راهنمای خرید قفل برقی درب

کدخبر: 2374841

قفل برقی درب ابزاری است که باز و بسته کردن درب را آسان تر و امنیت آن را بیشتر می کند. این قفل ها در درب های آپارتمان ها و حیاط ها استفاده می شوند. قفل برقی نسبت به قفل های زنجیری قدیمی از طول عمر بیشتری برخوردار است و تنها نیازمند یک بار تنظیم می باشد. این قفل علاوه بر اینکه به زیبایی پشت درب می افزاید، نیز فضای کمی را اشغال می کند. با نظر به این ویژگی ها و مزیت های قفل برقی درب نسبت به قفل های قدیمی، می توان گفت که این قفل ها از بهترین و مناسب ترین تجهیزات برای درب ها محسوب می شوند. برای خرید قفل برقی درب می بایست معیارهایی را مد نظر قرار دهیم. از این رو ما در ادامه راهنمایی جامعی درباره موضوع خرید قفل برقی درب تهیه کرده ایم.

انواع قفل برقی

انوع قفل برقی درب

شناخت انواع قفل برقی اولین قدم برای خرید این محصول است. به طور کلی قفل های برقی در دو نوع لاک پشتی و ریموتی توسط برند های مختلف تولید و به دست خریداران می رسند. قفل های برقی لاک پشتی از شناخته شده ترین قفل های درب حیاط هستند که اکثریت افراد آن را با اسم کله گاوی می شناسند. این قفل ها در درب های نفر رو حیاط و درب های پارکینگ کاربرد دارند و به راحتی بر روی آنها نصب می شوند. قفل های برقی ریموتی که از انواع جدید این قفل ها به شمار می آیند، باز کردن درب را از راه دور به وسیله یک ریموت کنترل برای ما مهیا می کنند. همچنین قفل های برقی ریموتی مانند قفل های کله گاوی برای درب های حیاط مناسب هستند و امنیت منزل را به مقدار قابل توجهی بالا می برند.

قیمت قفل برقی درب

قیمت قفل برقی درب معیاری بسیار مهم تلقی می شود که اکثر مشتریان آن را در هنگام خرید مد نظر قرار می دهند. این معیار که پس از مشخص شدن نوع قفل برقی انتخابی مورد توجه قرار می گیرد، خرید ما را به مقدار قابل توجهی راحت تر می کند. به این صورت که با تعیین بودجه و مشخص کردن محدوده قیمت مورد نظر برای خرید قفل برقی، بسیاری از گزینه ها حذف و گزینش ما برای تهیه این محصول آسان تر می شود.

جنس قفل برقی درب

سومین معیاری که باید در خرید قفل برقی درب به آن توجه کنیم، جنس قفل برقی است. یک قفل برقی مرغوب و با کیفیت عملکرد خود را در طول زمان و در شرایط آب و هوایی سخت از دست نخواهد داد. البته با اینکه قیمت قفل برقی با کیفیت آن رابطه مستقیم دارد و هر چه قیمت آن بالاتر باشد، کیفیت آن نیز بیشتر خواهد بود. ولی با توجه به تنوع زیاد قفل برقی در بازار، می بایست قفلی را خریداری کنیم که علاوه بر قیمت منصفانه، از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. با نظر به این موضوع و دقت در کیفیت جنس بدنه دیگر نیازمند مراجعه به تعمیرکار و فروشنده برای تعمیر یا خرید قفل برقی درب نخواهیم بود.

کیفیت زبانه قفل برقی درب

زبانه قفل برقی درب یکی از بخش هایی در این محصول به شمار می رود که ارتباط خاص و مهمی با امنیت آن دارد. در حال حاضر بهترین زبانه های قفل برقی درب از جنس فولاد و برنج هستند. این قسمت از قفل برقی در زمانی که درب را قفل می کنیم و در منزل حضور نداریم، امنیت خانه را حفظ می کند. از این رو کیفیت و جنس زبانه قفل برقی در زمان خرید این محصول می بایست مورد توجه قرار گیرد.

کیفیت مغزی قفل برقی درب

مغزی قسمتی از هر قفلی به حساب می آید که در عملکرد آن نقش بسزایی دارد. به طور کلی به مشتریان پیشنهاد می شود که از مغزی هایی با کلید دو شیار به جای مدل هایی با کلید تک شیار استفاده کنند. این نوع مغزی ها (مغزی هایی با کلید دو شیار) از امنیت بیشتری برخوردار هستند و عملکرد بهتری نسبت به سایر مدل ها دارند و به عنوان قفل درب حیاط گزینه های مناسبی هستند.

تعداد و کیفیت بوبین قفل برقی درب

درون قفل های برقی درب با توجه به نوع آنها یک یا دو عدد بوبین وجود دارد. با فشردن دکمه درب بازکن ولتاژی در رنج 24 ولت در این بوبین ها باعث ایجاد میدان مغناطیسی می شود. در ادامه حالت آهنربایی به وجود آمده زبانه درب را به سمت خود می کشد و بدین صورت درب باز می شود. با توجه به این توضیحات و نحوه کارکرد قفل برقی درب، دریافت می کنیم که تعداد و کیفیت بوبین ها در طول عمر قفل برقی موثر است. همچنین قفل های برقی مجهز به دو بوبین کمتر متحمل سوختگی بوبین ها می شوند و کیفیت بیشتری دارند.

امنیت قفل برقی

گارانتی و خدمات پس از فروش قفل برقی درب

آخرین و یکی از اساسی ترین فاکتورها در هنگام خرید قفل برقی درب مناسب، گارانتی و خدمات پس از فروش آن است. در حال حاضر اغلب شرکت های ایرانی فعال در حوزه ساخت قفل برقی درب همچون تسا، یوتاب الکتریک، یال و... و برخی از برند های خارجی مانند سیزا ایتالیا، محصولات خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش 2 ساله عرضه می کنند. بنابراین در صورت به وجود آمدن هرگونه نقصی برای قفل برقی درب، مشتریان قادر به مراجعه به نمایندگی های شرکت و برطرف کردن مشکل محصول خود خواهند بود.

جمع بندی راهنمایی خرید قفل برقی درب

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، قفل برقی درب انتخابی عالی برای کاربران محسوب می شود که در کنار حفظ امنیت، راحتی بیشتری را برای ما به ارمغان می آورد. در واقع این محصولات ابزار هایی برای از بین بردن خطای انسانی هستند. به کلامی دیگر، قفل های برقی درب تجهیزاتی امنیتی مدرن و پرکاربرد به شمار می روند که یک زندگی ایمن را برای ما فراهم می کنند. ما در این مقاله اجزا، نحوه کارکرد و راهنمایی جامعی درباره خرید قفل برقی درب به منظور آشنایی مشتریان با این محصول و روش تهیه آن تدوین کردیم. امیدواریم که مطالب ذکر شده در این متن راهنمای مشتریان و خریداران قفل برقی درب در تهیه این محصول باشد.

 

ارسال نظر: