برای مصاحبه ی دکتری چگونه کتاب چاپ کنیم ؟

کدخبر: 2374225

دانشجویان بعد از اتمام دوره ی کارشناسی ارشد در آزمون کنکور دکتری شرکت می کنند که اگر در این آزمون قبول شوند باید وارد مرحله ی مصاحبه شوند که افراد برای شرکت در مصاحبه باید رزومه ی خود را که شامل فعالیت های علمی آن ها در رشته ی تحصیلی خودشان است را تهیه کنند .

در مصاحبه ی دکتری دانشجویان باید رزومه ی خود را به اساتید تحویل دهند ، رزومه ی هر فردی نشان دهنده ی توانایی ها و سطع علمی او است که در بین آن ها چاپ کتاب امتیاز زیادی دارد .

با قبول شدن در آزمون دکتری 30 امتیاز از 100 امتیاز را کسب می کنید ، 70 امتیاز مربوط به سابقه ی پژوهشی و آموزشی دانشجو است که 40 امتیاز به سابقه ی پژوهشی بستگی دارد و 30 امتیاز نیز به سابقه ی تحصیلی و آموزشی مرتبط است .

در مصاحبه ی دکتری چاپ کتاب یا ترجمه ی کتاب امتیاز زیادی دارد ، به همین دلیل دانشجویانی که مصاحبه ی دکتری دارند می توانند با کمک گرفتن از کارشناسان اقدام به ترجمه یا چاپ کتاب کنند و امتیاز لازم را کسب کنند .

برای مصاحبه ی دکتری چگونه کتاب چاپ کنیم ؟

برای چاپ کتاب می توانید پایان نامه و پروژه را به کتاب تبدیل کنید یا این که کتاب ترجمه نشده ای را ترجمه کنید . اگر فکر می کنید که شما در رشته ی تحصیلی خود توانایی علمی بالایی دارید شروع به نگارش کتاب کنید اما اگر فکر می کنید نمی توانید کتاب بنویسید در عوض یک کتاب ترجمه نشده را در رشته ی خودتان پیدا کنید و آن را ترجمه و چاپ کنید . هم چنین می توانید با همکاران یا همکلاسی های خود همکاری کنید تا هزینه و فشار کاری برای شما کم تر باشد .

امتیاز چاپ کتاب :

در بین عوامل دیگر چاپ کتاب بیشترین امتیاز را داراست . بین 7 تا 15 نمره

مقالات بین 2 تا 7 نمره

شرکت در کنفرانس های بین المللی بین 1 تا 2 نمره

ثبت اختراع بین 5 تا 7 نمره

برگزیده شدن در جشنواره های علمی بین 3 تا 7 نمره

چاپ کتاب برای مصاحبه ی دکتری چه مزایایی دارد ؟

چاپ کتاب موجب می شود که فرد در بخش پژوهش امتیاز بیشتری بگیرد که امتیاز بین هفت تا پانزده می باشد . در صورتی که چاپ مقاله هم زمان بر است و فقط هفت نمره دارد ، ثبت اختراع نیز بین پنج تا هفت نمره دارد .

به دلیل این که کتاب نسبت به مقاله و ثبت اختراع زودتر چاپ می شود فرد در زمان مصاحبه ی دکتری می تواند از آن استفاده کند . هزینه ی ترجمه ی مقاله و ارسال آن به مجله ی خارجی بسیار بیشتر از چاپ کتاب است یا اگر فرد بخواهد مقاله ی خود را به مجلات داخلی نیز بفرستد برای داوری آن نیاز به 6 ماه تا یک سال زمان نیاز است در حالی که برای چاپ کتاب فقط چند روز زمان نیاز است .

دانشجویی که کتابی را به چاپ می رساند از نظر داوران مصاحبه شخصی است که توانایی علمی بالایی دارد و هم چنین این فرد در بین افراد دیگر نیز درجه ی علمی بالاتری دارد .

در جلسه ی مصاحبه امتیاز چاپ کتاب چه  فردی باشد یا گروهی تفاوتی ندارد همه ی افراد امتیاز یکسانی را از داوران کسب می کنند .

به دلیل این که کتاب در یک جامعه ی بزرگ منتشر می شود مخاطبین زیادی نیز دارد اما مخاطبین مقاله تعداد کمی هستند .

هم چنین چاپ کتاب موجب بالا رفتن اعتماد به نفس فرد می شود و او در بین رقبای خود دارای جایگاه علمی با ارزشی خواهد شد .

با چاپ شدن کتاب آثار فرد ثبت می شود و موجب جلوگیری از سرقت علمی آثار خواهد شد .

برخی از داوران مصاحبه ی دکتری معتقدند که فردی که کتاب نوشته است مهارت لازم برای تحصیل در مقطع دکتری را دارد .

زمانی که فردی کتاب چاپ می کند نشان دهنده ی این موضوع است که با دیگر رقبا تفاوت دارد و داوران بر روی آن فرد یک حساب دیگری باز می کنند .

اگر فردی دانشجوی دانشگاه آزاد نیز باشد با تبدیل کردن پایان نامه به کتاب 2 نمره ی واحد پایان نامه را کسب می کند که موجب افزایش معدل می شود که در مصاحبه ی دکتری نیز امتیاز دارد .

به دلیل این که پایان نامه برای مخاطبان خاصی است با لحن علمی نوشته می شود اما هنگام تبدیل پایان نامه به کتاب باید لحن آن نیز تغییر کند و عامیانه تر شود زیرا در این صورت امکان خرید کتاب از سوی دیگر مردم نیز افزایش پیدا خواهد کرد .

زمانی که یک دانشجو کتاب چاپ  می کند هم در سطح بین المللی می تواند به موفقیت برسد و هم این که کتاب او می تواند برگزیده ی سال دانشگاه نیز شود .

 

ارسال نظر: