6 دلیل سروصدای اضافی ماشین لباسشویی

کدخبر: 2375531

تمام ماشین های لباسشویی چه قدیمی و چه جدید ، بار از بالا و بار از جلو هنگام چرخه شستشوی لباس های کثیف سر و صدا ایجاد می کنند .  با این حال هنگامی که یک ماشین لباسشویی بی صدا به یک دستگاه پر سر و صدا تبدیل می شود به احتمال زیاد مشکلی در دستگاه به وجود آمده است، مخصوصاً زمانی که صدا از لگن ماشین لباسشویی باشد . نوع صدا اغلب نشان می‌دهد که مشکل ایجاد شده چیست؟  بنابراین با دقت به صدا گوش دهید تا علت را مشخص کنید.

به عنوان مثال اگر لگن ماشین لباسشویی شما هنگام چرخه شستشو صدای بلند، صدایی مانند سائیدن، صدای غرش ، خراشیدن ، جیرجیر ، کوبیدن یا ارتعاش را می دهد با در میان گذاشتن نوع صدایی که می شنوید با تعمیرکاران ماهر ، می توانند جایی را که باعث ایجاد این سر و صدا در طول چرخه شستشو می شود را  تشخیص داده و آن را تعمیر یا تعویض کنند تا مشکل دستگاه به کلی برطرف شود.

درام یا لگن ماشین لباسشویی چیست؟

به بخشی از ماشین لباسشویی که لباس های خود را برای شستشو در آن می گذارید درام یا لگن می گویند.

نحوه عملکرد لگن ماشین لباسشویی به این صورت است که همزن توسط یک موتور الکتریکی از طریق یک تسمه لاستیکی به حرکت درآمده و در طول چرخه شستشو همان موتور الکتریکی لگن را با سرعت زیاد می چرخاند و آب را از سوراخ های موجود در داخل لگن به آن وارد می کند و در پایان فرایند شستشو پمپ، آب را از لگن به بیرون پمپ می کند.

انواع لگن ماشین لباسشویی 

ماشین های لباسشویی از لحاظ قرارگیری لگن به دو نوع بار از بالا و بار از جلو طبقه بندی می شوند . در ماشین های لباسشویی که به ‌صورت بار از بالا هستند لگن دستگاه به صورت عمودی قرار داشته و حول یک محور فرضی عمودی می چرخد .  در ماشین های لباسشویی که دارای مدل بار از بالا هستند مجهز به یک همزن و یک پایه در وسط درام می باشند که در طول چرخه شستشو چرخیده و با درگیری با لباس ها باعث شستشوی تمیز آنها می شود . در برخی از دستگاه های بار از بالا از پروانه به جای همزن استفاده شده و پروانه حاوی یک توپی چرخان در پایه لگن است که در طول شستشو باعث ایجاد تلاطم در آب می‌ شود.

در ماشین های لباسشویی بار از جلو، لگن حول یک محور افقی می چرخد و فقط تا حدی با آب پر می شود. به دلیل عملکرد خاصی که این دستگاه ها دارند به همزن و پروانه نیازی ندارند بنابراین نسبت به ماشین های لباسشویی درب از بالا به صورت ملایم تری لباس ها را شستشو می دهند . این دستگاه ها همچنین می توانند بار بیشتری را نسبت به ماشین های درب از بالا تحمل کنند و در برخی از مدل‌ها حتی دارای سرعت چرخش بالاتر و در نتیجه راندمان بیشتری نسبت به دستگاه های بار از بالا هستند.

علت ایجاد صدا از لگن ماشین لباسشویی چیست؟

سرو صدای غیر عادی ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به شایعترین آنها اشاره می کنیم: 

1.  مسدود شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه ، آب را چندین بار در طول چرخه شستشو تخلیه می ‌کند . اگر هر بار که دستگاه آب را تخلیه می‌ کند سر و صدا ایجاد می شود باید فیلتر تخلیه را از جای خود خارج کرده و بررسی کنید که در داخل حفره منتهی به پمپ چیزی وجود دارد یا خیر . 

2. خرابی و فرسودگی بلبرینگ ها

بلبرینگ ها در ماشین لباسشویی به درام این امکان را می ‌دهند تا آزادانه روی محور خود بچرخد. اگر بلبرینگ ها فرسوده یا خراب شده باشند هنگام چرخش صدای بسیار بلندی ایجاد خواهد شد . برای بررسی آن زمانی که دستگاه خاموش است درام را با دست به سرعت به اطراف بچرخانید، اگر هنگام چرخاندن صدا از دستگاه ایجاد شد باید برای تعویض بلبرینگ ها را اقدام کنید. 

3. مشکل و خرابی کمک فنرها

کمک فنرها همانند یک ضربه گیر در ماشین لباسشویی عمل نموده و دستگاه را در حین کار ثابت نگه می دارند . در صورتی که کمک فنرها فرسوده شده باشند ، دستگاه در طول چرخه شستشو به اطراف پریده و صدای کوبش مانندی ایجاد می کند . 

4. خرابی موتور ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی دستگاه را قادر می سازد تا باعث چرخش درام شود . در صورتی که از ماشین لباسشویی به دلیل آسیب دیدن یاتاقان ها سر و صدا ایجاد شود در این صورت احتمالاً باید موتور دستگاه تعمیر یا تعویض شود. 

5. آسیب دیدگی قرقره ها

این قرقره هاباعث می ‌شوند که درام از طریق تسمه بچرخد . اگر یکی از پرده های قرقره ای درام آسیب دیده یا شکسته باشد با هر چرخه صدای ناهنجار ایجاد می شود . در این صورت قرقره ها نیاز به تعویض دارند.

6 . مشکلات تسمه

تسمه در ماشین لباسشویی ، موتور را قادر می سازد تا باعث چرخش درام شود . این قطعه به موتور و قرقره می پیوندد تا ماشین لباسشویی بتواند عملکرد خود را به صورت صحیح انجام دهد . اگر هر بار که درام شروع به چرخش می کند صدای جیر جیر از دستگاه به گوش می رسد باید تسمه تعویض شود . 

ماهان سرویس مرکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی در کرج

تمام ایرادها و مشکلات مربوط به لباسشویی ، توسط تکنسین های مجرب و تجهیزات مدرن عیب یابی ، قابل شناسایی و رفع شدن هستند . 

 تعمیر لباسشویی ال جی در کرج ؛ تعمیر لباسشویی سامسونگ در کرج و تعمیر لباسشویی بوش در کرج و همچنین تعمیر انواع لباسشویی های ایران مثل دوو و اسنوا ، توسط ماهان سرویس در منزل انجام می شود. 

تمام مناطق کرج و اطراف آن تحت پوشش خدمات ماهان سرویس می باشد . کافی است با ماهان سرویس تماس بگیرید. 

تلفن: ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵

www.arvandoxin.com

 

ارسال نظر: