درب اتوماتیگ گردان + چگونگی نصب و عملکرد درب اتوماتیک گردان

کدخبر: 2374433

درب اتوماتیک گردان یکی از مواردی است که در ساختمان های تجاری با ترافیک زیاد عابران پیاده دیده می شود. این نوع درب ها جذابیت بصری بسیار خوبی را ارائه می دهند و در طیف گسترده ای از تنظیمات، پوشش ها و گزینه های مختلف ارائه می شوند. نصب درب گردان همچنین باعث صرفه جویی چشمگیری در هزینه گرمایش و تهویه مطبوع می شود. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر بهتر است ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

چگونگی عملکرد و نصب درب اتوماتیک گردان

  • نصب درب گردان

بسیاری از مراکز و شرکت های مختلف درب اتوماتیک گردان را در پنج طرح اصلی و در طیف گسترده ای از ابعاد، قطرها، تنظیمات بال درب و گزینه‌ های دیگر ارائه می‌دهند. این درب ها در اندازه های مشخصی تولید می شوند و چرخش صاف و مداوم را ارائه می دهند.  نصب درهای گردان بزرگ در طرح های چهار بال و سه بال با قطر حداکثر 16 فوت وجود دارد و می تواند نمایشگرهای مرکزی را ارائه دهد. درهای کوچکتر دارای سیستم محرک محور مرکزی هستند. درهای کمتر از 9 فوت قطر معمولاً در برنامه های امنیتی و دسترسی کنترل شده ارائه می شوند.

  • بررسی عملکرد درب گردان

تمامی سیستم های درب تجاری نیاز به بازرسی منظم دارند. تکنسین های معتبر بازرسی درب اتوماتیک گردان شما را مطابق با دستورالعمل های مربوطه انجام می دهند:

ANSI A156.10 درب های عابر پیاده برقی

ANSI A156.19 درب هایی با انرژی کم مصرف و

ANSI A156.27  درب های گردان اتوماتیک.

در طول یک بازرسی، از انجام تعمیرات اساسی اطمینان حاصل کنید تا بتوانید مطمئن باشید که درب گردان شما با خیال راحت و کارآمد کار می کند.

بررسی انواع درب اتوماتیک گردان

بررسی انواع درب اتوماتیک گردان

تمامی تکنسین های این حوزه در بررسی درب اتوماتیک گردان دارای گواهینامه AAADM و بسیار با تجربه هستند. مراکز مختلف آنها را به سرعت در محل مستقر می کنند و اطمینان حاصل می کنند که آنها با قطعات یدکی مناسب به محل اعزام می شوند تا به راحتی به بررسی و تعمیر درب شما بپردازند. در مواقع اضطراری می توانید با خدمات تعمیر درب تجاری اضطراری تماس بگیرید. سیستم ‌های درب ‌های گردان جذابیت معماری چشمگیر، بهره ‌وری انرژی و توانایی جا به ‌جایی ترافیک گسترده عابران را ارائه می‌دهند. این محصولات در طیف گسترده‌ ای از پوشش ‌ها، قطر ها، پیکربندی‌ های بال و در، سنسورها و ویژگی‌ های امنیتی ارائه می ‌شود.

  • سیستم های گردان اتوماتیک

سیستم های درب اتوماتیک گردان برای ترافیک سنگین با در نظر گرفتن صرفه جویی در انرژی ایده آل هستند. این سیستم ‌ها در پیکربندی‌ های طراحی شفت مرکزی موجود هستند و چرخش مداوم و صاف را ارائه می ‌کنند.

  • سیستم های گردان دستی

این سیستم یک جایگزین کم هزینه برای سیستم درب گردان اتوماتیک است. این سیستم در طرح های مختلف موجود است. سری دستی ClearFlow™  برای برجسته کردن برنامه‌ های کاربردی ترافیک با حجم بالا طراحی شده است.  ClearFlow™ که با طراحی نقطه مرکزی ساخته شده است، برای برجسته کردن زیبایی درونی یک ساختمان ایده آل است.

  • سیستم های درب گردان امنیتی

درب های گردان امنیتی Keystone Automatic Door Enterprises همه کاره هستند تا کاربردهای فراوانی را با امنیت بالا انجام دهند. هر کدام برای شناسایی، جلوگیری و کنترل حفاظت ورود غیرمجاز به مناطق امن طراحی شده اند. گزینه‌های امنیتی موجود عبارتند از:

شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله (تا سطح 3)، ضد پیگیبک، ضد درب عقب و پیکربندی ‌های بدون تشک. رولورهای امنیتی می توانند حفاظت بیشتری را در قالب حفاظت بالستیک با رتبه UL ارائه دهند. هر سطح از درجه بندی UL آزمایش شده و در متوقف کردن انواع خاصی از پرتابه هایی که معمولاً در طول سرقت مسلحانه به کار می روند، استفاده می شود.

نکات قابل توجه در استفاده از درب اتوماتیک گردان

برای همه طرح‌ ها و کاربرد ها، درک کاربرد ساختمان و الگوهای ترافیکی آن بسیار مهم است. کاربردهای معمول درب اتوماتیک گردان عبارتند از:

بانک ها

مغازه ها

رستوران ها

مراکز کنفرانس

دانشگاه ها.

این درب ها می توانند حجم زیادی از ترافیک را در هر دو جهت در خود جای دهند. انتخاب بین طرح سه یا چهار بال بستگی به کاربرد آن در مکان و افرادی دارد که از ورودی استفاده می کنند. گزینه دوم یک توان عملیاتی کمی بزرگتر را فراهم می کند، زیرا چهار نفر در هر جهت می توانند با هر چرخش از در عبور کنند. در برنامه‌ های با حجم بالاتر که ظرفیت آن بسیار مهم است، مانند مرکز کنفرانس یا دانشگاه، بیشتر از این نوع درب ها توصیه می‌شود.

درب اتوماتیک گردان با یک سری سنسورهای فعال و غیرفعال تجهیز شده اند. اینها مشابه درب های اتوماتیک چرخشی و کشویی هستند. برای ایمنی بال، ANSI A156.27 بخش 16.1 سنسورها را ملزم می کند که یک فرد را در مسیر چرخش حداقل 254 میلی متر (10 اینچ) از بال تشخیص دهند. درهای گردان اتوماتیک همچنین به سنسورهای نقطه ورود نیاز دارند تا از گیر افتادن در تقاطع بال چرخان و دیواره درام نزدیک شونده جلوگیری کنند. استاندارد ANSI از این حسگرها می خواهد تا حضور یک فرد یا شی را هنگام نزدیک شدن بال درب تشخیص دهند و چرخش را متوقف کنند.

در بررسی درب اتوماتیک چیست علاوه بر سنسور، بال چرخان آن با لبه ایمنی مجهز شده است. این لبه، مطابق با بخش 17.1 ANSI A156.27، برای تشخیص هر گونه انسداد لازم است. این حفاظت اضافی، ایمنی افزایش یافته را برای عابران پیاده و آرامش خاطر را برای صاحبان مشاغل و ترافیک کلی تضمین می کند. ریل پایینی بال معمولاً با یک حسگر مدرن مجهز شده است. بر اساس بخش 17.2 ANSI A156.27، حسگرها برای تشخیص انسدادی که بیش از 1.2 متر (4 فوت) از کف و با فشار کمتر از 44.5 نیوتن نباشد، طراحی شده‌ اند و سپس چرخش در را متوقف می ‌کنند. این تجهیزات برای از بین بردن احتمال گیر افتادن پاشنه پا در زیر بال در نظر گرفته شده است.

عملکرد درب اتوماتیک گردان چگونه است؟

نتیجه گیری:

در مجموع در بررسی عملکرد درب اتوماتیک گردان نکته ای که باید بدانید این است که طراحی منحصر به فرد آن می تواند از ایجاد تداخل در حین رفت و آمد افراد جلوگیری کند. برای اکثر ساختمان های مستقل، گزینه متصل به مرکز وجود دارد که بسیار اختصاصی طراحی شده است.

طراحی سه بال در برنامه های هتلی که در آن اندازه محفظه بزرگتر حیاتی تر است، ترجیح داده می شود. مهمانان یک هتل معمولاً چمدان های چرخشی یا حمل بار دارند و اندازه محفظه بزرگتر مناسب تر است. برخی از خواربارفروشی‌ها و رستوران‌ها از درهای سه بال استفاده می‌کنند تا والدین را با فرزندشان به راحتی در یک محفظه قرار دهند. اکثر درب های دستی در اندازه های قطری 1.9، 2.1 یا 2.4 متر (6 ½، 7، یا 8 فوت) عرضه می شوند.

با نیاز به عملکرد هندزفری، کاربردهای معمول درب های گردان اتوماتیک شامل فرودگاه ها، هتل ها، کازینوها و بیمارستان ها می شود. این درها می‌توانند اقلام بزرگ‌تری مانند چوب گلف و اسکی را در خود جای دهند، اما در برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی نیز استفاده می‌شوند، زیرا می‌توانند با ویلچر و کسانی که راه می‌روند با کمک برخورد کنند.

ما در این مقاله اطلاعاتی را راجب درب اتوماتیک گردان در اختیار شما قرار دادیم برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۲۱۵۵۴۴۶۶۸۰ با شرکت اسمارت کو در تماس باشید.

 

 

 

ارسال نظر: