وسایلی که در مسافرت باید همراه داشته باشیم

کدخبر: 2374214

چادر کمپینگ

یکی از مهم‌ترین ابزارآلات و تجهیزات مربوط به سفر، چادر کمپینگ می‌باشد. این نمونه چادر، برای طبیعت، مسافرت و کوهنوردی مناسب است و همچنین  وجود آن برای در امان ماندن از سرما، حیوانات، باران، طوفان و... الزامی می‌باشد. چادرهای کمپینگ در طرح‌ها و انواع مختلفی وجود دارند و به صورت تک نفره، دونفره، چند نفره و کودکانه تولید می‌گردند.این نمونه چادرها به سه دسته فنری ، اتوماتیک و میله‌ای تقسیم می‌شوند.

چادرهای مسافرتی فنری دارای حجم و وزن بیشتری هستند و در بسته بندی دایره‌ای قرار گرفته‌اند. نوع بعدی چادرها، میله‌ای یا عصایی هستند که توسط میله‌هایی کوچک برپا می‌شوند. این نمونه چادرها وزن کمتری نسبت به انواع دیگر دارند و مناسب کوهنوردی و مسافرت‌های خانوادگی هستند. چادر اتوماتیک در واقع  یک سازه از قبل نصب شده می‌باشد که دارای وزن زیادی است و تنها برای کسانی که نیاز به نصب فوری دارند، مناسب می‌باشد. جنس رویه این چادرها به گونه ای طراحی شده است که ضد آب است و  از ورود گرد و غبار و نور جلوگیری می‌کند.

 همچنین محافظی در برابر سرما به شمار می‌رود. از مزیت‌های برجسته چادر کمپینگ می‌توان به قابل حمل بودن و ویژگی سیار بودن آن اشاره کرد که در کمترین زمان حدود 2 الی 10 دقیقه با توجه به نوع چادر، می‌توان اقدام به نصب آن نمود. چادرهای کمپینگ نیاز به روش شستشوی ویژه‌ای ندارند و تنها با قرار گرفتن در آب ولرم و مایع شوینده ملایم می‌توان آلودگی آن‌ها را از بین برد.

تشک بادی

تشک‌های بادی به منظور تنوع در کارایی از محبوبیت بسیاری بهره‌مند هستند. این محصولات بادی دارای انواع مختلفی از جمله تشک بادی روی آب، تشک بادی مخصوص کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، تشک چند کاره، الیافدار و... هستند که قابل استفاده در مکان‌های متفاوتی همچون خانه، ویلا، محل کار، ماشین و... می‌باشند. این تشک‌های بادی نسبت به تشک‌های فنری حجم کمتری دارند و فضای کوچک‌تری را اشغال می‌کنند. همچنین دارای سطح لطیفی هستند و عرق نمی‌کنند.

تشک بادی خانگی امکان فراهم آوردن یک مکان مناسب فوری برای مهمان را مهیا می‌کند. این نمونه تشک بادی قابل استفاده در مسافرت نیز می‌باشد، چرا که علاوه بر جای‌گیری کم، یک پمپ بادی نیز به همراه دارد. همچنین نوع روی آب آن، برای استفاده در استخر و آفتاب گرفتن در ساحل طراحی شده‌ است. از انواع دیگر این تشک‌ها، می‌توان به تشک بادی مخصوص خودرو اشاره نمود که در فضای خالی بین صندلی‌های عقب و جلو، جای می‌گیرد.

تشک بادی خودرو مناسب خوابیدن کودکان و بزرگسالان در راه‌های طولانی و رفع خستگی می‌باشد. این نمونه با ویژگی بسته بندی کوچک قبل از باد شدن و قیمت مناسب طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. تشک‌های بادی در دو نمونه تک نفره و دو نفره عرضه می‌شوند. برخی از این تشک‌ها به صورت طبی نیز تولید میگردند که با عنوان تشک‌های مواج شناخته می‌شوند. این تشک بادی برای بیمارانی که به کمرد درد و دردهای عضلانی دچار هستند، قابل استفاده می‌باشد.

صندلی عقب خودرو

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب خودروی مناسب، فضای داخلی خودرو می‌باشد که علاوه بر زیبایی، بایستی آسایش و راحتی سرنشینان را فراهم آورد. صندلی عقب خودرو نیز از اجزای ویژه فضای داخلی خودرو به شمار می‌رود که در همه ی خودروها به جز خودروهای دارای دو سرنشین، از آن‌ها بهره گرفته شده است. لذا فرم و طراحی، جنس و کیفیت روکش آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در ظاهر اتومبیل موثر می‌باشد. اصولا طراحی این صندلی‌ها به شیوه‌ای انجام گرفته است که علاوه بر حفظ امنیت و سلامت فیزیکی سرنشینان، فضای بازتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

همچنین جنس روکش صندلی‌ها به گونه‌ای است که اکثر آن‌ها قابلیت شستشو دارند و به راحتی پاک می‌شوند. و قابلیت تعویض دارند. شکل این صندلی‌ها به شیوه‌ای طراحی شده است که امکان نصب مانیتور و پکیج‌های سرگرمی گوناگون را دارا می باشند. به علاوه کار گذاشتن صندلی کودک بر روی آن‌ها و جای گیری ماساژورهای مخصوص از دیگر مزیت‌های طراحی مناسب صندلی‌های عقب خودرو می‌باشند. برای استفاده بهتر از صندلی‌های عقب یک خودرو باید به اجزای دیگر فضای مربوط به پشت اتومبیل مانند شیشه‌ها نیز توجه نمود. از آنجایی که بیشتر استراحت سرنشینان در قسمت پشت خودرو انجام می‌گیرد بایستی فضای خصوصی آن‌ها تا حدی رعایت شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا حتما از تشک بادی صندلی عقب خودرو برای زمان استراحت در اتومبیل خود استفاده کنید.

 

ارسال نظر: