کاهش قیمت تابلو برق در بازار ایران به دلیل وجود یک شرکت!

کدخبر: 2375633

تابلو برق با وجود نوسانات دنیای امروز اقتصاد، قیمت ثابت و مشخصی ندارد. قیمت تابلو برق به عوامل مختلفی از جمله بدنه تابلو، جنس، ابعاد، نوع آن و... بستگی دارد. وجود تابلو برق در کارخانه ‌جات و صنایع تولیدی، نقش بسیار مهم و حیاتی دارد. این تابلو ‌ها باعث نظم بیشتر و ارتباط صحیح بین اجزای یک سیستم برقی می شوند. همچنین امنیت محیط کار را هم بالا می برند.

تابلو برق چیست؟

تابلو برق صنعتی درواقع محفظه ‌ای است که جنس آن می ‌تواند غیر فلزی هم باشد و محل قرارگیری تجهیزات برقی است. تجهیزات تابلو برق متناسب با هدفی که تابلو طراحی شده درون آن قرار می گیرند.

به عبارت دیگر هرکدام از تجهیزات استفاده شده در تابلو‌ برق، نقش و هدف خاصی دارند که متناسب با آن درون تابلو قرار گرفته اند.

تابلو‌ های برق برای جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی در محیط کار استفاده می ‌شوند. این تابلوها از نظر ولتاژ سه نوع دارند: تابلو برق فشار قوی، تابلو برق فشار ضعیف و تابلو برق فشار متوسط. تابلو برق‌ ها را از نظر موارد دیگر مانند ساختار هم تقسیم‌ بندی می کنند که در زیر به آن‌ ها اشاره می کنیم.

انواع تابلو برق (ساختار)

انواع تابلو برق

تابلو ‌های Metal Enclosed  

این تابلو دارای یک محفظه فلزی است که همه تجهیزات برقی از جمله کلید، ترانس‌ های جریان و ولتاژ، لوازم اندازه‌ گیری و.... در آن قرار می گیرد.

تابلو‌ های Metal Clad

این سری از تابلو ‌های برق، عضوی از خانواده تابلو‌ های Metal Enclosed محسوب می شوند. این تابلو‌ ها از نظر ساختار، محفظه ‌های جداگانه ای به صورت مختلف دارند که قطعات مختلف جدا از هم در آن قرار می گیرند. هدف از این طراحی جلوگیری از آسیب دیدن تمامی قطعات در صورت بروز مشکل در یک قطعه است.

تابلو‌ های Compartment Type

این نوع از تابلو برق هم زیر مجموعه Metal Enclosed است با این تفاوت که در مدل قبلی اجزای مختلف جدا از هم قرار داشتند. اما در این مدل، قطعات درون محفظه به یکدگیر متصل هستند و هرگز جدا قرار ندارند.

تابلو برق Withdrawable

میزان ایمینی این سری از تابلو برق ها بیشتر از بقیه است. همچنین سرویس راحت تری هم نسبت به سایر تابلو ها دارند. از این تابلو ها که به آن‌ ها تابلو برق کشویی هم می گویند در کنترل موتور ها استفاده می شود.

تابلو های Rack

ساختار این نوع از تابلو ها به صورت قفسه ای است و محفظه های کنترل، مخابرات، الکترونیکی و اندازه گیری روی این تابلو ها قرار می گیرند.

تابلو های برق Swing

این سری از تابلو برق ها دارای درب شیشه ای محکم هستند و از نظر کارایی مانند گروه رک هستند به همین دلیل آن ها را درون دسته رک ها قرار می دهند. قیمت تابلو برق Swing  نسبت به بقیه بیشتر است. دلیل آن هم این است که به خاطر شیشه ای بودن درب آن به راحتی می توان تمامی تجهیزات درون آن را از بیرون نگاه کرد.

انواع تابلو برق (از جهت محل نصب)

انواع تابلو برق (از جهت محل نصب)

تابلو برق داخلی Indoor

همانطور که از نام این تابلو برق مشخص است، محل قرار گیری آن در فضاهای بسته مانند سوله، سالن، کارگاه و... است.

تابلوی برق فضای باز Out door

کاربرد این دسته از تابلو برق ها در فضاهای باز است. طراحی و ساختار آن ها به گونه ای است که فقط برای محیط های بزرگ و باز کاربرد دارند.

قیمت تابلو برق

همانطور که در بالا اشاره شد، تابلو برق یکی از اصلی ترین تجهیزات در صنعت است که برای کنترل و توزیع انرژی برق ضروری می باشد. شما برای خرید تابلو برق باید تمامی معیار های مختلف از جمله جنس، ابعاد و هدفتان از خرید را مشخص کنید تا بتوانید یک خرید مطمئن و خوب داشته باشید. در زیر برخی از این معیار ها را بررسی می کنیم:

  • داشتن حداکثر مقدار ولتاژ و جریان.
  • جنس تابلو برق (فلزی، پلاستیکی، استیل، آلومینیوم و....)
  • مکان نصب تابلو (درونی یا بیرونی)
  • بررسی استاندارد های لازم برای انتخاب تابلو برق.
  • در نظر گرفتن ویژگی های مورد نظر مثل ضد آب و ضد گردوخاک بودن تابلو.
  • کشویی یا ثابت بودن تابلوی برق.
  • داشتن امکان توسعه و تطبیق پذیر بودن تابلو با امکانات جدید.
  • توجه به برند انتخابی.

تمامی این ها مواردی هستند که روی انتخاب قیمت تابلو برق روی تصمیم گیری شما تأثیر مستقیم می گذارند. پس لازم است به همه این گزینه ها پیش از انتخاب توجه کنید.

به این نکته حتما توجه کنید که اگر شما بخواهید به دلیل صرفه جویی در هزینه تابلو برق ارزانی انتخاب کنید و معیار های گفته شده را در نظر نگیرید، صد در صد به ضرر خودتان خواد بود. چرا که ممکن است قطعات و دستگاه های کنترلی در معرض آسیب های جدی قرار بگیرند.

نکته آخر

همیشه فاکتور های مختلفی برای انتخاب یک تابلو برق مناسب و با کیفیت وجود دارد که مهم ترین آن ها قیمت است. شما حتما در تمامی معیار هایی که در قبل به آن ها اشاره کردیم باید فاکتور قیمت را هم در نظری بگیرید و برای یک خرید مطمن، از شرکت های معتبر استفاده کنید. پیشنهاد ما شرکت ساتل تابلو آسیا است که با داشتن چندین سال تجربه در زمینه فروش تابلو های برق، معتبرترین انتخاب برای شما است. این شرکت با تولید تابلوهای باکیفیت و عرضه آن ها با قیمتی رقابتی، باعث کاهش قیمت تابلو در بازار ایران شده و از این نظر توانسته رضایت مشتریان را جلب کند!

 

ارسال نظر: