کاربرد انواع ساندویچ پانل به چه صورت است؟

کدخبر: 2375599

انواع ساندویچ پانل یکی از پر مصرف‌ترین سازه‌ها در دنیایی ساختمان‌سازی است که به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند با کمترین هزینه در پول و زمان بهترین سازه را آماده نمایند. در واقع این سازه شرایطی را فراهم می‌کند که بتوانید در محیط‌های کوچک مکانی را برای انجام فعالیت‌های خود آماده‌سازی نمایید. این سازه در مدل‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شود که هر یک کاربرد‌های خاص خود را دارند، برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات ساختمانی می‌توانید به سایت ماموت، به عنوان مرجع اطلاعات این سازه مراجعه نمایید.

00

معرفی ساندویچ پانل

سازه‌ای کاملاً متفاوت از ترکیب چند مصالح است که پوشش و عایق منحصر به فردی را ایجاد می‌نمایند. در واقع این محصول یکی از متفاوت‌ترین تولیدات در صنعت ساختمان‌سازی است که به شکل یک ماده کاملاً سفت و سبک در هسته و دو ورقه فلزی در اطراف آن است که معمولاً برای عایق‌بندی یا ساخت و ساز‌های سریع مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل اهمیت این عایق در ساخت محیط‌های متفاوت، متریال مختلفی در تولید آن به کار برده می‌شود و همین امر سبب ساخت انواع ساندویچ پانل کمی شود که هر یک دارای کاربرد ویژه هستند.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل

سازه‌ای متفاوت که با ورود به دنیای ساختمان‌سازی تحول عظیمی ایجاد نمود، این سازه در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود که در نهایت استفاده از هر یک از آن‌ها مزایای مشترکی را در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • قابل بازیافت
  • قیمت مناسب
  • تنوع در رنگ و جنس
  • استحکام بالا در برابر ضربه
  • نصب و استفاده بسیار ساده
  • مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی
  • کارآمد در تمامی شرایط آب و هوایی
  • وزن بسیار سبک و حمل و نقل راحت

00

آشنایی با انواع ساندویچ پانل و کاربرد هریک

با توجه به مزایای عنوان شده استفاده از ساندویچ پانل یک پوئن مثبت به شمار می‌آید و هریک کاربرد متفاوتی دارند که سبب می‌شود در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند، البته توجه داشته باشید که این محصول در مدل‌های متفاوت طراحی می‌شود، تنوع در ساخت انواع ساندویچ پانل سبب شد که این سازه به بخش لاینفک ساختمان‌سازی تبدیل شود. در واقع متریال به کار رفته در تولید و همچنین نحوه ساخت آن سبب شده که این سازه در بخش‌های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد که شامل موارد زیر می‌باشد:

ساندویچ پانل سقفی

در طراحی و تولید انواع ساندویچ پانل سقفی از دو لایه فلزی آلوزینک و گالوانیزه استفاده شده که سبب کاهش وزن آن شه‌اند، برای هسته‌ی داخلی این سازه نیز فوم پلییورتان به کار رفته که مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی دارد. البته ضریب مقاومتی این سازه به نسبت دیگر موارد مشابه کمتر است که به دلیل محل قرار‌گیری آن در قسمت سقف است. این محصول یک انتخاب‌ایده‌آل برای سبک‌سازی‌ها است و یک عایق حارتی و صوتی بی‌نظیر به حساب می‌آید و این مزیت را مدیون داشتن ضخامت بین ۴ تا ۲۰ سانتی‌متری خود است.

 

ساندویچ پانل اتاق تمیز یک محیط کنترل شده است که در آن آلاینده‌هایی مانند گرد و غبار، میکروب‌های موجود در هوا و ذرات فیلتر می‌شوند تا تمیزترین محیط ممکن را فراهم کنند. بیشتر اتاق‌های تمیز برای تولید محصولاتی مانند محصولات الکترونیک، محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی استفاده می‌شوند. اساساً اتاق‌های تمیز برای حذف آلاینده‌ها و ذرات از هوای بیرون کاربرد دارند. هوای بیرون ابتدا در یک سیستم فیلتر گردش می‌کند. سپس فیلترها هوای بیرون را طبق مشخصات خود تمیز و ضدعفونی می‌کنند. سپس هوای فیلتر شده با فشار وارد اتاق تمیز می‌شود. علاوه‌براین، هوای آلوده داخل اتاق تمیز توسط رجیسترها به خارج از اتاق منتقل می‌شود یا دوباره به داخل فیلترها گردش می‌کند و فرآیند دوباره شروع می‌شود.

 

  • ساندویچ پانل دیواری

برای پوشش اطراف انواع سوله‌ها و محیط‌هایی با مساحت زیاد، استفاده از مصالح ساختمانی بسیار پر هزینه است، از این رو ساندویچ پانل دیواری که از ترکیب دو ورقه فلزی مقاوم و هسته فوم پلی یورتان، فوم XPS و پلی استایرن ساخته شده یک انتخاب‌ایده‌آل برای ساخت انواع کانکس و دیوار کشی در محیط‌های تولید و کارخانجات است که در عین قیمت مناسب، عایق مناسب در برابر صوت و حرارت است.

00

  • پلی یورتان

عایق حرارتی بی‌نظیری که مقاومت بالایی در برابر انعکاسات صوتی و رطوبت زدگی نیز دارد و به دلیل داشتن وزن سبک امکان استفاده در محیط‌های متفاوت را فراهم نموده است.

  • پشم سنگ

برای پوشش دهی محیط‌های صنعتی و دیوار کشی و یا پوشش سقفی از ساندویچ پانل پشم سنگ استفاده می‌شود که یک عایق بی‌نظیر در برابر صوت، حریق و رطوبت است.

  • ساندویچ پانل سردخانه‌ای

ضخامت ساندویچ پانل سردخانه‌ای بین ۸ تا ۲۰ سانتی‌متر است و از فوم پلی یورتان در بین دو لایه فلزی استفاده نموده و همین امر سبب شده که به یک عایق حرارتی فوق‌العاده تبدیل شود و معمولاً در کارخانجات مواد غذایی و سردخانه‌های بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد.

  • نسوز

در محیط‌هایی آشپزخانه‌ای و مشابه که احتمال آتش سوزی بالا است استفاده از ساندویج پانل نسوز یک انتخاب‌ایده‌آل است، زیرا در طراحی آن‌ها از پشم سنگ استفاده شده که در جریان آتش سوزی ذوب و شعله ور نمی‌شود.

بهترین ساندویچ پانل را از کجا بخریم؟

پس از آشنایی با انواع ساندویچ پانل و کاربرد هر یک از آن‌ها بهتر است بدانید که تولید‌کنندگان زیادی در زمینه تولید این سازه فعالیت می‌کنند و تولیدات هر یک دارای کیفیت و مقاومت متفاوتی است، از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن خرید به صرفه و مفید حتماً به فروشندگان معتبر مراجعه نماید که در این میان  شرکت دنیای ماموت (mammutworld.com) به عنوان یکی از معتبر‌ترین ارائه‌دهندگان فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است.

 

 

 

ارسال نظر: