مزایای آموزش آنلاین کودکان

کدخبر: 2374395

آموزش آنلاین یک روش عالی، پر بازده و کم هزینه برای آموزش زبان‌های خارجی به کودکان است. یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهمترین مواردی است که کودکان ما باید به آن بپردازند تا در بزرگسالی به‌خوبی بر آن مسلط شده و بتوانند با دنیای پیرامون خودشان در تماس و تعامل قرار گیرند. زبان انگلیسی مزیت شغلی بسیار مهمی برای آینده کودکان به‌خصوص در عصر اینترنت و شبکه‌های مجازی است.

آموزش انگلیسی برای کودکان کار بسیار دقیق و با ظرافتی است. اگر کودکان در محیط آموزشی ناراحت و خسته کننده قرار گیرند، سریعتر از بزرگسالان واکنش نشان داده و ممکن است از ادامه تحصیل زبان دست بردارند. به همین منظور ایجاد یک محیط آموزشی سازنده و جذاب برای کلاس زبان کودکان یک امر مهم و حیاتی است. محیط آموزش زبان انگلیسی باید شاد، با طراوت و در عین حال انگیزه‌بخش باشد و کودک را به سمت یادگیری‌های بیشتر سوق دهد.

به لطف توسعه تکنولوژی، امروز شبکه اینترنت در دسترس همگان قرار دارد و آموزش آنلاین زبان انگلیسی یک امکان فوق‌العاده برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است. امروزه اینترنت فضاهای آموزشی را به شدت تغییر داده است و بر خلاف شیوه‌های ثابت و تکراری کلاس‌های سنتی امکاناتی را در اختیار دانش‌آموزان، معلمین و آموزگاران قرار داده است که کار آموزش را بسیار جذاب و دلنشین می‌کند.

در کنار افزایش بهره‌وری آموزش کاهش هزینه‌ها از نکته مهم در زمینه آموزش‌های آنلاین است.

مزایای آموزش آنلاین زبان انگلیسی

آموزش آنلاین زبان مزیت‌های زیادی را به نسبت آموزش‌های سنتی دارد، که در زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

• آموزش آنلاین زبان متنوع و جذاب است. بر خلاف شیوه‌های سنتی، در آموزش‌های آنلاین آموزگاران می‌توانند از ابزارهای کمک آموزشی چند رسانه ای متنوعی استفاده کنند که یادگیری را برای کودکان جذاب می‌کند. امکان استفاده از صوت، فیلم، انیمیشن، برنامه‌های تعاملی برنامه ریزی شده و حتی بازی‌های رایانه ای به آموزگاران کمک می‌کند که مطالب را به صورت شیرین و دلنشین به کودکان آموزش دهند.

• کلاس زبان کودکان به صورت آنلاین بهره‌وری یادگیری را افزایش می‌دهد. کودک در این فضا از عناصر مختل کننده توجه و حواس، مانند صحبت کردن با دوستان و یا صداهای خارجی و غیره به دوره است و به همین خاطر، تمرکز بیشتری بر روی یادگیری دارد.

• آموزش آنلاین زبان هزینه‌های یادگیری را کاهش می‌دهد. ایاب و ذهاب، پوشاک و همچنین هزینه‌های زمانی دیگر در این شیوه به شدت کاهش پیدا می‌کند در حالی که بهره‌وری آموزش به شدت افزایش پیدا می‌کند. کودک در این شیوه کمتر خسته می‌شود و بهتر می‌تواند مطالب و موارد آموزشی را دنبال کند.

• در نهایت باید گفت، با توجه به آنچه که از تجربه همه‌گیری کرونا به دست آمد، معلوم شد که آموزش آنلاین زبان انگلیسی و سایر دروس شیوه‌ای مطمئن و ایمن است که کودکان را در برابر امراض مسری مانند کرونا و یا بیماری‌های ویروسی دیگر، ایمن نگه می‌دارد. 

• برخلاف شیوه‌های سنتی، کودک شما برای شرکت در کلاس آنلاین زبان خود نیازمند حضور در مکان خاصی نیست. این مزیت بزرگی به‌خصوص در فصول تعطیلات است. در نتیجه هم شما و هم کودک می‌توانید به برنامه‌های مسافرت خودتان برسید در حالی که او می‌تواند در زمان کلاس به اینترنت متصل شده و از مفاد آموزشی بهره‌مند گردد.

• آموزش آنلاین زبان این امکان را به مدرسین می دهد که بتوانند از سخن‌گویان مادرزادی زبان انگلیسی به‌راحتی در کلاس درس خودشان استفاده کنند. ارتباطات اینترنتی فاصله‌ها را از بین می‌برد و مدرس و مخاطبین زبانی از هر فاصله‌ای می‌توانند در جریان آموزش شرکت داشته باشند.

آموزش زبان کودکان

چطور آموزش زبان کودکان را شروع کنیم؟

برای آنکه کودک خودتان را وارد چرخه آموزش زبان کنید، در ابتدا باید کودک دلبندتان «آزمون تعیین سطح زبان» را بگذراند.

آزمون تعیین سطح زبان به والدین و آموزگاران نشان می‌دهد که کودک از لحاظ توانائی‌های زبانی در چه سطحی قرار گرفته است.

دقت کنید که آزمون تعیین سطح زبان هیچ ارتباطی به هوش فرزند شما ندارد، بلکه تنها نشان می‌دهد که کودک شما چه میزان اندوخته زبانی در زمینه زبان انگلیسی دارد و کار یادگیری زبان انگلیسی برای او از چه سطحی و با چه کیفیتی باید آغاز گردد.

پس از آزمون تعیین سطح زبان، کودک وارد کلاسی متشکل از دانش‌آموزان هم سطح و ابزارهای مناسب برای آن‌ها می‌شود. دقت داشته باشید که مهم نیست که فرزند شما آموزش زبان خودش را از چه سطحی شروع می‌کند، بلکه مهم جدیت شما و وی در ادامه یادگیری‌های زبان به‌صورت مستمر است. 

بر خلاف دروس دیگر مانند ریاضی و فیزیکی آموزش زبان می‌بایست بر اساس تمرین و تکرار انجام شود و ممارست در یادگیری بیشترین تاثیر را در یادگیری زبان دارد. شیوه‌های یادگیری آنلاین این امکان را در اختیار کودکان و زبان آموزان قرار می‌دهد که به صورت شاد و سرگرم کننده بتوانند تمرینات زبان را انجام داده و به دور از کسالت و خستگی به نتایج خوبی در یادگیری زبان خودشان دست پیدا کنند.

نکات مهم در افزایش کارآمدی در آموزش آنلاین زبان

اگر فرزند شما در یک دوره آموزشی آنلاین زبان شرکت کرده است، برای افزایش بهره‌وری آموزشی او به نکات زیر دقت کنید:

1- فضای آموزشی او را به دور از تلویزیون یا مکان‌های شلوغ قرار دهید تا تمرکز او به مطالب ارائه شده و درس باشد.

2- ابزارهای تعاملی کار با رایانه مانند کار با ماوس، صفحه کلید، تنظیم صدا، کار با اینترنت و نیز ابزارهای تعاملی دیگر را به او یاد دهید تا در حین آموزش دچار مشکل نشود (البته برخی از کلاس‌های آنلاین در ابتدای درس، کار با این ابزارها را به کودکان می‌آموزند).

3- در زمان کلاس مقداری تغذیه مقوی و نیز نوشیدنی را در اختیار کودک قرار دهید تا در صورت نیاز آن را نوش جان کند و به‌خاطر افت قند خون و تشنگی دچار مشکل یادگیری نشود.

4- مکانی که کودک شما آموزش آنلاین زبان خود را در آنجا سپری می‌کند را با نور طبیعی و یا نور چراغ تا حد امکان روشن کنید. تاریکی می‌تواند هم به مشکلات بینائی و هم به کم‌حوصلگی کودک و گاهی حتی خواب او در کلاس منجر شود.

5- از طریق پنل‌های ویژه والدین و یا حساب کاربری دانش‌آموز تکالیف زبان کودک را چک کنید، تا مطمئن شوید که کودک به‌درستی تکالیف زبانی خودش را آماده می‌کند.

6- پس از آموزش سعی نکنید که کودک را در استرس یادگیری قرار دهید. بر حسب توانائی و حوصله کودک نسبت به انجام تمرینات و تکرار موضوعات آموزشی اقدام کنید. در زمان آموزش‌های آنلاین کودک این امکان را دارد که به محتوای آموزشی مراجعه کرده و مسائلی که در آن دچار مشکل است را بار دیگر تماشا کند و یا موارد آموزشی آن را به صورت تعاملی انجام داده تا یادگیری او کامل شود.

7- در زمان آزمون‌های زبان بهتر است در کنار کودک باشید تا او دچار اضطراب و سردرگمی نشود. به او اطمینان دهید که نتیجه آزمون تغییری را در رابطه مهربانانه شما با او نخواهد داشت و نتیجه آزمون نشان دهنده میزان یادگیری اوست. این کار از اضطراب کودک می‌کاهد و به پاسخ‌دهی بهتر او به پرسش‌های آنلاین کمک می‌کند.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

آموزش آنلاین زبان بهترین راه یادگیری است

طبیعی است که شیوه‌های سنتی نمی‌توانند به اندازه شیوه‌های آنلاین یادگیری کودکان را تحت تاثیر قرار دهند. تجربه کرونا به ما نشان داد که آموزش‌های آنلاین یک راهکار مطمئن و کارآمد هستند. به همین خاطر، ما پیشنهاد می‌کنیم که حتما این نوع از آموزش را در تعلیم و تربیت فرزندان خودتان در ذهن داشته باشید. 

 

ارسال نظر: