دستگاه خشک کن میوه در خط تولید میوه خشک

کدخبر: 2375229

دستگاه خشک کن میوه و سبزی یکی از ماشین آلات صنایع غذایی است که در اندازه های مختلف ساخته می شود. از دستگاه میوه خشک کن برای فرآوری محصولات مختلف استفاده می شود. یکی از مهم ترین ترین کاربردهای این دستگاه در خط تولید میوه خشک است.

دستگاه خشک کن در ابعاد مختلفی ساخته می شود که می توان آن را به سه دسته خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم کرد. در اینجا به معرفی انواع دستگاه خشک کن با ظرفیت های متفاوت می پردازیم.

انواع دستگاه میوه خشک کن

انواع دستگاه خشک کن میوه و سبزی در اندازه های مختلف تولید می شود. همانطور که در بالا به آن اشاره شد دسته بندی خشک کن ها با این صورت است: خشک کن خانگی، خشک کن نیمه صنعتی و خشک کن صنعتی. برای اینکه بدانیم کدام دستگاه برای ما مناسب است، باید بدانیم برای شروع کار چه ظرفیتی مورد نظرمان است. با مشخص شدن این موضوع مهم می توانیم تصمیم درستی در رابطه با خرید دستگاه بگیریم. در پایین ظرفیت های مختلف دستگاه ها را توضیح می دهیم.

00

دستگاه خشک کن میوه و سبزی یکی از ماشین آلات صنایع غذایی است که در اندازه های مختلف ساخته می شود. از دستگاه میوه خشک کن برای فرآوری محصولات مختلف استفاده می شود. یکی از مهم ترین ترین کاربردهای این دستگاه در خط تولید میوه خشک است.

دستگاه خشک کن در ابعاد مختلفی ساخته می شود که می توان آن را به سه دسته خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم کرد. در اینجا به معرفی انواع دستگاه خشک کن با ظرفیت های متفاوت می پردازیم.

دستگاه خشک کن میوه خانگی

دستگاه میوه خشک کن خانگی معمولا با برق کار می کنند و دارای ابعاد کوچکی هستند. این دستگاه برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی مناسب است و ظرفیت کمی دارد. این دستگاه دارای 15 عدد سینی است و برای انواع محصولات مختلف در سطح خانگی مناسب است.

 

دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی

اگر مایل به تولید میوه خشک و یا محصولات مشابه آن هستید و به راه اندازی یک کسب و کار کوچک فکر می کنید دستگاه های خشک کن نیمه صنعتی بهترین گزینه است. این دستگاه با داشتن ابعاد متوسط طرفداران زیادی دارد. این دستگاه دارای 30 عدد سینی است. با توجه به این که محصولات متفاوتی را در این دستگاه می توان خشک کرد اگر بخواهیم به صورت میانگین وزنی را برای ورودی دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی آراد ماشین در نظر بگیریم، می توان گفت حدودا تا 40 کیلو محصول در این دستگاه جا می گیرد.

 

دستگاه میوه خشک کن صنعتی

دستگاه خشک کن میوه صنعتی با توجه به ظرفیت تولید به چندین مدل مختلف تقسیم بندی می شود؛ انواع دستگاه های خشک کن صنعتی کابینی و دستگاه خشک کن تونلی. خشک کن های کابینی با توجه به تعداد سینی ها به 4 دسته تک کابین، دو کابین، سه کابین و سه کابین پلاس تقسیم بندی می شوند. در این مقاله را به اختصار هر کدام از این دستگاه ها را معرفی می کنیم.

خشک کن تک کابین: این دستگاه دارای 42 عدد سینی است و با توجه به سفارش مشتری به صورت گاز سوز، برقی و گازوئیل سوز ساخته می شود و جزء کوچکترین دستگاه های صنعتی محسوب می شود.

خشک کن دو کابین: دارای 78 عدد سینی است. این دستگاه بین دستگاه های صنعتی دارای ظرفیت متوسط است. خشک کن دو کابین را می توان به صورت دوگانه سوز هم تهیه کرد.

خشک کن سه کابین: این خشک کن دارای 132 و 168 عدد سینی است و دقیقا مطابق با دیگر دستگاه های صنعتی به صورت گازسوز، گازوئیلی و برقی ساخته می شود.

دستگاه خشک کن تونلی: این مدل خشک کن برای کارخانه های بزرگ مناسب است و ظرفیت بسیار بالایی دارد. این دستگاه دارای یک صفحه بزرگ و یا نوار نقاله متحرک است که محصول مورد نظر بر روی آن ریخته می شود و به داخل تونل می رود و از جهت مخالف محصول خشک شده را به بیرون هدایت می کند.

 

منبع تولید گرما در دستگاه خشک کن میوه

منبع تولید گرما در دستگاه های خشک کن می تواند متفاوت باشد. نکته مهمی که در ساخت دستگاه های خشک کن لحاظ شده این است که این دستگاه ها طوری طراحی شده اند که برای مناطق مختلفی که دارای شرایط خاص و یا دچار محدودیت استفاده از سوخت های متفاوت هستند قابل استفاده باشد. بنابراین محدودیت مصرف سوخت به هیچ وجه نمی تواند این کس و کار را دچار تزلزل کند. کسانی که قصد خرید دستگاه های خشک کن را دارند می توانند با در نظر گرفتن منطقه ای که در آن زندگی می کنند نوع سوخت دستگاه را خودشان تعیین کنند.

 

کاربرد دستگاه میوه خشک کن در خط تولید میوه خشک

برای راه اندازی خطوط تولید مربوط به تولید میوه خشک، دستگاه ها و تجهیزاتی مورد نیاز است که دستگاه خشک کن میوه یکی از مهم ترین اجزاء آنها است. با توجه به تناژ تولید و نوع محصول از دستگاه های خشک کن تونلی و یا کابینی استفاده می شود.

خط تولید میوه خشک

شرکت آراد ماشین سازنده  تمامی دستگاه های مورد نیاز در خط تولید میوه خشک در ظرفیت های خانگی، کارگاهی و صنعتی است. با توجه به فضای کار شما امکان طراحی یک خط کامل با جانمایی درست و دقیق دستگاه ها به صورت کارشناسی شده وجود دارد.

دستگاه ها و تجهیزاتی که در خط تولید میوه خشک نیاز است در ظرفیت های بالا مورد نیاز است شامل: دستگاه شستشوی  میوه، دستگاه اسلایسر میوه، دستگاه پوست کن، هسته گیر، دستگاه میوه خشک کن و دستگاه بسته بندی است.

00

 

خط تولید میوه خشک حبه ای

میوه خشک حبه ای به عنوان یک محصول جدید در ایران بحساب می آید و آنطور که باید شناخته شده نیست. این محصول بازار فروش بسیار خوبی در کشور های خارجی دارد و تولید و عرضه آن حتی در داخل کشور هم حاشیه سود بالایی دارد. برای تولید میوه خشک حبه ای در تناژ های بالا از دستگاه خشک کن تونلی استفاده می شود. برای آشنایی با دیگر دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز در خط تولید میوه خشک حبه ای وارد لینک زیر شوید:

https://aradmachinery.com/diced-fruit-production-line/

 

قیمت دستگاه میوه خشک کن

قیمت دستگاه خشک کن میوه بر اساس اندازه و ظرفیت های مختلف، متفاوت است. همچنین استفاده از متریال های مختلف بر روی قیمت دستگاه های خشک کن تاثیر دارد. برای اطلاع پیدا کردن از قیمت انواع دستگاه های خشک کن در ابتدا باید از مقدار تولید خود مطمعن شوید. شرکت آراد ماشین توانایی ساخت هر مدل از دستگاه های خشک کن در ظرفیت های گوناگون دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدل های مختلف دستگاه خشک کن میوه به سایت زیر مراجعه کنید:

https://aradmachinery.com/

شماره کارخانه: 02191300269

شماره تماس بخش فروش: 09120807304

آدرس: تهران، شهرک صنعتی نصیرآباد

شبکه های اجتماعی: @aradmachinery

 

 

 

 

 

ارسال نظر: