تفاوت اتوبوس های معمولی و VIP

کدخبر: 2375321

 

انواع اتوبوس‌ها را می‌شناسید؟ با کدام‌یک از آن‌ها سفر کرده‌اید؟ اگر برای سفر بعدی خود بخواهید اقدام به خرید بلیط اتوبوس کنید، کدام نوع اتوبوس را ترجیح می‌دهید؟ در این‌مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا تفاوت انواع اتوبوس‌ها را بشناسید.

سفر با اتوبوس یکی از راه‌های مرسوم مسافرت است. افراد زیادی از این‌وسیله برای جابه‌‎جایی‌های کوتاه و حتی طولانی استفاده می‌کنند. اگر بخواهید بلیط اتوبوس رزرو کنید در سایت‌هایی مانند سایت علی بابا اتوبوس‌های متنوعی با قیمت‌های متفاوت را مشاهده می‌کنید.

این‌اختلاف قیمت به‌‎دلیل تغییر در نوع اتوبوس است. اگر به‌عنوان بلیطی که قرار است بخرید نیز دقت کنید عبارت‌هایی مانند اتوبوس VIP، کلاسیک یا VIP تخت‌شو را مشاهده خواهید کرد. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره تفاوت‌های این‌اتوبوس‌ها صحبت کنیم. اگر هنوز اتوبوس سفر خود را انتخاب نکرده‌اید، کمی صبر کنید و این‌مقاله را تا پایان مطالعه کنید. اگر با خانواده یا جمعی از دوستان سفر می‌کنید بهتر است این‌مطلب را با همه آن‌ها به اشتراک بگذارید تا انتخابی مناسب برای همه داشته باشید. مقایسه انواع اتوبوس‌ها را با توضیحی درباره هر‌یک شروع خواهیم کرد.

اتوبوس‌های معمولی

احتمالا همه حداقل برای چند‌بار با اتوبوس‌های معمولی سفر کرده باشند. برای مدت‌ها این‌نوع اتوبوس یکی از بهترین وسیله‌ها برای جابه‌جایی میان شهر‌ها و استان‌های مختلف بوده است. این‌وسیله ساده و کار راه‌انداز هنوز هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای بسیاری از سفر‌ها است و مسافران زیادی از آن استقبال می‌کنند.

از مزیت‌های اتوبوس‌های معمولی می‌توان به قیمت مناسب، تعداد و ظرفیت بالای اتوبوس اشاره کرد. اگر تعداد شما برای سفر زیاد باشد، می‌توانید اتوبوسی را کامل برای خود رزرو کنید و سفر بی‌نظیری را تجربه کنید. اتوبوس‌های معمولی بین 40 تا 50 صندلی دارند. این‌صندلی‌ها در 4 ستون قرار دارند یا بهتر است بگوییم شما در هر ردیف 4 صندلی دارید که دوبه‌دو در سمت راننده و شاگرد قرار دارند. فاصله میان صندلی‌ها در اتوبوس‌های معمولی کم است.

00

دو عدد مانیتور هم برای تماشای فیلم در اتوبوس قرار دارد که یکی از آن‌ها در ابتدای اتوبوس و دیگری در وسط آن قرار دارد. صندلی‌ها تا محدوده خاصی عقب می‌روند و شما نمی‌توانید آن‌ها را زیاد به عقب ببرید، زیرا فاصله شما تا صندلی عقب زیاد نیست.

این‌نوع از اتوبوس طرف‌داران زیادی دارد و مسافران زیادی اقدام به خرید بلیط اتوبوس معمولی می‌کنند. در قسمت خلاصه مقایسه‌ها دلیل این‌موضوع را بیشتر توضیح می‌دهیم. حال که با اتوبوس‌های معمولی آشنا شدیم بهتر است درباره اتوبوس‌های VIP نیز مطالبی را بیان کنیم.

اتوبوس‌های VIP

همان‌طور که از نام این‌نوع از اتوبوس‌ها مشخص است باید انتظار خدمات بهتر و امکانات بیشتری را از آن‌‎ها داشته باشیم. اتوبوس‌های VIP خود انواع مختلفی دارد که ممکن است آن‌ها را با نام‌های اتوبوس کلاسیک VIP، اتوبوس VIP 2+1، VIP تخت‌شو  و VIP نیمه تخت‌شو دیده باشید.

همه این‌ها احتمالا اتوبوس‌های ویژه‌ای هستند که در برخی جزئیات خدماتی یا امکانات داخل اتوبوس با هم تفاوت دارند. ما در این‌مقاله به توضیح کلی این‌دسته می‌پردازیم و قرار است آن‌ها را با اتوبوس‌های معمولی مقایسه کنیم. اگر دوست دارید فرق این‌موارد را دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری مشاهده کنید، بهتر است هنگام رزرو در سایتی مانند سایت علی بابا روی گزینه مربوط کلیک کنید تا اطلاعات کامل یا تصاویر اتوبوس را مشاهده کنید.  اگر قرار است سفری طولانی با اتوبوس داشته باشید یا دوست دارید سفری راحت‌تر داشته باشید، توصیه می‌کنیم اتوبوس‌های VIP را انتخاب کنید.

هزینه و امکانات اتوبوس VIP

برای رزرو اتوبوس‌های VIP مبلغ بیشتری پرداخت می‌کنید ولی این‌مقدار کم مبلغ اضافه ارزش خدمات آن را دارد. شما در اتوبوس‌های VIP صندلی‌های کمتری مشاهده می‌کنید. معمولا این‌نوع اتوبوس‌ها 25 صندلی دارند. صندلی‌های اتوبوس VIP در ردیف‌های سه‌تایی چیده شده‌اند.

00

 

اگر دوست داشته باشید در سفر خود تنها بنشینید و حریم خصوصی بیشتری داشته باشید بهتر است یکی از صندلی‌های تکی را برای خود رزرو کنید. اندازه صندلی‌های اتوبوس VIP بزرگ‌تر هستند و شما تا صندلی‌های اطراف هم فاصله خوب و مناسبی دارید. برای راحتی بیشتر می‌توانید صندلی خود را بخوابانید.

اگر برای سفر‌های در طول شب می‌خواهید اقدام به خرید بلیط اتوبوس کنید، بهتر است اتوبوس‌های VIP را انتخاب کنید تا با خیالی آسوده امکان استراحت داشته باشید. اتوبوس‌های VIP قدیمی‌تر مانیتو‌ر‌هایی مانند اتوبوس‌های معمولی داشتند؛ اما امروزه بسیاری از آن‌ها مانیتور‌های اختصاصی برای هر صندلی دارند که امکانی فوق‌العاده برای مسافران است.

مقایسه کلی اتوبوس‌های معمولی و VIP

همان‌طور که گفته شد شما با خرید بلیط اتوبوس‌های VIP از امکانات بیشتری برخوردار هستید. تعداد صندلی‌های در اتوبوس‌های معمولی بیشتر و فاصله آن‌ها از هم کمتر است. اما برای خرید بلیط اتوبوس‌های معمولی باید مبلغ کمتری پرداخت کنید و این‌مزیت افراد بسیاری را به اتوبوس‌های معمولی علاقه‌مند می‌کند.

اگر دوست داشته باشید در مانیتور خود فیلمی اختصاصی‌تر ببینید یا هر زمانی که دوست داشتید آن را مشاهده کنید، اتوبوس‌های VIP با مانیتور‌های مخصوص روی هر صندلی برای شما بهتر هستند.  اتوبوس‌های VIP فضای راحت‌تر و بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند و شما این‌امکان را خواهید داشت تا صندلی خود را تا میزان زیادی خم کرده و آن را به شکل تختی مناسب برای استراحت در‌آورید.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: