۲۰‌ ایده برای تزیین فضای داخلی سالن عقد و تالار پذیرایی

کدخبر: 2375116

عروس و داماد‌ها همیشه وقت زیادی را صرف یافتن تالار، یا باغ تالار و یا سالن عقد مورد علاقه خود جهت برگزاری جشن عروسی یا عقد می‌کنند. برای مثال نوع چیدمان میز و صندلی‌ها برای آن‌ها بسیار مهم است. در حالی که شاید چیدمان صندلی‌ها در سالن و یا فضای باز اهمیت داشته باشد،

اما تالار پذیرایی یا باغ تالار قرار نیست مکانی آرامبخش و مناسب استراحت برای مهمان‌ها تبدیل شود. شما باید در واقع مهمان‌ها را برای شرکت در شادی‌های خود ترغیب نمایید. بهتر است باغ تالار عروسی و یا محوطه داخل سالن پذیرایی را به گونه‌ای دیزاین کنید که مناسب تمام ساعات جشن عروسی باشد.تزیین فضای داخلی سالن عقد و تالار پذیرایی را طوری هماهنگ کنید که همه مهمانان احساس راحتی نمایند.

دیزاین میز باغ عروسی تالار پذیرایی

اگر شخصی دوست دارد در کنار گروه موسیقی به شادی بپردازد مشکلی از این بابت نداشته باشد و یا اگر یکی از مهمان‌ها دوست دارد در طول مراسم پشت میز خود بنشیند این امکان برای او فراهم شود. در کنار تمامی این موارد، پذیرایی درست و به موقع از مهمان‌ها را نیز هنگام دیزان تالار پذیرایی مد نظر قرار دهید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با‌ ایده‌های کاربردی برای طراحی فضای اتاق عقد و یا تالار پذیرایی آشنا کنیم:

تزیین فضای باز و فضای  داخلی سالن عقد و تالار پذیرایی

برای طراحی فضایی که قصد دارید در آن جشن عقد و یا عروسی بگیرید ‌ایده‌های بسیاری وجود دارد. اگر مراسم شما در یک سالن عقد فضای باز یا باغ تالار است، به سبک چیدمان میزها و صندلی ها توجه نمایید. از اضافه کردن گل‌های فصلی گرفته تا چیدمان وسایل پذیرایی، تزیین فضای داخلی تالار عروسی دقت بالای شما به کوچکترین جزییات را می‌طلبد. علاوه بر تمامی این موارد، شما می‌توانید جشن عروسی را با تغییراتی کوچک در تالار پذیرایی و یا باغ تالار به طور کامل طبق سلیقه خود برگزار کنید. همچنین می‌توانید برای یافتن باغ عروسی زیبا و دیزاین شیک تالار پذیرایی از تشریفات عروسی و مجالس کمک بگیرید. اگر هنوز درباره‌ی تزیین اتاق عقد و تالار پذیرایی خود فکر خاصی ندارید، به بررسی برخی از بهترین پیشنهادات در این زمینه توجه کنید:

علایق شخصی خود را در تزیین تالار دخیل کنید

همانطور که پیشتر نیز گفتیم، برای آنکه تالار پذیرایی را برای خود کنید، بخشی از علایق و شخصیت خود را در کار دیزاین و تزیین دخیل نمایید. می‌توانید از‌اشیائی استفاده کنید که شخصیت شما را به خوبی نشان می‌دهند. رنگ‌هایی را بکار بگیرید که با تم جشن عروسی و سلیقه شما به عنوان عروس و داماد هماهنگی دارند. حتی اگر تصمیم دارید مراسم خود را در محضر عقد برگزار کنید، باز هم می‌توانید با اضافه کردن جزییات کوچک، تزیینات اتاق عقد را با خواسته‌ی خود مطابق نمایید.

از‌اشیاء مختلف مربوط به محل زندگی خود استفاده نمایید

خصوصاً اگر به کاردستی و لوازم سنتی شهر خود علاقه دارید، استفاده از آن‌ها برای تزیین اتاق عقد و باغ تالار بسیار مناسب است. برای مهمان‌های خود تخت سنتی در نظر بگیرید و اجازه دهید افرادی که دوست دارند کمی از فضای جشن دور‌تر باشند مدتی را روی این تخت‌ها بنشینند. همچنین می‌توانید از رومیزی‌هایی با طرح‌های خاص محل خود استفاده نمایید. فراموش نکنید استفاده از این‌ اشیا نباید در تضاد با تم کلی جشن عروسی شما باشد.

دیزاین سالن عقد میز صندلی

استفاده بهینه از فضای داخلی تالار پذیرایی

حتی اگر بهترین باغ‌ها را برای جشن عروسی خود اجاره کنید، چیدمان صندلی در فضای باز و در فصل زمستان را نخواهید داشت. به همین دلیل نیز چیدمان و تزیین فضای داخلی تالار پذیرایی را به گونه‌ای انجام دهید که تمامی مهمانان جای مناسبی در طول مراسم و هنگام پذیرایی شام داشته باشند. همچنین گرمایش سالن عروسی در زمستان را حتما مد نظر قرار دهید. بهتر است در این مورد پیش از جشن با مدیر تالار و یا تشریفات عروسی خود مشورت کنید و از پیشبرد امور به بهترین نحو اطمینان حاصل نمایید.

رنگ صورتی را فراموش نکنید

اگر تا به حال در جشن‌های مختلف عروسی به تزیین تالار پذیرایی توجه کرده باشید احتمالا متوجه اهمیت رنگ صورتی شده‌اید. صورتی رنگی است که عشقی رویایی را به فضای عروسی شما دعوت می‌کند و در عین حال احساسات مثبت به مهمانان می‌بخشد. نه به طور افراطی، اما کمی از رنگ صورتی در گل‌آرایی، رومیزی‌ها، و دیگر بخش‌های تالار پذیرایی خود استفاده نمایید.

از جشن‌های عروسی در سایر کشور ها ‌ایده بگیرید

حتماً شما نیز درباره‌ی جشن‌های عروسی رویایی در ایتالیا، پاریس و یا سوییس شنیده‌اید. گشتی در اینستاگرام و یا سرچ گوگل بزنید و عکس‌هایی از جشن عروسی در این کشور‌ها ببینید. حال می‌توانید از نوع تزیین فضای این جشن‌ها برای اتاق عقد و سالن پذیرایی استفاده کنید. البته گاهی اوقات برای آنکه فضای داخلی تالار عروسی را همینقدر رویایی تزیین کنید به پول زیادی احتیاج خواهید داشت. بنابراین بهتر است تنها به‌ ایده گرفتن از این مجالس عروسی بسنده کنید و آن‌ها را تا حد امکان مورد استفاده قرار دهید.

استفاده بهینه از مناظر را فراموش نکنید

فضایی که برای برگزاری عروسی خود در نظر گرفته اید احتمالاً قابلیت‌های فراوانی دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. برای مثال ممکن است گوشه‌ای از باغ عروسی شما با وجود زیبایی بسیار، بدون استفاده مانده باشد. شما باید چنین فضایی را برای مقاصد گوناگون مورد استفاده قرار دهید. برای مثال این محوطه با منظره زیبا را برای عکاسی عروس و داماد و مهمان‌ها در نظر بگیرید. و یا در این قسمت سفره عقد در فضای باز تدارک ببینید و مراسم عقد با شکوه تری داشته باشید.

به هماهنگی وسایل با هم توجه کنید

وقتی تجهیزات و لوازمی را می‌گیرید که رنگ آن‌ها با یکدیگر همخوانی دارد، به مهمان‌های جشن می‌گویید به یکی از بهترین مراسم‌های عروسی که تا به حال دیده‌اند دعوت شده‌اند. هماهنگی تزیینات اتاق عقد، تالار پذیرایی و باغ تالار عروسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر به تالار پذیرایی رفته‌اید که رنگ پرده‌ها از رنگ صندلی و رومیزی‌ها متفاوت است می‌دانید این مشکل چقدر در دید مهمان‌ها نا زیبا به نظر می‌رسد.

تزیین مدرن تالار پذیرایی

در مقابل لوازم سنتی، طراحی مدرن قرار دارد که می‌توان در دیزاین باغ و سالن عروسی مورد توجه قرار داد. قرار نیست فضایی که در آن مراسم عروسی برگزار می‌کنید همیشه صندلی‌های سلطنتی و پرده‌های گران قیمت داشته باشند. اگر به وسایل مدرن علاقه دارید، از آن‌ها در تزیین تالار پذیرایی نیز کمک بگیرید. شاید با خود فکر کنید تزیین محضر عقد با دیزاین مدرن همخوانی نخواهد داشت. اما اینطور نیست. با یک طراحی مدرن اتاق عقدی متفاوت و مختص خودتان درست کنید. اگر برای تزیین باغ تالار عروسی خود از اصول طراحی مدرن استفاده می‌کنید، به جای ترکیب رنگ‌های کرم و قهوه‌ای به دنبال رنگ‌هایی همچون بنفش، سفید و نقره‌ای بگردید.

معجزه پارچه را دست کم نگیرید

پرده‌های دوخته شده از پارچه‌های هماهنگ ، زیبایی فضای داخلی تالار عروسی را دو چندان می‌کنند. حتی اگر در تالار پذیرایی پنجره‌ای در جای مناسب وجود ندارد، می‌توانید به جای در و دیوار بی‌روح، قسمتی را با پارچه‌های زیبا مثل یک پنجره واقعی تزیین نمایید.

طراحی چیدمان سالن عقد تالار

محوطه بیرون تالار را فراموش نکنید

وقتی مشغول تزیین فضای داخلی تالار هستید، از محوطه بیرون غافل نشوید. برخی از عروس و داماد‌ها خیلی سختگیرانه درباره دیزاین داخلی تالار عروسی نظر می‌دهند، اما ورودی را به طور کل فراموش می‌کنند. محوطه بیرون باغ تالار اولین جایی است که به چشم مهمان‌ها می‌آید. اگر برای این فضا تزیین خاصی را در نظر نگرفته باشید، از همان ابتدا نظر مهمان‌ها را درباره‌ی باغ عروسی خود جلب نخواهید کرد.

در نظر گرفتن فضای نشیمن برای باغ تالار

چند میز و صندلی به سبز‌ترین و در عین حال دنج‌ترین گوشه باغ تالار خود ببرید. اجازه دهید مهمانانی که از سر و صدای جشن عروسی خسته شده‌اند برای دقایقی روی این صندلی‌ها استراحت کنند. همچنین این محوطه برای عکس هم مناسب خواهد بود. برخی موقع کودکان می‌توانند جشن عروسی شما را به یک فاجعه تبدیل کنند. می‌توانید از این قسمت به عنوان فضایی امن برای بازی کودکان نیز استفاده کنید.

در طراحی و دیزاین سالن خاص و متفاوت باشید

با این حال که ‌ایده گرفتن از طرح باغ تالار‌ها و محضر‌های عقد دیگر فکر جالبی به نظر می‌رسد، اما خاص بودن خود را فدای کپی‌برداری از بهترین طرح‌های دیگران نکنید. می‌توانید تزیینات تالار پذیرایی را متفاوت از آنچه همه مهمان‌ها و عروس و داماد تا کنون دیده‌اند انجام دهید. برای مثال از ترکیب رنگ‌های جالب با تزیینات خاص روی دیوار‌ها و مدل‌های شیک پرده استفاده نمایید. شمع‌آرایی را اینبار به شکلی انجام دهید که هم زیبا و هم خاص باشد. می‌توانید این خلاقیت را تا حد زیادی برای گل‌آرایی نیز بکار ببندید. مثلاً استفاده از میز و صندلی‌های چوبی با رنگ گرم در کنار سبزی گل‌ها، جانی تازه به باغ تالار می‌بخشد.

استفاده از رنگ‌های خنثی

رنگ‌های شاد و جیغ مثل قرمز بسیار چشم گیر هستند، اما شاید خیلی مناسب تالار پذیرایی نباشند. بهتر است برای تزیین تالار پذیرایی و سالن عقد از رنگ‌های خنثی‌تر مثل طوسی، بنفش و یا صورتی ملایم استفاده نمایید. علاوه بر این رنگ‌ها، ترکیب کرم با رگه‌هایی از بژ و یا برنز زیبایی خیره‌کننده‌ای به باغ تالار عروسی شما می‌بخشد. به علاوه، چنین ترکیب رنگی مهمانان را به یاد جشن‌های عروسی لاکچری می اندازد.

چرم همیشه جذاب است

صندلی‌های از جنس چرم همیشه فضای داخلی تالار را به لاکچری‌ترین شکل ممکن تغییر می‌دهد. همچنین صندلی عروس و داماد از جنس چرم می‌تواند بسیار جذاب باشد. البته در کنار جنس چرم، باید به اندازه صدلی‌ها، رنگ و مدل آن‌ها نیز توجه کنید تا نتیجه بهتری از تزییان خود بگیرید.

نورپردازی مناسب در تالار پذیرایی

هرچقد هم که به سر و شکل تالار پذیرایی خود برسید، بدون نورپردازی مناسب این تزیینات جوابگو نخواهند بود. نورپردازی نه تنها برای فیلم‌برداری وعکاسی، بلکه برای تمام مراسم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نور مناسب در سالن همچنین باید به گونه‌ای تنظیم شود که چشم مهمان‌ها را آزار ندهد. از رقص نور و رنگ‌های مختلف در استیج و جایگاه عروس و داماد نیز غافل نشوید.

استفاده مناسب و به موقع از گل‌آرایی روی میز تالار و سالن

گل‌ها بسیار زیبا هستند، اما به جا و به موقع. در استفاده از گل و شاخ و برگ افراط نکنید. تالار پذیرایی و یا باغ تالار را با گل‌هایی تزیین کنید که رنگ مناسب دارند و به تم جشن عروسی نزدیک‌تر هستند. برای مثال گل‌های سفید و صورتی در کنار برگ‌های سبز به جایگاه عروس و داماد زیبایی خیره‌کننده‌ای می‌بخشند. شکوفه‌های ریز بهاری را در کنار مبلمان چرم کرم رنگ تصور کنید و از لاکچری بودن تالار عروسی خود نهایت لذت را ببرید.

استفاده از یک رنگ خاص برای تزیین باغ تالار عروسی

ممکن است ترکیب رنگ‌های مختلف را علی رغم هماهنگی آن‌ها با یکدیگر نپسندید. در این صورت بهتر است از یک رنگ خاص اما دلنشین در همه جای باغ تالار عروسی استفاده کنید. برای مثال پرده‌ها، صندلی‌ها، میز‌ها و رنگ در و دیوار‌ها را به یک رنگ خاص دراورید، اما در انتخاب این رنگ باید بسیار محتاط باشید. زیرا قرار است تمام فضای داخلی تالار شما با این رنگ تزیین شود. پس باید این رنگ را به گونه‌ای در نظر بگیرید که هم به چشم مهمان‌ها زیبا بیاید و هم برای عکس‌های عروسی مناسب باشد. به طور کلی رنگ شنایی محوطه‌های مختلف گاهی کار دشواری است و نیازمند یک متخصص در این زمینه است. بدین ترتیب از طراحان داخلی برای تزیین تالار پذیرایی کمک بگیرید.

 

ارسال نظر: