چگونه وام خرید خودرو بگیریم؟ + شرایط و اقساط

کدخبر: 2374590

وام خرید خودرو

اگر شما تصمیم به خرید ماشین از شرکت های خودروسازی ایرانی گرفته اید ولی بودجه کافی برای خرید ماشین را ندارید میتوانید برای گرفتن وام خرید خودرو اقدام کنید. وام خودرو توسط شرکت های لیزینگ ، بانک های دولتی و بانک های خصوصی به خریداران خودرو داده می شود که هر کدام از این مراکز برای دادن وام خودرو به مشتریان خود دارای شرایط خاصی می باشند. 

وام خرید خودرو چیست ؟ 

یکی از انواع وام های رایج که در بانک ها و موسسات خصوصی و دولتی به متقاضیان خرید خودروی ایرانی داده می شود وام خرید خودرو می باشد. این وام برای حمایت از افرادی می باشد که تمایل دارند خودروی داخلی بخرند ولی اگر شما قصد خرید خودروی خارجی و وارداتی را دارید امتیاز این وام به شما تعلق نمی گیرد. وام خرید خودرو را افراد با مشاغل دولتی ، آزاد و غیر دولتی می توانند بگیرند همچنین برخی از شرکت های خودروسازی زمانی که مشتریانشان کاهش پیدا می کند ترفندهای زیادی را برای جذب مشتری در نظر می گیرند که یکی از ترفندها ارائه وام خرید خودروی ایرانی به مشتریان می باشد که در این صورت هر فرد می تواند با گرفتن این وام به راحتی خودروی ایرانی مورد نظر خود را خریداری نمایید. 

 

 

وام خرید خودرو

شرایط وام خرید خودرو چیست ؟ 

شرایط گرفتن وام خرید خودرو در انواع بانک ها و موسسات متفاوت می باشد ولی برخی از شرایط در همه موسسات و بانک ها یکسان است. شرایط وام خرید خودروی ایرانی در سال 1400 به صورت زیر است : 

  1.  سن متقاضی وام باید 18 سال تمام باشد. 
  2.  گیرنده وام نباید در بانک های کل کشور چک برگشتی یا تسهیلات معوقه ای داشته باشد. 
  3.  ضامن باید معتبر باشد و گواهی کسر از حقوق و چک کارمندی داشته باشد. 
  4.  مقدار حقوق دریافتی ضامن و متقاضی وام باید گواه این باشد که ضامن یا متقاضی وام می توانند در هر شرایطی اقساط وام را بپردازند. 
  5.  ضامن یا ضامنان می توانند مشتری تایید شده بانک نیز باشند. 

متقاضی وام خودرو باید خودرو را به نفع بانک بیمه بدنه نمایند. 

توجه داشته باشید که متقاضی وام بعد از گذر از مراحل احراز صلاحیت برای دریافت وام از طرف بانک یک حواله وام خرید خودرو را در وجه و نام گروه خودروساز دریافت می کند و این هیچ وجه نقدی از سوی بانک به حساب متقاضی وام واریز نمی شود. 

 

میزان مبلغ وام خودرو در سال چقدر است و اقساط وام خودرو چگونه محاسبه می شود ؟ 

میزان مبلغ وام خرید خودرو در سال 1400 بین 15 میلیون تومان تا سقف 100 میلیون تومان می باشد و مدت بازپرداخت وام 36 ماه یا 3 سال است. 

برای دریافت وام خرید خودروی ایرانی باید متقاضی حساب قرض الحسنه ای را در بانک داشته باشد و اگر شما تمایل دارید برای دریافت وام در اولویت قرار بگیرید باید مدت زمان مشخصی از افتتاح حساب قرض الحسنه تان بگذرد که این مدت زمان بین 3 تا 6 ماه و گاها یک سال می باشد. برای وام خرید خودرو همه بانک ها همین شرایط را با ایجاد اندک تغییراتی ارائه می دهند. 

بررسی انواع وام خرید خودرو 

با افزایش قیمت خودرو درخواست وام خرید خودرو نیز از سوی خریداران خودروی ایرانی افزایش پیدا کرده است. در ادامه انواع وام خودرو را مورد بررسی قرار خواهیم داد : 

 

انواع وام خرید خودرو

انواع وام خرید خودرو

1. وام بانکی خرید خودرو :

 برای دریافت وام خودرو می توانید به بانک های خصوصی و دولتی مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که در این بانک ها فقط به متقاضیانی که قصد خرید خودروی ایرانی را دارند وام تعلق می گیرد. برای گرفتن وام بانکی خرید خودرو شما نیاز به یک دو یا ضامن رسمی و مورد تایید بانک دارید ولی سند خودرو در رهن بانک باقی نمی ماند. 

2. وام خرید خودروی ایرانی از شرکت های لیزینگ : 

نحوه دریافت وام از این شرکت ها با نحوه دریافت وام خودروی بانکی متفاوت می باشد و اگر شما تمایل دارید از شرکت های لیزینگ وام بگیرید سند خودرویی که خریداری کرده اید تا پایان اقساط وام در رهن شرکت فروشنده قرار می گیرد. 

شرکت های لیزینگ باید دارای مجوز رسمی باشند و علاوه بر این فعالیت مالی آن ها نیز باید مورد تایید بانک مرکزی باشد و به شما پیشنهاد می دهیم به هر شرکتی لیزینگی اعتماد نکنید.

3. وام خرید خودروی ایرانی موسسه ملل 

این وام به عنوان طرح آفاق به متقاضیان وام خودرو ارائه داده می شود و شرایط دریافت وام از این موسسه ها به صورت زیر است : 

  • برای دریافت این وام متقاضی باید در موسسه ملل سپرده گذاری نماید و فرد متقاضی می تواند تا 5 برابر مبلغ سپرده اش درخواست وام از موسسه نماید. 
  • مقدار حداقل وامی که از سوی این موسسه به متقاضیان داده می شود 50 میلیون تومان می باشد و مقدار حداکثر وام نیز 100 میلیون تومان است. 
  •  نرخ سود این وام 18 درصد است و حداکثر زمان بازپرداخت آن نیز 5 سال می باشد. 

4. وام خودروی فوری 

برخی از افراد به دلیل نداشتن پول و سپرده کافی شرایط گرفتن وام خودرو از برخی بانک ها را ندارند و در مقابل عده ای از افراد هستند که سپرده گذاری کرده اند و معدل حساب آن ها نیز به میزانی رسیده است که می توانند به راحتی وام خودرو بگیرند ولی در حال حاضر به آن نیازی ندارند که در این صورت بحث فروش وام  از سوی بانک مطرح می شود و این روش جزء سریع ترین روش هایی است که متقاضی می تواند وام فوری را برای خرید خودروی ایرانی بگیرد. شرایط گرفتن این وام به صورت زیر است :

  •  متقاضی باید ضامن های معتبری را به بانک معرفی کند. 
  •  سپرده گذار نیز بعد از دریافت وام آن را به فردی که تمایل دارد وام را بخرد ارائه می دهد. 
  • نوشتن قرارداد محضری که توسط طرفین امضاء شود نیز الزامی است. 

    برخی از بانک ها به متقاضیان با شرایط خاص نیز وام می دهند که در این صورت متقاضی برای دریافت وام خرید خودروی فوری باید سند ، سپرده یا ضامن معتبر داشته باشد. 

از چه بانک هایی می توان وام خرید خودروی ایرانی را دریافت کرد ؟ 

وام خرید خودرو چیست؟

  1. بانک ملی ( نرخ سود 18 درصد ) 
  2.  بانک ملت ( نرخ سود 18 درصد ) 
  3. . بانک سامان ( نرخ سود 18 درصد ) 
  4. . برخی از شعبه های بانک آینده ، ایران زمین ، پارسیان ، انصار ، حکمت ایرانیان ، قوامین و دی نیز وام خرید خودرو را به مشتریان ارائه می دهند و میزان سود وام در این بانک ها بین 18 تا 22 درصد می باشد. 

مزایای گرفتن وام خودرو 

  • امکان گرفتن وام به میزان حداکثر 100 میلیون تومان 
  •  امکان بازپرداخت وام به صورت ماهیانه و اقساطی 
  •  امکان بازپرداخت وام خودرو به صورت 36 ماهه یا 3 ساله 
  •  امکان دریافت وام فوری خودرو بدون نیاز به سپرده گذاری 

     

    نتیجه گیری :  

    در این مطلب با شرایط گرفتن وام خودرو و انواع وام خرید خودرو ایرانی آشنا شدید که امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورده باشید همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما می توانید با دریافت این وام به راحتی خودروی مورد نظر خود را خریداری نمایید. 

 

ارسال نظر: