ساخت استخر لوکس

کدخبر: 2374745

ساخت استخر های بتنی جزء استخر های با کیفیت بالا می باشند. زمانی که اینگونه استخر های بتنی به درستی ساخته شوند ، تا سالها بدون نیز به تعمیر و بازسازی قابل استفاده هستند.

استخر های بتنی از محبوب ترین نوع استخر ها می باشند ، در ساخت استخر های بتنی هم از شاتکریت بتن که بر روی کلاف آرماتور استخر اسپری می شود می توان استفاده کرد و هم از دستگاه بتن ساز و ریختن آن توسط کارگران ی توان بهره برد.

00

تجهیزات استخر

جهت ساخت استخر مرحله اول خاکبرداری آن می باشد ، که برای اینکار ابعاد استخر را بر روی خاک علامت گذاری می کنیم .

خاکبرداری استخر باید مقداری عمیق تر از ابعاد و عمق مورد نیاز استخر در نظر گرفته شود.

در نظر گرفتن مکانی جهت تصفیه خانه ضروری می باشد.

ترجیحاً مکان تصفیه خانه فاصله زیادی از استخر نداشته باشد تا پرت حرارتی برای استخر های دارای گرمایش و همچنین ظرفیت پمپ مورد نظر جهت پمپاژ آب بالا نرود.

لوله کشی استخر با استفاده از لوله های UPVC و مواد قوی که جهت اتصال لوله ها به هم می باشد استفاده می گردد.

00

 

 

اجرای استخر

لوله کشی استخر باید دارای سیستم تخلیه در پایین استخر و همچنین ساختار لازم برای جاری شدن آب تمیز در سرتاسر استخر باشد.

قبل از اجرای بتن ریزی نهایی استخر حتماً سیستم لوله کشی را تحت آزمایش قرار داده و یا از یک شرکت پارسیان استخر در این زمینه راهنمایی های لازم را کسب نموده و از عدم نشتی و هر گونه مشکلی در زمینه لوله کشی استخر اطمینان حاصل نمایید.

آرماتور بندی در ساخت استخر های بتنی ضروری می باشد مگر در زمین های سنگی که خاک مقاومت کافی را دارا می باشد.

میلگرد های کاسه استخر مانند یک قاب برای استخر بتنی عمل کرده و باعث می گردد که استخر فرم و شکل خود را برای مدت طولانی حفظ کند.

میلگرد ها را مانند یک سبد بافته شده برای دوام بیشتر استخر در بتن قرار می دهند.

قبل از سرامیک کاری به فرم و مدل استخر توجه کرده و اگر دارای پله های کیکی شکل می باشد حتما بلوک چینی لازم در قسمت مورد نظر استخر صورت گیرد.

سرامیک کاری و یا سنگ کاری استخر قسمت پایانی آن می باشد که برای اینکه سطح استخر مورد نظر به اندازه کافی صاف و نرم باشد و در هنگام راه رفتن هیچگونه زبری و برجستگی نداشته باشد صورت می گیرد.

ایجاد لبه در اطراف استخر بتنی برای ایجاد مرز با محیط  اطراف و مانع از پاشیده شدن آب به متریال دیگر می گردد.

سطح استخر بتنی را می توان با هر متریال ای که مد نظر باشد پوشش داد مانند: سنگ مرمر،کاشی،سنگ، چوب و ... و حتی در برخی مواقع روی سطح بتنی استخر را رنگ آمیزی کرده و استفاده می کنند.

 

 

 

ارسال نظر: