نکات مهم برای خرید موکت اداری

کدخبر: 2374417

نکات مهم برای خرید موکت اداری

یکی از فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی ساختما‌ن‌های اداری، انتخاب کفپوش است. در بسیاری از این ساختمان ها برای راحتی کارکنان و مراجعان به جای کفپوش‌های متداول از موکت اداری استفاده می‌کنند. این کار علاوه بر تاثیری که بر زیبایی محیط دارد، به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می‌کند. موکت همچنین، هزینه‌های اجرایی را نیز کاهش می‌دهد.

در این مطلب، قصد داریم تا شما را در انتخاب و خرید موکت اداری موردنظرتان راهنمایی کنیم.

موکت اداری یا دیگر انواع کفپوش؟ کدام مناسب‌ تر است؟

موکت گزینه بسیار مناسبی برای ساختمان‌های اداری است و به عنوان یک کفپوش ارزان، بی دردسر و مقاوم شناخته می‌شود. انتخاب موکت اداری به عنوان کفپوش مزایای زیادی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای موکت اداری

از مهم‌ترین مزایای خرید موکت اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1.تنوع زیاد

موکت‌ها در طرح و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان گفت پاسخگوی هر سلیقه‌ای هستند. تنوع زیاد موکت‌های اداری باعث می‌شود به‌راحتی کفپوش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و از چیدمان فضای اداری خود لذت ببرید.

می‌توانید با توجه به رنگ وسایل موجود در دفتر اداری، رنگ موکت مورد نظر خود را پیدا کنید، یا متناسب با کاربری دفترتان طرح موکت را انتخاب کنید.

image_1641639859

1.اجرای سریع و آسان

برای اجرای کفپوش‌های ساختمانی به زمان کافی و مناسب سازی بستر کفپوش نیاز دارید. اجرای کفپوش‌های مختلف حداقل چند روز طول می‌کشد و علاوه بر این باید قبل از اجرای کفپوش سطح زیر کار را یک‌دست و آماده کرد.

شما می‌توانید به محض خرید موکت آن را اجرا کنید ‌و در کمترین زمان یک کفپوش جذاب و مقاوم داشته باشید. موکت به‌راحتی روی هر سطحی قرار می‌گیرد و نیازی به صاف کردن سطوح با سیمان و ... نیست. اجرای آسان و سریع موکت، یکی از مهم‌ترین دلایل خرید موکت اداری به عنوان کفپوش است.

2.ارزان بودن

خرید موکت اداری بسیار اقتصادی و به‌صرفه است. قیمت کفپوش‌های پارکت یا سرامیکی تقریبا دو برابر موکت است و نصب و اجرای آن هزینه و زمان زیادی می‌خواهد. می‌توانید کف ساختمان‌های اداری را با موزاییک ساده فرش کنید و روی آن موکت اداری باکیفیت و جذابی اجرا کنید تا دکوراسیون زیبایی داشته باشید.

3.عایق سر و صدا

بسیاری از کارکنان ساختمان‌های اداری دوست دارند در محیطی ساکت و آرام کار خود را انجام دهند تا تمرکز کافی داشته باشند. در ساختمان‌های پرتردد استفاده از کفپوش‌های سنگی یا پارکت کاملا اشتباه است؛ زیرا از برخورد پاشنه کفش مراجعان به کفپوش، صداهای آزاردهنده‌ای ایجاد می‌شود. استفاده از موکت اداری به عنوان کفپوش علاوه بر کاهش سر و صدای حرکت افراد، به کاهش انتقال صدای طبقات پایین‌تر نیز کمک می‌کند.

4.صرفه جویی در انرژی

ساختمان‌هایی که با موکت پوشیده شده‌اند نسبت به سایر ساختمان‌ها، دمای متعادل‌تری دارند و انرژی مصرفی آن‌ها نیز کمتر است. موکت اداری از الیافی تشکیل شده است که به عنوان عایق حرارتی عمل می‌کنند و از ورود سرما در زمستان و خروج سرما در تابستان پیشگیری می‌کنند. می‌توان گفت خرید موکت اداری باعث کاهش هزینه برق و گاز مصرفی شما خواهد شد.

image_1641639859

 

موکت اداری باکیفیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اگر می‌خواهید از موکت اداری به عنوان کفپوش محیط کار خود استفاده کنید لازم است هنگام خرید موکت به سراغ محصولی با این ویژگی‌ها بروید.

1.رنگ تیره

در ساختمان‌های پرتردد بهتر است از رنگ‌های تیره برای موکت استفاده کنید. این کار از کثیفی موکت‌ها جلوگیری می‌کند و عمر مفید موکت را افزایش می‌دهد.

2.سطح صاف و هموار

مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید موکت باید به آن توجه کنید راحتی موکت است. بعضی از موکت‌ها برجستگی‌های زیادی دارند یا از الیاف نامناسبی تهیه شده‌اند که باعث می‌شود پس از مدتی راه رفتن، پاها آسیب ببینند یا درد بگیرند. بنابراین انتخاب یک موکت نرم و راحت برای راحتی کارمندان و مراجعان اهمیت زیادی دارد.

3.ضد حریق

معمولا ساختمان‌های اداری بیشتر از سایر ساختمان‌ها دچار آتش‌سوزی می‌شوند. استفاده از موکت ضد حریق نقش بسیار مهمی در مهار آتش‌سوزی دارد. توصیه می‌شود هنگام خرید موکت اداری حتما به ویژگی ضد حریق بودن آن توجه کنید.

4.ضد لک

محیط اداری محیطی رسمی محسوب می‌شود و تمیز بودن آن بسیار مهم است. برای این که کفپوش ساختمان اداری شما برای مدتی طولانی تمیز به نظر بیاید بهتر است موکت‌های ضد لک را انتخاب کنید.

5.عایق صدا بودن

در الیاف بعضی از موکت‌های اداری ترکیبات آکوستیک وجود دارد که به عنوان عایق صدا عمل می‌کند و از گسترش صدا داخل محیط و انتقال صدا از طبقات پایین به ساختمان جلوگیری می‌کند.

6.دوام بالا

هرچقدر موکت باکیفیت‌تری تهیه کنید دوام و عمر مفید بیشتری خواهد داشت. برای افزایش دوام موکت علاوه بر انتخاب رنگ‌های تیره به جنس الیاف موکت نیز توجه کنید.‌ قیمت موکت اداری باکیفیت کمی بیشتر از موکت‌های معمولی است و خرید آن با توجه به دوامی که دارد کاملا به صرفه است.

image_1641639859

قبل از خرید موکت اداری به این نکات توجه کنید

پیش از خرید موکت به این موارد توجه کنید.

انتخاب موکت مناسب

موکت‌های اداری انواع مختلفی دارند و از الیاف متنوعی در تولید آن‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید با توجه به محیط کاری خود و میزان ترددی که دارد موکت مناسبی انتخاب کنید.

موکت‌هایی با الیاف الفین و پلی پروپلین مقاومت متوسط و قیمت مناسبی دارند‌. این موکت‌ها برای محیط‌های کم تردد گزینه بسیار مناسبی هستند. خاصیت ضد لک این موکت‌ها باعث افزایش عمرمفید آن‌ها می‌شود و برای محیط‌هایی که احتمال کثیفی کفپوش زیاد است بهترین انتخاب هستند.

موکت‌هایی که از الیاف نایلونی در ساخت آن‌ها استفاده شده است جزو مقاوم‌ترین موکت‌ها محسوب می‌شوند. این موکت‌ها برای ساختمان‌های پرتردد گزینه بسیار مناسبی هستند و به دلیل ضد لک بودن، عمر مفید قابل توجهی دارند.

بنابراین بهتر است برای محیط‌های پرتردد به سراغ موکت‌های نایلونی و برای محیط‌های کم تردد به سراغ موکت‌های الفین یا پلیپروپلین بروید.

مراقبتهای مورد نیاز کفپوش

بعضی از موکت‌ها به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارند و باید به شیوه‌ای خاص نگهداری شوند. شما باید موکتی متناسب با ویژگی‌های ساختمان اداری خود تهیه کنید. هنگام خرید موکت از فروشنده در مورد شرایط نگهداری، شرایط شست‌وشو و گارانتی موکت سوال کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی به بهترین شکل آن را برطرف کنید.

قیمت موکت اداری

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در خرید موکت به آن توجه کنید قیمت موکت است. برای مراکز مهم اداری و محیط‌های پرتردد به سراغ موکت‌های مقاوم بروید. این موکت‌ها قیمت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند اما خرید آن‌ها به دلیل دوامی که دارند کاملا به صرفه است. اگر می‌خواهید پس از زمان کمی موکت اداری را عوض کنید و دوام آن اهمیتی ندارد می‌توانید از موکت‌های ارزان‌تر که کیفیت متوسطی دارند استفاده کنید.

image_1641639859

مشاوره خرید موکت اداری

برای خرید بهترین موکت اداری لازم است پیش از خرید موکت با متخصصان دکوراسیون مشورت کنید.

مشاوران ما در موکت زت با تجربه ارزشمندی که در طول سال‌ها طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف اداری، تجاری، هتلی، مسکونی و ... کسب کرده‌اند، شما در فرآیند خرید موکت موردنظرتان راهنمایی و مشاوره کنند.

جهت دریافت مشاوره، خرید و اطلاع از قیمت موکت هتل ، موکت های اداری و تجاری، مسکونی و ... می‌توانید از طریق وبسایت با این مجموعه در ارتباط باشید.

 

 

ارسال نظر: