7 علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

کدخبر: 2375523

امروزه ماشین لباسشویی به یکی از مهم‌ترین لوازم پاکیزگی در زندگی روزمره تبدیل شده است. بنابراین به محض اینکه اتفاقی برای آن بیفتد ، برنامه های زندگی به طور جدی مختل می شود . برخی از نقص ها جزئی بوده و می توان آنها را در خانه شناسایی نمود و حتی به تنهایی اصلاح کرد در حالی که برخی دیگر فقط با کمک یک تکنسین ماهر و متخصص باید برطرف شوند.

یکی از ایرادات رایج در این دستگاه ها نچرخیدن ماشین لباسشویی است که دلایل مختلفی داشته و باعث شده کاربران زیادی از این مشکل شکایت داشته باشند. اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا می توانید با کمک گرفتن از این تعمیرکاران مجاز  مشکلات دستگاه خود را برطرف کنید.

هنگامی که ماشین لباسشویی نمی چرخد چه کارهایی را می توان در خانه انجام داد؟

درصورت عدم چرخش ماشین لباسشویی خود قبل از تماس با تعمیرکار موارد زیر را بررسی کنید.

1. کار نکردن تخلیه دستگاه

یک موقعیت رایج هنگام عدم چرخش ماشین لباسشویی زمانی است که دستگاه به چرخش نمی رسد ، زیرا نمی تواند آب را تخلیه کند . ممکن است انسدادی در مجرا و لوله ها وجود داشته یا خرابی رخ داده باشد. در صورتی که تخلیه انجام نمی گیرد در هنگام تماس با تعمیرکار این مورد را ذکر کنید.

2. عدم انتخاب حالت چرخشی

هنگام شستشوی پارچه های ظریف ، نازک و پشمی هیچ چرخشی در برنامه شستشو وجود ندارد . به همین دلیل این اقلام در طول چرخه شستشو کشیده یا چروک نمی شوند اما نیاز به خشک شدن طولانی تری دارند.

3. وجود اضافه بار در ماشین لباسشویی

در صورتی که داخل درام ماشین لباسشویی لباس های زیادی را قرار دهید دستگاه نمی‌تواند شتاب بگیرد و حرکت کند. سعی کنید لباس ها را به دو دسته تقسیم نموده و دستگاه را دوبار روشن کنید.

4. عدم تعادل بار دستگاه

از شستشوی همزمان اقلام سنگین با سبک اجتناب کنید، به طور مثال روسری خود را با پتو داخل ماشین لباسشویی نیندازید زیرا دستگاه نمی تواند موارد قرار گرفته شده درون درام را به طور یکنوخت داخل آن پخش کند.

5. انتخاب دور یا  Spin down

برخی از ماشین های لباسشویی به شما این امکان را می‌دهند تا تعداد دور در دقیقه را تنظیم کنید. ممکن است به صورت تصادفی این عملکرد را انتخاب کرده باشید و به همین دلیل است که ماشین لباسشویی نمی چرخد.

7 علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

خرابی های احتمالی که باعث عدم چرخش ماشین لباسشویی می شوند کدامند؟

گاهی اوقات نقص‌هایی در ماشین لباسشویی ایجاد می شود که مانع از چرخش ماشین لباسشویی می شود .توجه داشته باشید که این دلایل ذکر شده و خرابی ها برای تمام برندها و مدل های ماشین های لباسشویی از جمله ماشین لباسشویی ال جی ، ماشین لباسشویی سامسونگ ، ماشین لباسشویی پاکشوما، ماشین های لباسشویی اتوماتیک ،ماشین های لباسشویی اسنوا و... صدق می کند.

1. خرابی پمپ تخلیه

در صورت از کار افتادن پمپ تخلیه، ماشین لباسشویی نمی تواند پس از آبکشی آب را تخلیه نموده و به چرخش ادامه دهد. علائم و نشانه های خرابی پمپ تخلیه شامل عدم تخلیه دستگاه و نچرخیدن آن می باشد که برای برطرف شدن مشکل پمپ باید تعویض شود.

2. انسداد در مجرای تخلیه

گاهی اوقات اجزای مختلفی که در تخلیه ماشین لباسشویی نقش دارند مانند فیلتر تخلیه ، پمپ، شیلنگ های تخلیه و محل اتصال دستگاه به فاضلاب با گرفتگی و انسداد روبه‌رو شده و مانع از تخلیه ماشین لباسشویی و عدم چرخش آن می شوند . در این صورت باید محل انسداد را پیدا نموده و آن را تمیز کنید.

3. مشکل در موتور

عدم تماس یا شل بودن اتصالات کلکتور باعث ایجاد جرقه در موتور ماشین لباسشویی شده درنتیجه گشتاور کافی برای چرخیدن درام در حین شستشو فراهم نمی شود.

نشانه این مشکل جرقه زدن ماشین لباسشویی در حین شستشو می‌باشد و برای برطرف شدن این مشکل برس ها باید تعویض شوند.

4. مشکلات موجود در تسمه محرک دستگاه

در صورت کشیده شدن و یا پاره شدن تسمه محرک ماشین لباسشویی نمی تواند چرخش داشته باشد در این صورت تسمه ها باید تعویض شوند.

5. از کار افتادن سنسور کنترل سرعت

سنسور کنترل سرعت ، دور موتور را در ماشین لباسشویی کنترل می کند. خرابی در این قطعه به ندرت اتفاق می‌افتد اما در صورت وقوع ، دستگاه شتاب لازم برای رسیدن به سرعت مورد نظر را نخواهد داشت . در نتیجه ماشین لباسشویی نچرخیده و یا چرخش با کیفیت پایینی انجام می شود . در این صورت باید سنسور ها تعویض شوند.

6. از کار افتادن واحد کنترل کننده الکترونیکی

در صورتی که از کار افتاده و یا مسیرهای روی برد در مدار موتور بسوزند درام در ماشین لباسشویی چرخش نخواهد داشت . برای برطرف کردن این مشکل تعمیرکاران و تکنسین های ماهر عناصر معیوب را جایگزین نموده و لحیم کاری کنتاکت ها را انجام می دهند.

7. مشکل در کمک فنر ها

کمک فنر ها در ماشین لباسشویی برای کاهش لرزش درام هنگام شستشو و چرخش استفاده می‌شوند . در صورت فرسودگی کمک فنر ها ، دستگاه بیش از حد لرزیده و اجازه چرخیدن درام را نمی دهد و باعث ایجاد نشانه هایی مانند لرزش بیش از حد در دستگاه هنگام تلاش برای چرخاندن درآم در حین چرخه شستشو و یا کوبیده شدن درام به بدنه دستگاه می شود. چاره ی کار نیز تعویض کمک فنر ها می باشد.

سامان سرویس مرکز تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی در مشهد 

سامان سرویس یکی از قدیمی ترین مراکز تعمیرگاهی لوازم خانگی در مشهد است که در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در مشهد 35 سال سابقه دارد. 

 تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی در مشهد ، تعمیرات ماشین لباسشویی دوو در مشهد و همچنین تعمیرات ماشین لباسشویی بوش در مشهد از جمله خدمات سامان سرویس بوده که عمدتا در منزل انجام می شود .

تعمیرکاران مجرب سامان سرویس به تمام نقاط مشهد اعزام شده و در کمترین زمان نسبت به رفع مشکل اقدام می کنند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر با سامان سرویس تماس بگیرید.

 تلفن : 09152066168

www.samanserviceco.com 

 

ارسال نظر: