دستگاه ساشه پرکن چیست و چه کاربردی دارد؟

کدخبر: 2375312

دستگاه ساشه پرکن چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر شما هم از افراد فعال در حوزه های صنعتی ای باشید که با مواد پودری،گرانولی، یا حتی مایع اعم از خوراکی و غیر خوارکی، سروکار دارند باشید؛ قطعاً نام ساشه پرکن به گوشتان خورده است.

ساشه پرکن چیست؟

در پاسخ به این سوال که ساشه پرکن چیست باید بگوییم ساشه پرکن دستگاهی است صنعتی که برای پر کردن بسته بندی مواد پودری و نیمه پودری استفاده میشود.

مواد بسیاری توسط این دستگاه قابل بسته بندی هستند که برخی از آنها عبارتند از:

  • شکر
  • نمک
  • قهوه
  • فلفل
  • دارچین
  • پودر های دارویی و...

00

کاربرد دستگاه ساشه پرکن

باید توجه داشته باشید که دستگاه ساشه پرکن برای بسته بندی ساشه های با حجم پایین طراحی و تولید شده است.

در حقیقت این دستگاه برای بسته های کمتر از 10 گرم تا حداکثر سی گرمی کاربرد دارد و برای بسته بندی های بزرگ ترو حجیم تر باید از دستگاه های دیگری استفاده کنید.

انواع دستگاه ساشه پرکن بر اساس نوع بسته بندی

یکی از مهم ترین عواملی که باید پیش از خرید دستگاه ساشه پرک کن به آن توجه کنید، نوع بسته بندی محصول شماست.

محصول بسته بندی میتواند مانند آنچه در بسته بندی قهوه و نسکافه دیده ایم بصورت مدادی باشد، سه طرف دوخت یا چهار طرف دوخت باشد یا در حالات دیگر بسته بندی بشاد. در این بخش مقاله قصد داریم انواع دستگاه ساشه پرکن را بر حسب نوع بسته بندی که میتوانند انجام دهند به شما معرفی کنیم.

بسته بندی مدادی را بیشتر در بسته بندی مولتی کافه مشاهده کرده اید. این بسته بندی در حجم کم و معمولاً برای محصولات یک نفره استفاده میشود.

از مزایای بزرگ این محصول میتوان به اشغال فضای کم و در نتیجه امکان استفاده در هر فضایی اشاره کرد. بنابراین شما میتوانید در کارگاه های کوچک هم به سادگی از ساشه پرکن مدادی استافده کنید.

ساشه پرکن سه طرف دوخت

دستگاه ساشه پرکن سه طرف دوخت برای محصولاتی همچون چای کیسه ای بسیار مناسب است.

فرض کنید یک کاغذ دارید که از یک سو تا میخورد و از سه سمت دیگر باید دوخته شود. ساشه پرکن سه طرف دوخت دقیقاً برای چنین محصولات و بسته بندی هایی مناسب است.

همچنین باید توجه داشته باشید که از نظر حجم نیز، دستگاه ساشه پرکن سه طرف دوخت میتواند تا بسته بندی های صد گرمی را در بر گیرد که از ساشه پرکن مدادی بیشتر است.

ساشه پرکن چهار طرف دوخت

این دستگاه یعنی ساشه پرکن چهار طرف دوخت بسته بندی را به شکل کامل انجام میدهد و در این زمینه دست تولید کننده را بیشتر از حالت هیا دیگر باز میگذارد.

دستگاه ساشه پرکن چهار طرف دوخت میتواند بسته بندی در حجم های تا سیصد گرم را نیز انجام دهد که از منظر حجم نیز بالاترین ظرفیت را دارد.

ضمناً با استفاده از این نوع ساشه پرکن که توانایی دوخت هر چهار طرف بسته بندی را دارد شما میتوانید انواع مواد با حالات فیزیکی مختلف مانند مواد پودری، مواد گرانولی و همچنین مایعات را به خوبی بسته بندی نمایید.

00

 

ویژگی هایی که دستگاه ساشه پرکن باید داشته باشد

حال که دانستیم دستگاه ساشه پرکن چیست و چه کاربردی دارد، و با انواع مختلف آن هم آشنا شدیم؛ اطلاعات اولیه ما تکمیل شده است و احتمالاً تا کنون تا حدود زیادی فهمیده اید که کدام مدل از دستگاه ساشه پرکن نیاز شما را برطرف میکند.

حال نوبت به آن رسیده است که با ویژگی های یک دستگاه مناسب و ایده آل آشنا شوید و بدانید دستگاهی که قصد خرید آن را دارید باید چه ویژگی هایی داشته باشد. در ادامه مهم ترین ویژگی های یک دستگاه ساشه پرکن ایده آل را به شما معرفی خواهیم کرد.

دقت بالا

مهم ترین ویژگی دستگاه ساشه پرکن دقت آن است. دستگاه ساشه پرکن باید بتواند دقیقاً و بدون حتی یک گرم کم و زیاد بسته بندی شما را پرکند. در غیر این صورت تصور کنید که در هر بسته ی ده گرمی، یک گرم کم  و زیاد اتفاق بیافتد؛ این یعنی ده درصد خطا!

که میتواند منجر به عواقب خطرناک و دردسر ساز بزرگی شود...

پس دقت بالا اولین و مهم ترین مولفه در دستگاه ساشه پرکن است.

حجم و وزن پایین در عین حفظ کارایی

در صورتی که دستگاه پرکن ساشه، دارای وزن و حجم کمی باشد، هم در استفاده و هم در حمل و نقل آن مزیت بزرگی برایتان محسوب میشود. با استافده از یک ساشه پرکن کوچک و جمع و جور، کارگاه های تولیدی کوچک میتوانند خط تولید خود را گسترش دهند و تکمیل نمایند.

سرعت بسته بندی

در کنار دقت بالا، دستگاه ساشه پرکن باید در سرعت هم عملکرد مناسبی به نمایش گذارد تا تولید محصول توجیه اقتصادی داشته باشد. در غیر این صورت امکان بازاریابی و فروش عمده محصولات غیرممکن خواهد شد.

حال با تمام این نکاتی که گفته شد به سوال اصلی این مقاله میرسیم؛ دستگاه ساشه پرکن را از کجا بخریم؟

برای خرید دستگاه ساشه پرکن که تمام این ویژگی ها را داشته باشد، میتوانید روی گروه صنعتی ایده آل صنعت حساب کنید.

کارخانه ایده آل صنعت تمامی محصولات خطوط تولیدی صنعتی را به شکل بومی تولید کرده است و محصولات آن، از نظر کیفیت محصول نیز قابل دفاع و رقابت با محصولات خارجی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و خرید دستگاه ساشه پرکن و سایر دستگاه های خط تولید خود میتوانید به وبسایت این شرکت مراجعه نمایید.

 

 

 

ارسال نظر: