معرفی انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی

کدخبر: 2375332

امروزه استفاده از دستگاه میوه خشک کن صنعتی به صورت گسترده ای در برای تولید میوه خشک بصورت انبوه بکار گرفته می شود و فروش بالایی در بازارهای داخلی و خارجی دارد. دستگاه خشک کن میوه بزرگ برای تناژهای بالای تولید در مدل های کابینی و تونلی ساخته می شوند. علاوه بر میوه محصولات متنوع دیگری را می توان با آن خشک کرد.

دستگاه خشک کن میوه و سبزی از جمله دستگاه های پرکاربرد و پرسود در حوزه کسب و کارهای صنعتی و نیمه صنعتی می باشد که با هزینه های مختلف می توان اقدام به خریداری آنها کرد. شرکت آراد ماشین از سازندگان با تجربه در حوزه ساخت انواع دستگاه میوه خشک کن کابینی در ظرفیت های مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی است و همچنین دستگاه های خشک کن مواد غذایی، دارویی و شیمیایی را در مدل های تونلی، دوار، سینوسی و ...  را طراحی و تولید می کند.با توجه به ظرفیت و نوع دستگاه، قیمت دستگاه میوه خشک کن آراد ماشین متغیر است و می توان با سرمایه کم اقدام به راه اندازی کسب و کار میوه خشک کرد.

00

 

دستگاه های خشک کن میوه و سبزی با قابلیت خشک کردن حجم های کم و زیاد، فرصت سرمایه گذاری مطلوبی را برای هموطنانمان فراهم نموده تا با استفاده از میوه های در دسترس، تولیدی ها، کارگاه ها و یا کارخانجاتی تاسیس کنند و از این مسیر کسب درآمد نمایند.

در این مقاله قصد داریم شما با انواع دستگاه خشک کن صنعتی مدرن صنعتی آشنا کنیم و به توضیح کاربرد، انواع، ویژگی ها و در نهایت عملکرد آنها بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

معرفی انواع دستگاه خشک کن میوه صنعتی

خشک کردن میوه در قدیم الایام با قرار دادن جلوی نور آفتاب انجام می شد که این روش با گذشت زمان و پیشرفت صنعت و تکنولوژی تغییر یافت و شکل جدیدی را به خود گرفت.

میوه خشک کن های صنعتی در مدل های گوناگونی ساخته شده اند که قابلیت تولید و خشک کردن انواع میوه و سبزی را در کوتاه ترین زمان دارا می باشند و از ویژگی های مخصوصی برخوردار هستند.

از انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی می توان به دستگاه خشک کن کابینی و دستگاه خشک کن تونلی اشاره کرد که در ادامه مطلب بیشتر با این دو مدل دستگاه ها آشنا خواهیم شد.

 

دستگاه میوه خشک کن کابینی

یکی از رایج ترین دستگاه های خشک کن، خشک کن های کابینی هستند که در ظرفیت های مختلف (100 الی 1000 کیلو گرم) طراحی و ساخته می شوند و همانند کمدهای دارای قفسه، میوه و سبزی را در خود جای می دهند و بصورت یکنواخت، محصول را با کیفیت خشک می کنند.

00

انواع دستگاه میوه خشک کن کابینی در سطوح مختلف کاری ( خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی) مورد استفاده قرار می گیرند که با رطوبت گیری، با دقت بالا و به صورت کاملا خودکار، محصول را کنترل و خشک می کند.

 

دستگاه خشک کن میوه کانتینیوس ( تونلی)

دستگاه های خشک کن تونلی نمونه های پیشرفته تر با تولید حجم بالاتری از محصول هستند که با ظرفیت بالایی که در خشک کردن میوه و سبزی دارند، در مصارف صنعتی بزرگ و کارخانه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

این نمونه دستگاه خشک کن میوه از تنوع کمتری نسبت به خشک کن های کابینی برخوردار هستند و در انواع سه طبقه و پنج طبقه تناژهای ورودی و خروجی متنوعی طراحی می شوند.

نحوه خشک شدن محصول در این دستگاه میوه خشک کن صنعتی به این صورت است که با قرار گیری میوه و سبزی بر روی تسمه نقاله هایی به داخل تونل هدایت می شود و بعد از طی مراحل خشک شدن از سمت دیگر دستگاه خارج می شود.

 

ظرفیت تولید دستگاه میوه خشک کن صنعتی

اصطلاح ظرفیت تولید محصول در واقع ظرفیت ورودی محصول است که دستگاه های خشک کن صنعتی متناسب با اینکه خانگی است یا نیمه صنعتی و صنعتی کاملا متفاوت می باشند.

به عنوان مثال تعداد سینی و ابعاد سینی در دستگاه خشک کن میوه کابینی، ظرفیت تولید محصول محاسبه می شود.

بنابراین براساس نیاز و بودجه ای که کارفرما برای تولید میوه خشک در نظر گرفته است می تواند، دستگاهی با ظرفیت مناسب خریداری کند. تولیدی های کوچک خانگی، کارگاه های نیمه صنعتی و کارخانه های بزرگ صنعتی را راه اندازی کند و از این طریق کسب درآمد نماید.

 

زمان خشک کردن میوه در خشک کن صنعتی

پارامترهای مختلفی برای خشک کردن میوه در دستگاه میوه خشک کن صنعتی در نظر گرفته می شود تا مراحل خشک شدن میوه و سبزی به طور کامل و بدون هیچ ایرادی انجام گیرد.

زمان خشک کردن میوه ها با هم متفاوت است و انواع میوه ها در یک زمان مشخص خشک نمی شوند. بافت محصول، میزان رطوبت آن و همچنین نوع برش دادن میوه در زمان خشک شدن آن موثر است.  

برای مشخص کردن این زمان می توانید از تولید کنندگان میوه خشک و شرکت های سازنده دستگاه های خشک کن صنعتی مشاوره و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

 

شرکت های سازنده انواع دستگاه خشک کن میوه

شرکت های سازنده مختلفی در زمینه طراحی انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی مشغول به فعالیت هستند که در راستای تامین نیاز جامعه و پیشی گرفتن از رقبا به تولید دستگاه های خشک کن می پردازند.

انتخاب شرکت و خرید دستگاه های باکیفیت برای شروع کسب و کار از اهمیت بالایی جهت رسیدن به سودآوری برخوردار است که توجه به مواردی هم چون یکنواختی خشک شدن، مصرف پایین سوخت، کیفیت دستگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش باعث تصمیم گیری بهتر مشتریان و خریداران می شود.

شرکت آراد ماشین یکی از شرکت های سازنده ماشین آلات صنایع غذایی است که طی سال ها تجربه و رزومه کاری درخشان توانسته است، رضایت و همراهی مشتریان و خریداران داخلی و خارجی را جذب کند.

 

قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی

قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی براساس معیارهای خاصی مشخص می شود. قیمت دستگاه های خشک کنی که توسط شرکت های مختلف تولید می شود با توجه به قطعات و تجهیزات بکار رفته، تکنولوژی ساخت دستگاه، کارایی، خدمات و گارانتی دستگاه مشخص می شود.

موارد زیر بر قیمت دستگاه خشک کن میوه اثرگذار هستند:

  • کیفیت دستگاه
  • نوع دستگاه
  • ظرفیت ورودی و خروجی
  • قطعات به کار رفته
  • سیستم های فن و تهویه و تکنولوژی به کار رفته
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

اگر قصد خرید دستگاه های خشک کن را دارید، توصیه می شود پس از تحقیقات کامل در خصوص شرکت سازنده، دستگاه خشک کن میوه را حضوری تست کنید و مشاوره و راهنمایی های مورد نیاز را از کارشناسان مربوطه دریافت نمایید.

 

سخن آخر

در این مقاله نکاتی پیرامون دستگاه میوه خشک کن صنعتی تشریح شد و از انواع و ظرفیت های آن صحبت کردیم، برای خرید دستگاه خشک کن میوه و راه اندازی خط تولید میوه خشک از افراد با تجربه در این زمینه و کارشناسان مرتبط اطلاعات لازم را کسب نمایید تا با آگاهی کامل به یک سود حاشیه ای مناسب دست پیدا کنید.

اطلاعات بیشتر در سایت آراد ماشین: machinsaz.com

 

 

ارسال نظر: