بهترین گیمبال ها برای گوشی موبایل و دوربین دیجیتال

کدخبر: 2375203

ما در این مطلب قرار است درباره گیمبال صحبت کنیم. این‌که گیمبال چیست؟ و بهترین گیمبال کدام است؟ و چه کاربردی دارد؟ موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. خیلی اوقات برای بیشتر ما پیش آمده که موقع عکاسی و فیلمبرداری دستمان لرزیده و عکسی که انداخته‌ایم تار شده و یا فیلمی که گرفته‌ایم کیفیت مناسبی نداشته است. در گذشته افرادی که با دوربین‌های عکاسی و یا فیلمبرداری کار می‌کردند و می‌توانستند تصاویر با کیفیتی ثبت نمایند، بسیار ماهر و حرفه‌ای به‌نظر می‌آمدند؛ اما امروزه با وجود وسیله‌ای به نام گیمبال می‌توانید از لرزش دوربین و یا موبایل به‌هنگام ثبت تصاویر، جلوگیری کرده و شما هم جزو حرفه‌ای‌ها به شمار آیید.

گیمبال دوربین

گیمبال چیست؟

بهترین گیمبال به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که به‌عنوان تثبیت‌کننده به کار رفته و مشکل لرزش دست را در هنگام کار با دوربین و گوشی موبایل از بین ببرد. شاید بگویید در حال حاضر دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری و همچنین گوشی‌های موبایل هوشمند جدید، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا حد زیادی به ثبات تصویر کمک کرده و از لرزش دوربین جلوگیری می‌کنند. این موضوع صحیح است؛ اما لرزش‌گیرها معمولا می‌توانند لرزش‌های بسیار ریز را کنترل نمایند. منتها هنگامی که شما در حرکت می‌خواهید عکسی را بگیرید و یا از داخل ماشین در حال حرکت، فضایی را که در بیرون می‌بینید، فیلمبرداری کنید، آن وقت لرزش‌گیرهای طراحی شده برای داخل موبایل یا دوربین، نمی‌تواند چندان مؤثر باشد. بهترین گیمبال موبایل و یا دوربین عکاسی، به شما کمک می‌کند تا ضمن از بین بردن تکان‌های شدید در هر شرایطی، بتوانید تصاویر باکیفیتی را ثبت نمایید.

گیمبال در واقع نوعی ابزار و وسیله جانبی به شمار می‌آید که مانند یک سه پایه برای دوربین عکاسی و فیلمبرداری عمل می‌کند؛ اما این محصول از ویژگی‌های خاصی نسبت به سه پایه دوربین برخوردار است که سبب می‌شود در حال حاضر گیمبال موبایل و دوربین، به وسیله‌ای بسیار پرکاربرد در عکاسی و فیلمبرداری تبدیل شود. در ادامه به این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • هنگام حرکت و جابه‌جایی لرزش را حذف می‌کند.
  • کمک می‌کند تا دوربین یا موبایل در حالت تراز قرار گیرد.
  • قابلیت انجام حرکات خودکار یا قابل تنظیم را دارد.

بهترین گیمبال از نظر فنی چه ساختاری دارد؟

تا این‌جا با چیستی گیمبال و کارکرد آن آشنا شدیم. در این قسمت مایلیم تا نگاه فنی‌تری به این دستگاه بیندازیم. گیمبال از تعدادی حلقه تشکیل شده که با اتصال این حلقه‌ها به هم، محورهایی با زاویه‌های قائم دور تا دور دوربین یا گوشی موبایل ایجاد می‌شود. این زوایای قائمه کمک می‌کنند تا از کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین لرزه‌ها به هنگام کار، جلوگیری شود. این محصول از نظر کارکرد دارای انواع گوناگونی مانند گیمبال گوشی و یا گیمبال دوربین است که هر یک از آن‌ها نیز شامل مدل‌های متنوعی با قیمت‌های متفاوت می‌شود.

گیمبال برای گوشی موبایل

انواع گیمبال از نظر ساختار محورها

همان‌طور که در بخش پیشین اشاره کردیم، محورهایی که با زاویه قائمه برای این دستگاه طراحی شده‌اند، کمک می‌کنند تا از وجود ریزترین لرزش‌ها در هنگام کار با دوربین و یا گوش به هنگام عکاسی و فیلمبرداری، جلوگیری شود؛ بر همین اساس گیمبال‌ها به دو نوع کلی زیر تقسیم می‌شوند:

  •  گیمبال دو محوره

همان‌طور که از نام این نوع گیمبال برمی‌آید، از دو محور برای ثابت نگه داشتن آن استفاده می‌شود. با استفاده از این‌ نوع گیمبال دوربین، می‌توان آن را به دو جهت موازی با زمین و یا عمود بر زمین تغییر حالت داد. این نوع گیمبال می‌تواند جزو بهترین گیمبال‌ها به شمار آید؛ زیرا ضمن داشتن وزن بسیار کم، حمل و جابه‌جایی آن آسان است.

  •  گیمبال سه محوره

با توجه به توضیحی که در مورد گیمبال دوربین دو محوره ارائه کردیم، مشخص است که گیمبال سه محوره نیز دارای سه محور افقی، عمودی و چرخشی است که به ثابت ماندن دوربین و یا گوشی و از بین بردن لرزه‌های خفیف تا بزرگ کمک خواهد کرد. از جمله گیمبال‌های دوربین که برای ساخت ویدئو مورد استفاده قرار می‌گیرد، همین گیمبال‌های سه محوره هستند که به گیمبال‌های موتوردار نیز معروفند و کمک می‌کنند تا در هنگام حرکت ریزترین حرکات دوربین گرفته شود. نوع دیگری از گیمبال سه محوره هم وجود دارد که عکاس‌ها می‌توانند دوربین خود را به دور مرکز ثقل آن بگردانند. این ویژگی به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به آسانی دوربین را به سمت بالا و پایین حرکت دهند؛ در حالی که دوربین در شرایط ثابتی قرار داد. اگر شما جزو آن دسته از عکاسان و یا فیلمبردارهایی هستید که علاقه‌مند به تهیه عکس و یا فیلم از حیات وحش می‌باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که بهترین گیمبال در این حوزه می‌تواند نوع سه محوره آن باشد.

برای خرید بهترین گیمبال باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همان‌طور که متوجه شده‌اید، گیمبال‌ها جزو تجهیزات جانبی و گجت‌ها به شمار می‌آیند و کمک می‌کنند تا شما استفاده بهتری از گوشی موبایل و یا دوربین‌های حرفه‌ای خود به هنگام عکاسی و فیلمبرداری داشته باشید؛ بنابراین در مدل‌های متنوعی عرضه می‌شوند که می‌توان گفت دارای قابلیت‌های مختلفی نیز هستند. از این رو اگر به دنبال خرید بهترین گیمبال گوشی و یا دوربین هستید، لازم است نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم را حتما مد نظر قرار دهید:

  • چگونگی اتصال به دوربین
  • بررسی اندازه و وزن گیمبال برای نیازی که دارید
  • دارا بودن امکانات نرم‌افزاری
  • چگونگی طراحی دسته گیمبال در انواع دو دسته و تک دسته
  • گنجایش وزنی که گیمبال دارد
  • اجرای تنظیمات بدون نیاز به ابزار خاصی
  • امکانات جانبی قابل نصب
  • قیمت مناسب
  • نوع باتری و میزان شارژدهی
  • بررسی نرم‌افزارهای گیمبال

از کجا گیمبال بخریم؟

گیمبال حرفه ای فیلمبرداری

برای آن که بتوانید بهترین گیمبال موجود که از نظر کارایی برای کسب‌وکار شما مناسب است را خریداری کنید، بهتر است در ابتدا جستجوی کاملی درباره آن در اینترنت انجام داده و انواع مدل‌های آن به همراه کارایی‌هایی که دارند را مورد بررسی قراردهید یا در خصوص عملکرد آن‌ها از افرادی که با این دستگاه کار می‌کنند، راهنمایی بگیرید. بخش گیمبال‌های فروشگاه پیکسل به آدرس https://www.pixel.ir/252-stabilizer-gimbal دارای تنوع بالایی از انواع گیمبال‌های مخصوص دوربین و موبایل است که توصیه می‌کنیم حتما سری به آن بزنید.

قیمت گیمبال‌ها

همانند بسیاری از تجهیزات دیگر، عوامل متعددی در قیمت تمام‌شده یک گیمبال نقش دارند؛ سازگاری گیمبال با دوربین یا گوشی موبایل، تعداد محور‌ها و برند سازنده، از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت گیمبال هستند. بصورت کلی گیمبال‌هایی که برای موبایل ساخته می‌شوند دارای قیمت پایین‌تری نسبت به گیمبال‌های مناسب دوربین‌های حرفه‌ای هستند. دلیل آن هم وزن کمتر گوشی‌های موبایل و  امکان استفاده از موتورهای ضعیف‌تر در داخل گیمبال‌های موبایل است. برند سازنده نیز در قیمت گیمبال نقش مهمی دارد و بر برترین برندهای سازنده گیمبال‌های حرفه‌ای نیز می‌توان به DJI و ژیون تک اشاره کرد. محصولات این دو کمپانی دارای کیفیت ساختی بالا و همچنین عملکرد بسیار خوبی هستند و از امکانات  حرفه‌ای ای برخوردارند. جدا از این مواردی که گفته شد، شرایط بازار و نرخ ارز نیز تاثیر زیادی در قیمت گیمبال‌ها دارند.

 

ارسال نظر: