پرداخت بدون تماس نوین‌ترین روش پرداخت عوارض آزادراهی

کدخبر: 2375625

به احتمال زیاد شما هم تجربه سفر بین شهری در آزادراه‌های کشور را داشته‌اید؛ اگر به خاطر داشته باشید در زمان‌های گذشته صف‌های طویل و شلوغی در گلوگاه آزادراه‌ها برای پرداخت عوارض آزادراهی تشکیل می‌شد. در آن زمان هر یک از اتومبیل‌ها با توجه به نوع کاربری خود هزینه موردنظر را پرداخت کرده و به مسیر خود ادامه می‌دادند. اگر به تازگی از آزادراه‌های کشور برای عبور و مرور استفاده کرده باشید، مشاهده کرده‌اید که دیگر خبری از آن صف‌های طویل و باجه‌های پرداخت عوارض آزادراهی نیست!!

تنها چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند ستون‌هایی هستند که پیش از باجه‌ها قرار دارد و بر روی آن‌ها دوربین‌هایی قرار گرفته است. بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح و گسترده، این دوربین‌ها را برای کنترل سرعت می‌دانند. این عدم آگاهی باعث جریمه و افزایش خلافی خودرو می‌شود. احتمالا شما یا یکی از نزدیکانتان جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی به مبلغ 42000 تومان را دریافت کرده‌اید و این سوال برایتان پیش آمده است که چگونه باید هزینه را پرداخت می‌کردید در صورتی که شخصی در باجه‌ها نبود؟ برای پاسخ به این سوال و سوالات نظیر آن تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عوارض آزادراهی چرا پرداخت می‌شود؟

00

 

آزادراه‌ها مسیرهای بین شهری مطمئنی هستند که رفت و آمد را برای خودروها هموار کرده و به آن سرعت می‎بخشند. اما به دلیل استهلاک در دوره‌های زمانی مختلف، نیاز به تعمیر و بازسازی دارند که می‌توان بخشی از هزینه را از هزینه عوارض آزادراهی دریافت کرد. در واقع شما این هزینه را پرداخت می‌کنید که بتوانید به آسودگی و با خیالی راحت در جاده‌هایی هموار رانندگی کنید. اما به دلیل وجود بیماری همه گیر کرونا دیگر روش سنتی پرداخت و صف‌های طولانی حذف شده است و در اکثر آزادراه‌ها به جای آن از دوربین‌های پلاک خوان برای پرداخت هزینه آنلاین استفاده شده است. پرداختی که بسیاری از افراد از آن خبر ندارند و تنها جریمه و خلافی خودرو دریافت می‎کنند.

لیستی از آزادراه‌ها با پرداخت الکترونیکی

بسیاری از آزادراه‌ها روش سنتی خود را کنار گذاشته‌اند و از روش پرداخت آنلاین استفاده می‌کنند که در ادامه لیستی از آن‌ها برای آگاهی بخشی ارائه می‌شود.

  • آزادراه قزوین زنجان
  • آزاد راه همت کرج (گرمدره)
  • آزادراه تهران ساوه
  • آزاد راه کاشان نطنز اصفهان
  • آزادراه تهران قم
  • آزادراه کرج قزوین
  • آزاد راه بندرعباس بندر شهید رجایی

00

نحوه پرداخت عوارض یا خلافی خودرو

همان طور که می‌دانید هزینه عوارض خودرو، هزینه بسیار اندکی است. شما می‌توانید با پرداخت به موقع آن از جریمه شدن و افزوده شدن مبلغ بر روی خلافی خودرو جلوگیری کنید. در ادامه روش پرداخت آن را به شما معرفی می‌کنیم.

در این روش شما وارد اپلیکیشن تاپ می‌شوید، به بخش خدمات خودرو رفته، سپس در آن قسمت پلاک خودروی خود را ثبت می‌کنید. اگر شما این عملیات را پس از عبور از آزادراه انجام دهید لیستی از هزینه‌های عوارضی را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید آن را پرداخت کنید. به این مورد توجه کنید که به دلیل پایین بودن نرخ عوارض، هزینه آن به صورت یکجا پرداخت می‌شود.

اگر مدت زمان زیادی از زمان عبور از آزادراه گذشته باشد، شما با ثبت شماره پلاک خود لیستی از جریمه‌ها و خلافی خودرو‌ی خود را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید به صورت موردی نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

 

00

معرفی روش نوین؛ آتو پی

 

حال که با سوپر اپلیکیشن تاپ و کاربرد آن در بخش پرداخت عوارض آشنا شدید، وقت آن رسیده است که روشی نوین را به شما معرفی شود. در این روش دیگر نیاز نیست شما به کارت بانکی، گوشی، کیف پول، پول مراجعه کنید، نام این روش پرداخت بدون تماس است. در این روش کافیست تا شما مانند شیوه‌­های پیشین، شماره پلاک خودرو خود را به ثبت برسانید و در نهایت تیک بخش پرداخت خودکار عوارض آزاداراهی از کیف پول را فعال کنید. با این کار خودروی شما در لیست خودروهایی که از سوپر اپلیکیشن تاپ برای پرداخت استفاده می‌کنند، قرار می‌گیرد. برای استفاده از این روش تنها نیاز است که کیف پول الکترونیکی تاپ (تاپ کیف) خود را شارژ کنید تا پس از عبور از عوارضی این مبلغ در لحظه از حساب کیف پول شما کاسته شود.

مزایای روش پرداخت آتو پی

  • با این روش دیگر شما نگران فراموش کردن پرداخت و جریمه شدن نیستید.
  • به کمک این روش، دیگر نیاز به توقف در آزادراه‌ها نیست و باعث صرفه جویی در میزان سوخت خودرو و زمان افراد می‌شود.
  • به دلیل استفاده کمتر از ترمز، آسیب کمتری به سطح جاده‌های آزاد راه وارد می‌شود و این باعث کاهش استهلاک و خطرات زیست محیطی می‌شود.
  • با این روش و استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید از می‌توانید از ده‌ها سرویس خودرویی نیز استفاده کنید.
  • هزینه در بستری امن و مطمئن، به صورت آنی پرداخت می‌شود.

سخن آخر

شما در این مطلب با یکی از پرکاربردترین خدمات تاپ یعنی پرداخت عوارض آزادراهی آشنا شدید. تاپ مرجع کاملی از خدمات مانند پرداخت، گردشگری، خدمات خودرو و غیره است که تحت نظر بانک مرکزی و دیگر بخش‌ها و نهادهای مرتبط فعالیت می‌کند. هدف این مجموعه فراهم ساختن فضایی امن و مطمئن برای کاربران بوده که بتوانند با خیالی آسوده و حفظ اطلاعات محرمانه شخصی و مالی خود، اقدام به انجام خدمات موردنیاز کنند. در سوپر اپلیکیشن تاپ 70 سرویس کاربردی دیگر ارائه شده است که می‌توانید با چند کلیک ساده از آن‌ها نیز بهره‌مند شوید.

 

 

 

 

ارسال نظر: