مجیک موس اپل، جادویی که از شما دستور می‌گیرد!

کدخبر: 2374567

مجیک موس اپل، به عنوان موسی بی سیم و قابل شارژ، یکی از پرطرفدارترین لوازم جانبی اپل در ایران به شمار می‌رود. قابلیت‌های خاص این موس جادویی به همراه کارکرد ساده در کنار ظاهر مینیمال و شیکی که دارد، خرید مجیک موس اپلMagic Mouse را به گزینه‌ای مناسب و منطقی برای کاربران اپل تبدیل کرده است.

برای آشنایی بیشتر با این ویژگی‌ها در این نوشتار با ما همراه باشید. 

 

مجیک موس اپل1

 

 

مجیک موس اپل Apple Magic Mouse، ماوس بیسیم اپل می‌باشد که بیشتر به دلیل ترکیب کارکرد تاچ پد و موس، موس جادویی نام گرفته است. نسل اول این موس‌ها ، برای اولین بار در 20 اکتبر 2009 به بازار عرضه شد.

اما چند سال بعد در تاریخ 13 اکتبر 2015، کمپانی اپل، به معرفی نسل دوم آن با عنوان "مجیک موس 2"   Magic Mouse 2، پرداخت. مجیک ماوس 2 از طریق بلوتوث به دیوایس مربوطه متصل می‌شود و از باتری لیتیومی قابل شارژ تغذیه می‌کند. بیشترین مشکلی که در مورد مجیک موس نسل اول وجود داشت، مربوط به کوتاه بودن عمر باتری و نیاز مدام به تعویض آن، بود و از آن جا که کمپانی اپل به نظرات کاربران اهمیت زیادی می‌دهد، اپل برای رفع مشکل مذکور و جلب رضایت مشتریان خود، دست به تولید و عرضه مجیک موس 2 نمود. البته در سال 2021 مدل جدیدی از نسل دوم مجیک موس توسط کمپانی اپل عرضه شد که در برخی جزییات ارتقاء یافته بود. 

 

طراحی شیک، زیبا و یکپارچه

قسمت زیرین مجیک موس 2 نیز مانند نسل اول، از جنس آلومینیم بوده و روی آن حالت شیشه‌ای و براق دارد. Magic Mouse 2، دارای ابعاد 2.16*5.71*11.35سانتی‌متر و وزن 99 گرمی می‌باشد.

وزن این ماوس جادویی، وزن میان رده و خوبی محسوب می‌شود که چرا نه خیلی سبک و نه خیلی سنگین است. در قسمت زیر مجیک موس، یک دکمه سوئیچ برای روشن و خاموش کردن ماوس وجود دارد. بنابراین می‌توان در مواقع زیر لازم، آن را خاموش کرد تا شارژ بیهوده به هدر نرود.

با توجه به فرم مجیک ماوس اپل، برای کنترل آن نیاز به قرار گرفتن کل کف دست برروی موس نمی‌باشد. از قسمت بالای رویه Magic Mouse، تا لوگوی اپل در پایین موس، کلاً لمسی بوده و امکانات زیادی را تنها با تاچ کردن، مهیا می سازد. موس جادویی اپل نسل دوم 2015 در دو رنگ سفید(با زیری نقره ای) و مشکی(با زیری خاکستری) عرضه شده، اما مدل 2021 آن فقط با رنگ سفید(با زیری نقره ای) عرضه شده است. 

 

 

ساده‌ترین اتصال و شارژ با بالاترین کارایی

مجیک موس 2 اپل، از طریق بلوتوث، به راحتی با دستگاه‌های مربوطه اتصال برقرار می‌کند. گفتنی است که برای انجام این کار نیاز به هیچ درایور و اپلیکیشن خاصی نخواهید داشت. البته در مجیک ماوس نسل دوم عرضه شده در سال 2021، علاوه بر بلوتوث، امکان برقراری اتصال از طریق دانگل و وای فای نیز وجود دارد.

برای شارژ این موس‌های جادویی از کابل لایتنیگ به USB (در مجیک ماوس اصلی) و کابل لایتنیگ کنفی به USB-C (در مجیک موس 2021)، استفاده می‌شود. لازم به ذکر است در کابل لایتنینگ مجیک موس نسل دوم 2015 و 2021، در داخل جعبه مجیک ماوس موجود بوده و نیازی به تهیه آن به صورت جداگانه نخواهید داشت. 

 

 

مجیک موس اپل2

 

با توجه با این که درگاه لایتنینگ کابل شارژ مجیک ماوس در زیر آن قرار دارد، امکان استفاده از موس جادویی در حین شارژ وجود ندارد ولی مسلماً این مورد، مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند؛ چرا که با یک‌بار شارژ کامل (حدود یک ساعت)، مجیک موس اپل، در صورت استفاده نرمال و متوسط، تا یک ماه شارژ خواهید داشت! از طرفی کمپانی اپل ادعا می‌کند که با 2 دقیقه شارژ سریع، قادر خواهید بود تا 9 ساعت شارژ خواهید داشت. علاوه بر این، زمان شارژ شدن، مجالی به کاربر برای استراحت داده می‌شود. میزان شارژ باطری مجیک موس در قسمت تنظیمات موس در دیوایس متصل و همچنین در بخش بلوتوث آن قابل مشاهده است. 

 

 

با کوچکترین اشاره، بزرگترین کارها را انجام دهید!

همانطور که ذکر شد، تقریباً تمام سطح روی موس بی سیم اپل، لمسی می‌باشد. به طوری که کاربر می‌تواند با استفاده از حرکات ترکیبی انگشتان خود، کارهای متفاوتی را انجام داده و حتی در بخش تنظیمات موس در دیوایس متصل، به برخی تغییرات و افزودنی‌ها در مورد کارکرد تاچ این موس بی‌سیم جادویی بپردازد.

حتی مواردی از قبیل میزان حساسیت به لمس و سرعت آن Tacking Speed، قابل تنظیم هستند. گفتنی است که در بخش تنظیمات ماوس در مک بوک، آموزش تصویری اسکرول کردن و تاچ توسط مجیک موس نیز موجود می‌باشد. 

 

سطح مجیک ماوس ازنوع Multi-Touch بوده و اجازه استفاده حرکات لمسی چندگانه را به کاربر می‌دهد. کافی است تا دو انگشت سبابه و کناری را در وسط موس قرار داده و به راست و چپ بکشید. با این کار می‌توانید بین چندین اپلیکیشن Swipe نمایید. اگر با دو انگشت خود، روی موس بی‌سیم اپل، تب کنید ( دابل تاچ)، وارد mission control  خواهید شد.

در واقع این مورد به وضوح نشان می‌دهد که ترکیبی از تاچ پد و ماوس در یک موس جادویی جمع شده‌اند. در قسمت بالای مجیک موس می‌توانید با انگشت سبابه خود در سمت راست تپ کرده و کلیک راست نمایید و یا در سمت چپ، تپ و کلیک چپ کنید.اگر روی سطح موس جادویی اپل، تنها با یک انگشت دو بار تپ کنید، می‌توانید به zoom in  و zoom out  بپردازید. 

 

کل سطح روی مجیک موس اپل، تاچ اسکرول بوده و تنها با کشیدن انگشت خود روی هر قسمت از آن می‌توانید به اسکرول صفحه بپردازید. حتی می‌توانید از اسکرول کردن افقی نیز استفاده کنید که در کارهایی مانند ادیت ویدیو می‌تواند بسیار کاربردی باشد. حتی می‌توانید بین صفحات وب(به خصوص در مرورگر سافاری) back و forward انجام دهید. 

 

مجیک موس اپل3

 

 

مجیک موس اپل را با چه سیستمی استفاده کنیم؟

مجیک موس اپل را می‌توانید به مک های با سیستم عامل OS X 10.11 به بالا و آیپدهای مبتنی بر سیستم عامل iPadOS 13.4 به بعد، به‌راحتی متصل نمایید که همانطور که قبلاً توضیح داده شد، برای انجام این کار نیاز به هیچ اپی ندارید.

البته مجیک ماوس اپل، در حالت کلی با سیستم عامل ویندوز هم سازگار است اما علاوه بر نیاز به نصب درایور و اپ ویژه، ممکن است در برخی نسخه‌های ویندوز، برخی از قابلیت‌های خود را بروز ندهد. جالب است بدانید که گوشی آیفون اپل نیز می‌توانند به‌راحتی از موس اپل و مجیک کیبورد استفاده نمایند. 

جمع‌بندی:

مجیک موس اپل به عنوان یکی از لوازم جانبی پرطرفدار اپل، امکان استفاده‌ای آسان‌تر و کاراتر را برای کاربر فراهم می‌کند. از آنجا که این موس به راحتی با اکوسیستم اپل جفت می‌شود، خرید مجیک موس اپل برای حمل و نقل مداوم و روزانه بهترین گزینه بوده و با توجه به قابلیت‌های خاص خود، می‌تواند برای اقداماتی همچون ادیت ویدیو، کمک بزرگی باشد. برای اطلاع از جزییات بیشتر درباره موس بیسیم اپل یا تمایل به خرید مجیک موس اورجینال اپل با قیمت مناسب، به وبسایت فروشگاه اینترنتی پارسان می، مراجعه نمایید. 

 

ارسال نظر: