نکات مهم برای مدیریت بهتر کارمندان در سازمان ها

کدخبر: 2375656

1 دادن اختیار به آنهاست.

یکی از مهم ترین نکات برای مدیریت هرچه بهتر کارمندان دادن اختیار به آنهاست، این امر سبب حس قدرت دادن به آنها میشود. با این کار، آنها را با اعتماد به نفس، پر انرژی و با نفوذ بیشتر خواهید کرد. علاوه بر آن، آزادی بیشتری به‌ دست آورده و رشد و سلامتی سازمان را ضمانت میکنید. امروزه، کارمندان مسئول تصمیم های مربوط به خودشان هستند و وظیفه مدیران فقط راهنمایی کردن آنهاست.

2 هر کس را جداگانه مدیریت کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که رهبران تازه کار به آن دچار میشوند، این است که تمامی کارمندانشان را به یک شکل مدیریت میکنند. یک مدیر باید نسبت به همه با ملایمت و با احترام رفتار کند اما نمیتوانید انتظار داشته باشید که روش مدیریتی برای همه یکسان جواب میدهد. مثلا یکی دوست دارد با چالش های جدید مواجه شود؛ اما یکی می‌خواهد طبق روال کار کند و یک عده هم میخواهند برنامه کاری خودشان را داشته باشند.

برای اینکه مدیر موجهی باشید، روش های مدیریتی خود را با دیگران تطابق دهید، نه اینکه از آنها انتظار هماهنگی خودشان را با شما داشته باشید.

3 برای مدیریت کارمندانتان هزینه کنید

مدیریت سنتی با مدیریت مدرن تفاوت زیادی دارد. شاید در گذشته سیستم های دستی و کاغذ جوابگوی مدیریت کردن کارمندان بود.

اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در سبک مدیریت ها تفاوت ایجاد شده.

امروزه مدیریت با سیستم های نرم افزاری شکل می گیرد. در گذشته مدیریت تردد و تاخیر کارمندان با سیستم دستی و کاغذ انجام میشد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی تردد کارمندان با نرم افزار حضور و غیاب آنلاین انجام میشود.

این سیستم های نرم افزاری قابلیت دسترسی به محاسبه کارکرد را دارند و این عمل کار واحد حسابداری را راحت تر میکند. این نرم افزار به علت یکپارچه بودنش به نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد آنلاین متصل میشود و حقوق و دستمزد کارکنان را به راحتی محاسبه میکند.

4 به ارزش های دیگران احترام بگذارید

اگر تیمی را مدیریت می کنید، باید اطمینان حاصل کنید، کسانی که به تیم می پیوندند بهتر از کسانی هستند که با تیم خداحافظی می کنند. هر تیم به سه دسته تقسیم میشود:

دسته اول آنهایی هستند که به طور مستقیم به سازمان فایده می رسانند و تاثیر گزارند.

دسته‌ دوم نیمکت‌ نشینان هستند که غیر مستقیم به سازمان مدد می رسانند یا دسته‌ اول را حمایت می کنند.

دسته‌ سوم مرکز تیم را تشکیل می دهند که درون دسته اول قرار می گیرند. این قسمت شاخه ی اصلی تیم است و بی وجود آنها تیم از هم می پاشد. وظیفه‌ شما این است که هر دسته به‌ طور متداوم رشد کند و ارتقا یابد.

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید وجود چه کسانی لازم و حیاتی است باید تصور کنید که اگر تیم را ترک کنند، چه آسیبی به آن وارد می شود. با این افراد، متناسب با اخلاق آنها برخورد کنند و ارزش های آنها را حفظ کنید.

5 اعتماد مخاطب را جلب کنید

اعتماد، اصلی ترین عامل در شکل گیری روابط فردی و تجاری است. وارن بنیس و برت نانوس اعتماد را به چسبی تشبیه می کنند که رهبران و پیروانشان را به هم وصل می کنند. کارکنان اول از همه میخواهند بیش از هر چیز دیگر به مدیران و رهبران خود اعتماد داشته باشند و آنها را باور کنند. آنها باید انگیزه این را داشته باشند که بگویند: روزی باید مانند او شوم.

اعتماد می بایست به تدریج به وجود بیاید و پایدار باشد. با کارسو اعتماد و اطمینان خاطر داشته باشید. راه هایی که می تواند اعتماد به یک رهبر را از بین ببرد عبارتند از: عمل نکردن به قول و قرار ها، شایعه پراکنی کردن، ندادن اطلاعات به مخاطب و دورو بودن.

هرگاه یک اعتماد از بین برود، باید چند برابر بیشتر از قبل تلاش کنید تا آن را بدست آورید. شما می توانید به صورت های زیر اعتماد ایجاد کنید: برای گوش دادن به دیگران و دادن بازخورد به آنها وقت مناسب اختصاص دهید، به دیگران احترام بگزارید و اطمینان داشته باشید آنها هم با اعتماد جبران خواهند کرد. هر کس را همانی که هست بپذیرید، احساسات و نیازهای آن‌ها را پیش بینی کرده و همواره آنها را تشویق کنید.

00

6 برای افراد نماد فداکاری باشید

اگر تیمی را مدیریت می کنید، زیر گروه های خود را متقاعد کنید که به خاطر تیم برخی از منافع خود را فدا کنند. هر چه اعضای یک تیم با استعدادتر باشند، تشویق آنها به فداکاری سخت تر است.

قدم اول خودتان هستید اول از همه دست به کار شوید و به باقی اعضا نشان دهید که خودتان هم حاضرید فداکاری کنید، به رشد و پیشرفت دیگران کمک کنید و در تصمیمات خطر کنید.زمانیکه به دانستن اولویت های منافع تیم تمایل نشان دهید، آنگاه میتوانید این انتظار را از دیگران داشته باشید. راه های آن را توضیح دهید و از فداکاری آنها سپاس گزاری کنید.

7 از کارکنانتان تشکر کنید

یکی از اشتباهات متداول میان مدیران، به رسمیت نشناختن و تشکر نکردن از دیگران است. معمولا علل اصلی نارضایتی کارمندان این است که مدیر یا سرتیمشان از آنها برای کاری که می کنند، تشکر نمی کند. رابرت مک‌ نامارا می گوید: «فکر ها همانند قلب ها هستند؛ جایی می روند که به آنها ارزش داده شود».

در ارتباط هر روز با دیگران، نام افراد را به خاطر بسپارید و نشان دهید که به احساسات و نظرات آنها اهمیت می دهید. در برنامه‌ کاری خود توجه به دیگران را در اولویت اول قرار دهید. هر زمان که توانستید از آنها بابت کارشان و توجهشان تشکر کنید؛ زیرا با این کار به آن‌ها انگیزه میدهید و در ذهنشان باقی می مانید.

8 کارکنان باید بدانند برای سازمان مفیدند

افراد باید بدانند وجودشان موثر است. کارشناس مدیریت، وارن بنیس، می گوید: «همه باید احساس کنند که در رشد سازمان نقش دارند. زیرا در این صورت می فهمند کارشان مفید است».

والتر شیپلی می گوید: «ما 68 هزار کارمند داریم. با این وسعت سازمان، کار من مدیریت و رهبری کردن نیست بلکه محیطی را باید فراهم کنم که همه به همدیگر کمک کنند تا بیشتر از توانایی هایشان حرکت کنند. من به عنوان رهبر، مسئولیت دارم و به خاطر دستاورد ها تشویق می شوم اما واقعیت این است کارمندان ما را به جایی که هستیم رسانده اند».

 

 

 

 

ارسال نظر: