لیست جامع بهترین cpu‌ های سال ۲۰۲۲

کدخبر: 2375621

خرید cpu از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند دقت زیادی است. در این مقاله قصد داریم با معرفی بهترین cpu‌ های سال ۲۰۲۲ شما را برای خرید این محصول راهنمایی کرده و به انتخاب بهتر کمک کنیم. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و با بهترین پردازنده‌های سال ۲۰۲۲ آشنا شوید.

پردازنده AMD Ryzen ۹ ۵۹۵۰X

این محصول یکی از بهترین  cpu‌های سال ۲۰۲۲ و ۱۶ هسته‌ای است. همچنین رتبه TDP آن ۱۰۵ وات بوده و از فرکانس پایه ۳.۴ گیگاهرتز برخوردار است. این پردازنده قابل اورکلاک شدن و مجهز به سوکت AM۴ است. همچنین گرافیک یکپارچه و سیستم خنک‌کننده ندارد. فرکانس تقویت بالا در این پردازنده برابر با ۴.۹ گیگاهرتز بوده و تعداد نخ‌های آن، ۳۹ عدد است.

پردازنده AMD Ryzen ۷ ۳۸۰۰XT

این پردازنده از بهترین cpu‌ های سال ۲۰۲۲ است که به صورت ۸ هسته‌ای عرضه میشود. همچنین قیمت مناسبی دارد و برای کد‌نویسی، تولید محتوا و... انتخاب مناسبی خواهد بود. پردازنده AMD Ryzen ۷ ۳۸۰۰XT سریعترین پردازنده AMD است و سرعتی برابر ۳.۹ گیگاهرتز را ارائه میدهد. همچنین قابلیت ارتقا به ۴.۷ گیگاهرتز را داشته و از ۳۶ مگابایت حافظه کش برخوردار است. پشتیبانی از DDR-۳۲۰۰ از دیگر مزایای این محصول بوده و عدم پشتیبانی از خنک‌کننده، نقطه ضعف آن محسوب می‌شود.

پردازنده AMD Ryzen ۹ ۳۹۵۰X

این پردازنده از قدرت بالایی برخوردار بوده و ۱۶ هسته‌ای است. همچنین در دسته پردازنده های ۳۲ رشته‌ای قرار میگیردگ و باعث ایجاد هیچ گونه اختلالی نمی‌شود. به عنوان یکی از بهترین cpu‌ های سال ۲۰۲۲ می‌توان به ریزن ۹  با TDP برابر ۱۰۵ اشاره کرد که برای برنامه‌نویسی و گیم  استفاده می‌شود.

photo_۲۰۲۲-۰۹-۱۲_۱۳-۲۶-۴۶

همچنین ابعادی برابر ۷ نانومتر داشته و حداکثر افزایش فرکانس آن، ۴.۷ گیگاهرتز است. پردازنده AMD Ryzen ۹ ۳۹۵۰X از DDR-۳۲۰۰ پشتیبانی کرده و مجهز به ۷۲ مگابایت کش بازی است. عدم پشتیبانی از خنک‌کننده نیز از نقاط ضعف این محصول به شمار میرود. شما می‌توانید این پردازنده را با بهترین قیمت از Exo.ir تهیه کنید.

پردازنده AMD Ryzen ۷ ۵۸۰۰X

به عنوان یکی دیگر از بهترین cpu‌ های سال ۲۰۲۲ می‌توان به پردازنده AMD Ryzen ۷ ۵۸۰۰X اشاره کرد. این محصول از سوکت AM۴ برخوردار بوده و فرکانس پایه آن ۳.۸ گیگاهرتز است. همچنین TDP آن ۱۰۵ ولت است و از فرکانس تقویت بالا ۴.۷ گیگاهرتز پشتیبانی میکند.

این پردازنده ۸ هسته ای، عملکرد قوی در بازی از خود نشان میدهد و با داشتن ۱۶ نخ برتر، از قابلیت اورکلاک شدن برخوردار است. پردازنده AMD Ryzen ۷ ۵۸۰۰X قدرت بالایی دارد و از PCie Gen۴ پشتیبانی می‌کند. همچنین فاقد سیستم خنک‌کننده و گرافیک یکپارچه است.

پردازنده INTEL Core i۵-۱۰۶۰۰K

این پردازنده به دلیل قابلیت‌های فراوان خود در لیست بهترین cpu‌ های سال ۲۰۲۲ قرار گرفته و مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا است. همچنین برای برنامه‌نویسان و گیمر‌ها انتخاب مناسبی بوده و عملکرد گرافیکی فوق‌العاده‌ای از خود نشان میدهد.

photo_۲۰۲۲-۰۹-۱۲_۱۳-۲۶-۴۶

پردازنده INTEL Core i۵-۱۰۶۰۰K دارای ۶ هسته و ۱۲ رشته است. همچنین توربو بوست اینتل را دارد و حداکثر سرعت اورکلاک ۴.۹ گیگاهرتز را ارائه میدهد. این پردازنده به دلیل نداشتن محلول حرارتی، مصرف برق بیشتری دارد. همچنین با مادربرد‌های سری ۴۰۰ اینتل سازگار بوده و مجهز به سوکت LGA ۱۲۰۰۰ است.

پردازنده INTEL Core i۷-۱۰۷۰۰K

این پردازنده مجهز به ۸ هسته بوده و برای برنامه‌نویسی انتخاب بسیار خوبی به شمار میرود. همچنین از پردازنده آنلاک توربو بوست مکس پشتیبانی کرده و یکی از بهترین cpu‌ های سال ۲۰۲۲ است. این پردازنده از فناوری Hyper-Threading تشکیل شده و سرعت ۵.۱ گیگاهرتز را ارائه میدهد. همچنین دارای فرکانس پایه ۳۵۰ مگاهرتز بوده و از سوکت LGA ۱۲۰۰ پشتیبانی می‌کند. پردازنده INTEL Core i۷-۱۰۷۰۰K حافظه Intel Optane را دارد و رتبه TDP آن، ۱۲۵ وات است. همچنین با وجود کیفیت بسیار بالا، نیاز به خنک‌کننده CPU دارد.

سخن پایانی

در این مقاله با بهترین cpu های سال ۲۰۲۲ آشنا شده و ویژگی های هر کدام را بررسی کردیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم قیمت سی پی یو مورد نظرتان را بررسی کرده و متناسب با بودجه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. در خرید سی پی یو به قدرت بالای آن برای برنامه نویسی، گیم و... توجه و ویژگی‌های محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. فروشگاه اگزو گیم با عرضه بهترین پردازنده‌های سال ۲۰۲۲، انتخاب مناسبی برای خرید cpu است.

 

 

 

 

ارسال نظر: