8 تعمیر پرش تصاویر تلویزیون + راه حل

کدخبر: 2375525

پرش تصاویر تلویزیون یکی از مشکلات شایع در این دستگاه ها است که باعث ایجاد تجربه ناخوشایندی برای کاربران در هنگام تماشای تلویزیون می شود  و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به رایجترین آنها اشاره می کنیم .

دلایل احتمالی پرش تصاویر در تلویزیون

1. اتصالات نامناسب دستگاه

یکی از دلایل رایجی که باعث پرش تصاویر در تلویزیون می شود اتصالات نامناسب دستگاه است که شامل پارگی و فرسودگی سیم ها یا شل بودن اتصالات می شود. در اینصورت سیم ها باید تعویض شده یا در صورت سالم بودن سیم ها باید آنها را تکان داد تا متوجه شد که آیا پرش تصاویر از بین می رود یا خیر . همچنین باید از ابزارهای مناسب برای سفت کردن اتصالات دستگاه استفاده نمود.

2. تداخل با وای فای

امواج وای فای ساطع شده از مودم و روتر یا منابع دیگر ، می تواند باعث تداخل جدی در تلویزیون به خصوص تلویزیون های ال ای دی یا QLED شده و باعث پرش تصاویر در این دستگاه ها شوند.

برای برطرف کردن این مشکل سعی کنید منبع وای فای را حداقل یک متر از تلویزیون دور کنید تا ببینید مشکل برطرف می شود یا خیر.

3. به روز رسانی نکردن برنامه ها

در تلویزیون های جدید به روز رسانی منظم نرم افزاری یک امر ضروری است که در صورت انجام ندادن آن ممکن است دستگاه با مشکلاتی از جمله پرش تصاویر روبرو شود . در صورتی که تلویزیون شما از انواع تلویزیون های جدید و مدرن است باید به طور منظم از طریق منوی دستگاه به پشتیبانی رفته و در صورت وجود به روز رسانی نرم افزار ، این کار را انجام دهید.

8 تعمیر پرش تصاویر تلویزیون + راه حل

4. اتصال دستگاه خارجی به تلویزیون

گاهی اوقات پرش تصاویر در تلویزیون ممکن است به دلیل نقص در خود تلویزیون نباشد، بلکه مربوط به دستگاه هایی مانند پخش کننده دی وی دی، Blu-Ray  یا کنسول بازی باشد که تصویر را به تلویزیون تغذیه می کنند. برای بررسی این موضوع ابتدا باید ببینید که آیا تلویزیون در حالت های مختلف و یا هنگامی که به دستگاه های دیگر متصل است همچنان پرش تصاویر دارد یا خیر . اگر پرش تصاویر با دستگاه های دیگر نیز وجود داشت مشکل از خود تلویزیون بوده و لازم است از یک تعمیرکار ماهر و متخصص برای رفع مشکل کمک بگیرید. اما اگر پرش تصاویر در دستگاه های مختلف وجود نداشت مشکل از دستگاه خارجی است که به تلویزیون متصل است.

5. فعال بودن گزینه کارایی انرژی

در دنیای امروزی که ما درآن زندگی میکنیم هر شرکت و برندی در تلاش است تا راه هایی برای پیاده سازی بهره وری انرژی جهت صرفه جویی در هزینه بیابد. با این حال ، این عملکرد در تلویزیون های امروزی یکی از دلایلی است که می‌تواند باعث پرش تصاویر شوند . باید سعی کنید این ویژگی را در تنظیمات تلویزیون خود غیرفعال کنید، سپس بررسی کنید و ببینید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر.

6. گرم شدن بیش از حد تلویزیون

وسایل الکترونیکی در حین کار گرما ایجاد می کنند . به همین دلیل درون آنها از فن برای از بین بردن این گرما استفاده می شود. با گذشت زمان این فن ها ممکن است از کار بیفتند یا ممکن است تلویزیون ساعت های زیادی روشن باشد که فن فایده ای نداشته باشد .

گرم شدن بیش از حد تلویزیون ممکن است باعث پرش تصاویر شود. برای جلوگیری از این امر سعی کنید تلویزیون را مدتی خاموش کرده و استراحت دهید تا کاملاً خنک شود،  سپس دستگاه را روشن کنید اگر این مشکل همچنان ادامه داشت از یک تکنسین ماهر و متخصص برای رفع مشکل کمک بگیرید.

7. سوختن بک لایت تلویزیون

در تلویزیون های ال ای دی برای نشان دادن تصاویر از نور پس زمینه که شامل چراغ های ال ای دی کوچک است استفاده می شود . اگر یک یا چند لامپ بسوزد است باعث پرش تصاویر تلویزیون می شود و از آنجایی که راهی برای رفع این مشکل وجود ندارد باید تعویض تلویزیون انجام شود.

8 . اختلالات در ولتاژ

از جمله دلایل احتمالی دیگر برای پرش تصاویر تلویزیون تنظیم نادرست ولتاژ است. برای اینکه مطمئن شوید تنظیم نادرست ولتاژ دستگاه باعث ایجاد این مشکل شده است یا خیر، می توانید تلویزیون را به مدت ۳۰ ثانیه از برق کشیده و دوباره آن را به پریز برق وصل کنید تا مطمئن شوید که ولتاژ مشکلی ندارد.

در صورتی که با این کار مشکل برطرف نشد تلویزیون باید بررسی و تعمیر شود.

چگونه پرش تصاویر در تلویزیون را رفع کنیم؟

یکی از کارهایی که می‌توانید برای رفع پرش تصاویر در تلویزیون انجام دهید بازنشانی دستگاه به حالت کارخانه است.

برای انجام این کار کافی است که دکمه منو را از کنترل از راه دور دستگاه فشار داده و گزینه Reset my Tv را انتخاب کنید. سپس باید کد چهار رقمی "0000" را وارد نموده و بر روی Ok جهت راه اندازی مجدد تلویزیون خود کلیک کنید.

در صورتی که پس از انجام این کار تصاویر تلویزیون همچنان پرش داشت باید از یک مرکز معتبر تعمیر تلویزیون برای تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید.

تعمیرات تخصصی تلویزیون در کرج با تابان سرویس

 

در صورتی که در شهر کرج زندگی می کنید و با مشکل پرش تصاویر در تلویزیون خود مواجه شده اید و به دنبال یک مرکز معتبر برای رفع این مشکل هستید با تابان سرویس تماس بگیرید. 

این مرکز یکی از مراکز تخصصی در کرج است که با بکارگیری تکنسین های ماهر  ،توانا و متخصص در زمینه تعمیر تلویزیون در انواع برند و مدل های مختلف ، در مدت کوتاهی دستگاه شما را عیب یابی و تعمیر می کند.

 تعمیر تلویزیون ال جی در کرج ، تعمیر تلویزیون سامسونگ در کرج و تعمیر تلویزیون سونی در کرج از مهمترین خدمات تابان سرویس است . 

برای کسب اطلاعات بیشتر با سامان سرویس تماس بگیرید. 

33351914 – 026

www.tabanservice.com

 

 

ارسال نظر: