کلاس زبان برای والدین: بهترین روش آموزش زبان به کودکان

کدخبر: 2374591

بسیاری از والدین دوست دارند شرایط یادگیری زبان برای فرزند خود را فراهم کنند، به‌خصوص در سنین پایین. یک باور قدیمی در این مورد وجود دارد: بچه‌هایی که زیر 7 سال با یک زبان جدید آشنا شوند، آن را مانند زبان مادری خود یاد می‌گیرند. بااین‌وجود چالش‌های زیادی بر سر راه آموزش آنلاین زبان به کودکان وجود دارد.

همه والدین نمی‌توانند فرزند خود را به مهدکودک‌های دوزبانه بفرستند. همچنین برخی از والدین نمی‌توانند به‌راحتی به روش تربیتی مهدکودک اعتماد کنند. سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا راه حلی برای این مشکلات پیدا کرده است: کلاس‌های آموزش زبان برای والدین و کودکان! به این ترتیب شما می‌توانید بسته به انتخاب خود، با کلاس خصوصی زبان مطالب را برای آموزش به فرزندتان یاد بگیرید. همچنین می‌توانید بدون صرف هزینه و وقت اضافی برای رفت‌وآمد به مهدکودک، کودک خود را به یک معلم زبان متخصص کار با کودک بسپارید.

این کلاس ها چگونه برگزار می شوند؟

آموزش ربان به کودکان باید بامحبت و اعتماد و سرگرمی همراه باشد. این احساسات مثبت بین فرزند خردسال شما و خودتان وجود دارد. به‌علاوه، شما بیشترین زمان را با فرزند خود می‌گذرانید. والدین بهتر می‌توانند شخصیت و نیازهای کودک خود را تشخیص دهند. ایده کلاس‌های آموزش زبان به والدین در تیکا بسیار ساده است: شما با محتوای و روش‌های تدریس مناسب به کودک آشنا می‌شوید. می‌توانید از یک معلم زبان راهنمایی بگیرید و خودتان دست‌به‌کار شوید!

ارتباط شما با معلم زبان تصویری است. امکانات تدریس آنلاین به معلم اجازه می‌دهد مطالب درسی را هم روی صفحه نمایشگر با شما به اشتراک بگذارد. کافی است یک جفت هدفون روی گوشتان بگذارید تا حس کنید کنار استادتان هستید! بهترین عملکرد کلاس در سیستم کامپیوتر و لپ تاب است اما اگر شرایط طوری بود که به این وسایل دسترسی نداشتید، یک تلفن همراه هوشمند هم کار شما را راه می‌اندازد.

کلاس زبان آنلاین چه فرقی با کلاس های مدرسه دارد؟

کلاس‌های مدارس به‌ندرت به‌صورت کاملاً تصویری برگزار می‌شوند. همچنین تعداد زبان‌آموزان در کلاس‌های مدرسه بیشتر از سه نفر است. این مسائل یادگیری را سخت می‌کنند. تفاوت تیکا با مدارس در این است که شما می‌توانید آموزش را به معلم واگذار کنید! در ساعت کلاس خصوصی زبان، فرزند شما باید تماماً به کلاس توجه کند و شما تنها در صورت تمایل به شرکت در کلاس زبان برای والدین و یا کمک در حل تمرین‌ها باید ساعاتی را صرف آموزش به او کنید.

در هر ساعتی که دوست دارید در کلاس شرکت کنید

ساعت برگزاری کلاس‌های آنلاین یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن است. شما می‌توانید 7 صبح یا 10 شب هم در این کلاس‌ها شرکت کنید. آیا مشغولیت‌های همیشگی شما در ساعات عادی روز باعث شده احساس تنهایی یا انزوا کنید؟ کلاس آنلاین به شما کمک می‌کند در ساعت‌هایی که تازه از کارهای روزمره یا نگهداری از فرزندتان فارغ شدید بتوانید به یادگیری خودتان هم برسید.

در کلاس آموزش آنلاین زبان برای والدین، مدرس زبان ابتدا مطلب را به خود شما آموزش می‌دهد. به این ترتیب خود شما هم درک لازم از اصول پایه زبان را به دست می‌آورید. مدرس زبان به شما فیلم‌های مناسب خانواده و منابع دیگری را پیشنهاد می‌دهد که برای تقویت زبان شما مناسب باشد.

برای یادگیری خودتان و فرزندتان هدف تعیین کنید

اندازه‌گیری پیشرفت شاگردان در آموزش ربان به کودکان یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های برنامه‌ریزی برای آموزش آن‌هاست. کودکانی که در محیط دوزبانه بزرگ می‌شوند، بیشتر طول می‌کشد که صحبت کنند. به‌علاوه به‌خاطر داشته باشید که بچه‌ها قبل از اینکه به زبان مادری خود شروع به حرف‌زدن کنند، حدود دو سال به شما گوش می‌دهند! و ساختارهای زبان و داده‌های ورودی یا اصطلاحاً input دریافت می‌کنند. به همین دلیل در زمینه آموزش زبان به خردسالان باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید.

مطالب زبان را با بازی‌های مختلف و مهارت‌های زندگی ترکیب کنید. دقت کنید که بهتر است فرزندتان را صرفاً در زبان مقصد غرق نکنید! برای مثال، از اینکه یک کلمه یا مفهوم جدید را صرفاً به زبان انگلیسی به کودکتان یاد بدهید و اصرار کنید که فرزندتان فقط از این زبان استفاده کند خودداری کنید. در سن زیر 6 سال، فرزند شما هنوز دارد زبان مادری خودش را هم یاد می‌گیرد؛ بنابراین نباید روش آموزش زبان دوم به صورتی باشد که مانع یادگیری زبان اول شود.

کلاس های زبان ترکیبی برای مادر/پدر و کودک

درصورتی‌که فرزند شما بالای پنج سال داشته باشد، می‌تواند به‌تنهایی هم در کلاس حضور پیدا کند. آموزش با بازی انجام می‌شود. طول کلاس‌های کودکان معمولاً کمتر از بزرگسالان و بین 30 تا 45 دقیقه خواهد بود. شاید این سؤال برای شما پیش بیایید که آیا آموزش زبان آنلاین به کودک مؤثر است؟ پاسخ این سؤال به شما بستگی دارد!

بچه‌ها خیلی انعطاف‌پذیر هستند. بیشتر افرادی که در برابر یادگیری آنلاین مقاومت دارند، افراد بزرگسال‌اند! شما کافی است یک اتاق مناسب و آرام و تجهیزات کافی را در اختیار فرزندتان قرار بدهید. معلم‌های زبان تیکا بقیه کار را برای شما انجام می‌دهند. درصورتی‌که فرزندتان چند جلسه در کلاس شرکت کند، به‌سرعت به این نظم و روش جدید عادت می‌کند.

اساتید آموزش آنلاین زبان کودکان در تیکا معمولاً توصیه‌هایی برای شما خواهند داشت. همچنین شما می‌توانید از اساتید مشورت بگیرید. بااین‌وجود، تیکا به دنبال جذب بهترین اساتید و فراهم‌کردن شرایط مناسب برای آن‌هاست؛ بنابراین درصورتی‌که مایلید جلسه‌های طولانی در زمینه پیشرفت فرزندتان با معلم او گفت‌وگو داشته باشید، به شما توصیه می‌شود از قابلیت رزرو کلاس ترکیبی - یعنی یک جلسه برای خودتان با استاد - استفاده کنید. در این حالت هم شما برای آموزش به فرزندتان اطلاعات بهتری کسب می‌کنید و هم استاد با نیازهای کودک به طور دقیق آشنا می‌شود. تجربه ثابت کرده است احترام گذاشتن به‌وقت اساتید در نهایت باعث افزایش انگیزه و انرژی در این قشر زحمت‌کش خواهد شد.

چطور در تیکا ثبت نام کنیم؟

01

برای ثبت‌نام در تیکا کافی است وارد وب‌سایت tikkaa.ir  شوید. شما می‌توانید با استفاده از فیلترهای جست‌وجو، اساتید آموزش زبان به کودک را پیدا کنید. این اساتید برای هر زبان انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی، آلمانی، هلندی، اسپانیایی و ... اساتید آموزش زبان متخصص کودک دارد. یادگیری فرزند شما با یک جلسه آزمایشی و تعیین سطح شروع می‌شود.

درصورتی‌که فرزند شما زیر 6 سال دارد، توصیه می‌شود در طول جلسه تعیین سطح همراه او باشید. درصورتی‌که سؤالی داشتید، پشتیبانی هر روز تا ساعت 8 شب در خدمت شماست!

 

 

 

ارسال نظر: