، هند، چین، ژاپن و ... از جمله کشورهایی هستند که ایران می تواند مرسولات خود را به صورت مستقیم به این کشورها با حمل دریایی ارسال کند.

مزایای حمل دریایی کالاها

حمل و نقل دریایی یه عنوان یکی از  موثرترین روش‌های جابجایی کالا در سطح بین المللی به حساب می‌آید و سالانه درصد بالایی از جابجایی‌های مربوط به کالاها را به خود اختصاص می دهد. یکی از مهم ترین مزایای حمل و نقل دریایی جابجایی حجم بالایی از بار در هر سری انتقال می باشد که هزینه های شما را به شدت کاهش خواهد داد. همچنین شما با استفاده از این روش حمل می توانید بارهای با حجم بالا را نیز منتقل کنید. به عنوان مثال جابجایی خودرو یکی از حمل های دریایی بسیار رایج است و شما با بهره گیری از این روش می توانید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. از دیگر مزایای حمل دریایی عبارت است از:

امکان انتقال آسان بار به کشتی و تخلیه راحت آن

ضد سرقت بودن کالاها در حین حمل

محافظت کالا در برابر رطوبت و آسیب

امکان تنظیم دما و دستگاه های تهویه

جابجایی حجم بالایی از کالا

کالاهای قابل حمل با حمل و نقل دریایی

به طور کلی شما می توانید تمامی کالا و محصولات را با استفاده از روش دریایی حمل کنید. در زیر به برخی از رایج ترین کالاهایی که می توان به روش دریایی جابجایی نمود عبارت است از:

ماشین آلات و تجهیزات پزشکی

تجهیزات مخابراتی

اقلام پزشکی مصرفی

تجهیزات ورزشی

مواد اولیه

قطعات خودرو

اسباب بازی

مواد غذایی

بارنامه دریایی، چالش اصلی حمل و نقل دریایی

بارنامه یکی از چالش هایی است که شما در هنگام حمل و نقل دریایی با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد. در واقع بارنامه سندی است که به وسیله آن فرستنده کالا به گیرنده این تضمین را می دهد که کالا به صورت سالم به دست مقصد می رسد. همچنین مشتری می تواند روند ارسال این محصول را پیگیری کند. بارنامه شامل مشخصات کامل فرستنده و گیرنده و مشخصات دقیق کالا می شود. از دیگر ویژگی های بارنامه دریایی این است که در این بارنامه تمامی قوانین و مشخصات حمل کالا در آن درج شده است. از جمله موارد ابتدایی درج شده در بارنامه می توان به موعد تحویل بار و کلاس باربری اشاره کرد.

زمان تحویل مرسوله طولانی اما امنیت بالا

به طور کلی مرسولات شما نهایت تا 35 روز به گیرنده تحویل داده می شود. مدت زمان دقیق تحویل بار به نوع بار، نوع کشتی، مسافت مقصد و ... بستگی دارد. ولی با توجه به این که حمل دریایی شامل بیمه می شود و ایمنی بالایی دارد بسیاری از افراد این روش را برای حمل مرسوله خود را انتخاب می کنند.

بیمه حمل و نقل دریایی راه مقابله با حوادث در مسیر

بیمه حمل دریایی یکی از مهم ترین مواردی است که در سیستم حمل و نقل بین المللی دریایی باید مورد توجه قرار دهید. در گذشته تنها بیمه دریایی شامل تضمین کالا در برابر دزدان و سارقین می باشد. ولی امروزه تمامی موارد حمل تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. از جمله انواع بیمه های دریایی به شرح زیر است:

خسارات خاص: خسارات خاص از جمله مواردی است که در شرایط غیرقابل پیش بینی شده و خاص به کشتی و محموله موجود در آن وارد می شود. به عنوان مثال در صورتی که کشتی و محموله بر اثر طوفان آسیب ببیند بیمه خسارات وارده را جبران کرده و بخشی از خسارات را پرداخت خواهد کرد.

خسارات عمومی: خسارات عمومی نیز از دیگر خساراتی است که بیمه دریایی آن را تحت پوشش قرار می گیرند. این خسارات به دستور ناخدا و تنها جهت جلوگیری از افزایش خسارات به محموله مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد ممکن است که ناخدا جهت حفظ سلامت سرنشینان کشتی تصمیم می گیرد که برخی از کالاها را در داخل آب بیاندازد.

خسارات کامل: خسارات کامل شامل دو نوع خسارات فرضی و خسارات واقعی می باشد که به صورت کامل پوشش داده می شود. خسارات واقعی شامل تمامی خسارات شده و در صورتی که بار حتی به صورت کامل نیز از بین برود با استفاده از این بیمه می توانید هزینه ها و ضررهای خود را جبران کنید.

خسارات کامل فرضی نیز از دیگر خساراتی است که به ماهیت بار وارد می شود. در این روش بار به صورت کامل از بین نمی رود و تنها کیفیت خود را از دست خواهند داد. به عنوان مثال تصور کنید که شما بار دستمال کاغذی دارید و در اثر رطوبت این محصول کیفیت و کارایی خود را از دست می دهد. در این حالت شما با بهره گیری از بیمه می توانید خسارات وارد شده را جبران نمایید.

مسیرهای تردد برای حمل و نقل دریایی

کالاهای دریایی با استفاده از دو روش مستقیم و غیرمستقیم به گیرنده تحویل داده می شود. در روش حمل دریایی بار به روش مستقیم مرسوله از یک مبدا خاص با یک بندر خاص منتقل می شود. هنگامی که مقصد شما نزدیک به بندر وجود ندارد باید کالا و مرسولات به روش غیر مستقیم به گیرنده تحویل گردد. حمل های غیرمستقیم به سه روش کراس استافینگ، ترانسشیپ و ترکیبی صورت می گیرد.

یکی از چالش‌هایی که برای تردد کشتی‌ها در داخل ایران برای حمل و نقل وجود دارد نبود نظم در خطوط دریایی می باشد که باعث می‌شود کشتیران‌ها نتوانند به تعهد خود برای رساندن به موقع کالاها عمل نمایند.

هزینه کالا در حمل دریایی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، با استفاده از حمل دریایی شما می توانید حجم بالایی از بار را جابجا کنید و همچنین بارهای بزرگ را نیز به سلامت به مقصد برسانید. بنابراین می توان گفت که روش حمل دریایی یکی از ارزان ترین و به صرفه ترین روش حمل و نقل کالا و مرسولات می باشد. بنابراین در صورتی که حجم کالای شما بالا است توصیه می کنیم که حتما محصولات خود را از طریق دریا حمل کنید ، همچنین برای استعلام قیمت‌های روز برای انتقال کالای شما میتوانید با کارشناسان شرکت مسیر کالا ارتباط برقرار نمایید.

 

 

ارسال نظر: