راهنمای جامع خرید آبگرمکن دیواری و ایستاده

کدخبر: 2375607

خرید لوازمی مانند آبگرمن یا پکیج به دلیل اهمیت آن حساسیت خاص خود را دارد. شما در طول روز بارها نیاز به استفاده از آب گرم دارید. شستن ظروف، حمام، تمیز کردن و پاک کردن کف و سطوح، همه نیاز به داشتن آب گرم دارند و بدون آن کار ما کمی دشوار خواهد بود. از طرفی در فصل سرد سال نمی‌توانید بدون آب گرم سر کنید. در انتخاب آبگرمکن نهایت دقت را داشته باشید و نکات مهم را در نظر بگیرید. ما راهنمای جامعی برای خرید آبگرمکن در اختیارتان قرار می‌دهیم تا بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

آبگرمکن ایستاده  

آبگرمکن‌های ایستاده از مخزن بزرگی برای نگهداری آب گرم استفاده می‌کنند. بسته به نوع آنها می‌توانند تا 80 گالن آب را درون خود ذخیره کنند. این آبگرمکن‌ها اکثرا قدیمی هستند بنابراین هرسال نیاز به سرویس و تعمیر آبگرمکن خود خواهید داشت. هزینه تعمیر آبگرمکن بسته میزان مشکلی که در آن ایجاد شده است متفاوت خواهد بود. در حقیقت این نوع از آبگرمکن به دلیل ذخیر مقدار زیادی آب پس از مدتی دچار رسوب‌گذاری و تجمع املاح در کف خواهند شد. این تجمع املاح بسته به جنس بدنه آبگرمکن می‌تواند متفاوت باشد. همچنین اگر جنس بدنه دستگاه شما ضد زنگ نباشد امکان قرمز شدن رنگ آب گرم خروجی وجود دارد. در واقع ایجاد زنگ زدگی در آب گرم و وجود املاح از معایب آبگرمکن‌های بزرگ و مخزن‌دار است. با این وجود آبگرمکن ایستاده می‌تواند آب را تا مدتی گرم نگه دارد اما آبگرمکن‌های دیواری این مزیت را ندارند.

آبگرمکن گازی

00

 

همانطور که می‌دانید این آبگرمکن‌ها به وسیله گاز، آب گرم را به داخل لوله‌های اصلی می‌رسانند. آلودگی هوا یکی از معایب اصلی این نوع آبگرمکن است. نکته دیگری که در مورد این مدل‌ها وجود دارد خطر آتشسوزی یا حتی گازگرفتگی است. سرویس کردن این نوع از آبرمکن به نوعی شما را از خطر حفظ خواهد کرد. می‌توانید هر ساله از یک متخصص و سرویس کار ماهر برای چک کردن شرایط آبگرمکن کمک بگیرید. البته نیازی به ترسیدن نیست. اکثر افراد از آبگرمکن‌های گازی استفاده می‌کنند و به دلیل رعایت نکات ایمنی مشکلی با آن ندارند.

آبگرمکن دیواری

پکیج یا آبگرمکن‌های دیواری سیستم پیچیده‌ای ندارند. این سیتم آب را از طریق یک لوله به داخل دستگاه وارد می‌کند و مشعل باعث گرم شدن و در نهایت ورود آب به لوله‌های آب گرم می‌شود. در حقیقت چیزی به عنوان مخزن در چنین آبگرمکن‌هایی وجود ندارد؛ پس آب گرم به صورت دائم موجود نیست. در هر بار استفاده آب ابتدا سرد است و به تدریج شروع به گرم شدن خواهد کرد. لوله‌های خروجی از پکیج به رادیاتورها وارد می‌شوند و جریان آب گرم منجر به گرم شدن هوای اطراف خواهد شد. سرویس و تعمیر پکیج قیمت چندانی ندارد اما سالانه باید وسیله گرمایشی خود را چک کنید تا دچار اتصالی یا نشتی آب نشده باشد، که برای این کار می‌توانید از یک تعمیرکار یا سرویس کار پکیج ماهر کمک بگیرید. مواردی مانند رسوب بستن در این نوع سیستم حداقل تا 10 سال رخ نخواهد داد بنابراین گرفتگی لوله‌ها و فشار کم آب در این سیستم به ندرت اتفاق خواهد افتاد.

آبگرمکن برقی

00

این مدل از آبگرمکن در انواع مخزن دار و ایستاده موجود هستند. و به دلیل مزایای آن مورد استقبال قرار گرفته‌اند. مدل‌های مختلف با تنوع بالا از این نوع آبگرمکن در بازار موجود است و نکته بسیار مهمی که در مورد این مدل‌ها وجود دارد عدم ایجاد آلودگی است. استفاده از آبرمکن‌های گازی باعث آلودگی هوا خواهند شد اما آبگرمکن‌هایی که با انرژی برق گرم می‌شوند هیچگونه آلودگی محیطی ندارند. این محصولات گرمایشی مناسب مکان‌های محروم و بدون گاز هستند. این آبگرمکن نیز معایب خاص خود را دارد. با قطعی برق خبری از آب گرم نخواهد بود و دچار مشکل خواهید شد. تعمیر این آبگرمکن‌ها ساده است و هزینه چندانی برایتان نخواهد داشت. تمامی آبگرمکن‌ها به دلیل استفاده از برق یا گاز نیاز به مراقبت دارند و آبگرمکن برقی نیز از این مورد مستثنا نیست.

سیستم گرمایشی منزل

اهمیت زیادی دارد که گرمایش منزل شما توسط پکیج تامین می‌شود یا خیر. پکیج‌ها برای فضاهایی با متراژ بالا و سقف‌هایی بسیار بلند مناسب نیستند و شما نیاز به یک وسیله گرمایشی مناسب‌تر خواهید داشت. به عنوان مثال بسیاری از تالار‌ها و سالن‌های بزرگ برای گرم کردن فضا از دستگاهی به نام GHP استفاده می‌شود. این دستگاه قدرت بسیار بالایی در گرم کردن فضای سالن‌های بزرگی مانند تالار، سالن‌های کنفرانس، سالن‌های بزرگ اداری و تجاری دارند. همچنین مینی چیلرها نیز برای گرمایش فضاهای بزرگ مناسب و کاربردی هستند. دستگاه دیگری که می‌توانید برای متراژ بزرگ از آن استفاده کنید دستگاه VRF است که سیستمی مشابه دستگاه GHP دارد. اگر فضایی با متراژ بالا دارید از آبگرمکن‌های ساده دیواری استفاده کنید و برای گرمایش فضا از سایر دستگاه‌های قدرتمند موجود کمک بگیرید.

 

هر کدام از انواع آبگرمکن‌هایی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتن مزایا و معایف خود را دارند و شما باید با توجه به نیاز خود نمونه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دائما با قطعی گاز روبرو هستید آبگرمکن‌‌های مخزن دار تناسب بیشتری با شرایط شما دارند. کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند و با عدم دسترسی به گاز روبرو هستند می‌توانند از آبگرمکن‌های برقی مخزن دار استفاده کنند. مناطق سردسیر با متراژ بالا با توجه به نیاز محیط (مسکونی یا اداری بودن) آبگرمکن مورد نظر خود را انتخاب کنند و برای خانه‌های داخل شهر که با مشکلاتی مانند عدم دسترسی به گاز و برق مواجه نیستند، گزینه‌های بیشتری وجود دارد.

نویسنده: سارااقبالی

 

 

ارسال نظر: