سهم ساندویچ پانل در مواقع آتش سوزی

کدخبر: 2376072

ساندویچ پانل در ساخت و ساز

ساندویچ پانل برای اکثر سیستم‌های سقف و نمای ساختمان‌ها و انبارهای صنعتی واقع در کشورمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. متأسفانه، رعایت نکردن مقررات حفاظت از ساختمان‌ها در هنگام آتش سوزی سبب انتشار گازهای سمی شده و جان انسان‌ها را تهدید می‌کند. استفاده از ساندویچ پانل‌ دیواری و سقفی، برای مقاومت در برابر آتش در مکان‌هایی که احتمال آتش سوزی زیاد است امری بسیار ضروری است.

ساندویچ پنل‌ها به غیر از ظرفیت عایق شناخته شده و قابل تقدیر، ویژگی‌های جالب دیگری نیز دارند. در واقع، بسته به نوع ورق(آلوزینک، آلومینیوم، گالوانیزه) و فوم عایق(پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه و XPS) مورد استفاده در ساخت ساندویچ پنل، این پانل‌های ساختمانی می‌توانند به یک محافظ غیرفعال و موثر در برابر آتش تبدیل شوند.

ساندویچ پانل، عملکرد ضد حریق

ساندویچ پانل‌ها معمولا با دو صفحه فلزی و یک هسته از مواد عایق ساخته می شوند. اتصال یکپارچه پوشش فولادی با لایه داخلی، تشکیل یک عنصر منحصر به فرد را امکان پذیر می‌کند و محصولی را ایجاد می‌کند که در آتش به خوبی رفتار کند. بسته به ماده انتخاب شده برای هسته، پانل می تواند عملکردهای بهبود یافته دیگری در پیشگیری از آتش داشته باشد.

تکنیک ساخت و ساز به روش مدرن این مزیت را دارد، که می‌توان اجزا را بر اساس نیازهای طراحی فردی دمونتاژ کند. بنابراین، بسته به کاربری مورد نظر ساختمان، ساندویچ پانل‌هایی با کلاس مقاومت بالا در برابر آتش و یا پانل‌هایی که دارای حداقل کلاس واکنش در برابر آتش هستند (کلاسی که اشتعال پذیری ساختمان را نشان می‌دهد) برای استفاده در صنایع بسیار مفید است.

مدولار بودن سازه‌ها برای مونتاژ، امکان استفاده از ساندویچ پانل‌ها را چه در دیوارهای بیرونی و چه برای سقف‌ها و جداکننده‌های داخلی، عملکرد یکنواخت کل پوشش ساختمان و دیوارها را تضمین می‌کند. صرف نظر از هدف ساخت هر نوع سازه‌ای، شما تنها با پنل‌های ساندویچی امکان ساخت ساختمان‌هایی با عایق حرارتی، عایق صدا، مقاومت و پایداری بالا، ضد آب و ضد حریق را دارا هستید.

این پانل ها به لطف ویژگی‌های فنی ویژه ای که توسط مواد تشکیل دهنده آن‌ها ارائه می شود، در واقع می توانند با جلوگیری از گسترش آتش سوزی و محدود کردن اندازه آن‌ها، به محافظت از ساختمان‌ها کمک کنند.

00

ساندویچ پانل پشم سنگ، غیر قابل احتراق

پشم سنگ یکی از بهترین فوم‌ها از نظر مقاومت در برابر آتش بشمار می‌رود و به عنوان محافظی غیرفعال در برابر آتش، عمل می‌کند. در واقع، پشم معدنی با ارزش عبور حرارتی پایینی که دارد مشخص می‌شود. با توجه به دیگر مزایایی که ساندویچ پانل پشم سنگ دارد اما، ویژگی که آن را نسب به سایر مصالح پیش ساخته متمایز می‌کند، غیر قابل احتراق بودن طبیعی آن است.

فوم پشم سنگ قابل اشتعال نیست و در صورت آتش سوزی در گسترش آتش شرکت نمیکند و تأثیر شیمیایی آن خنثی است. به همین دلیل از عایق پشم سنگ در سیستم‌های حفاظت در برابر آتش استفاده می‌شود. این نوع پانل راه حلی با کارایی بالا و مقرون به صرفه است.

پشم سنگ، کلاس A

هسته پشم سنگ عنصری است که بیشترین تأثیر را بر رفتار کل پانل ساندویچی در هنگام آتش سوزی می‌گذارد. به لطف محافظت ارائه شده توسط پانل‌های فولادی گالوانیزه و پیش رنگ شده، همچنین مقاومت خوبی را تضمین می‌کند که در مواقع آتش سوزی ضروری است.

پانل‌های پشم سنگ دربرابر آتش مطابق با استاندارد EN 13501-1 آزمایش شده و طبقه‌بندی A2 S1 D0 را دریافت می‌کنند. طبقاتی که با نام‌های A1 و A2 مشخص می‌شوند، به ترتیب نشان‌دهنده مواد غیر قابل احتراق یا موادی هستند که به طور قابل‌توجهی در ایجاد آتش نقش ندارند.

00

رفتار ساندویچ پان‌های پلی یورتان در برابر حریق

پارامترهای مختلفی بر رفتار آتش سوزی ساندویچ پانل‌ پلی اورتان منبسط شده تأثیر می‌گذارد. در ساخت عناصر عایق برای ساخت و ساز، پلی اورتان همیشه با یک پوشش پوشانده می‌شود که به تعیین عملکرد کل پانل کمک می‌کند. علاوه بر این، فرمولاسیون فوم بر عملکرد آن نیز تأثیر بسزایی می‌گذارد. در واقع، بازدارنده‌های شعله‌ای وجود دارد که، کارایی فوم پلی یورتان را بهبود می‌بخشد.

در صورت احتراق، پلی یورتان منبسط شده سفت و سخت و کربنیزه می‌شود. قسمتی از پانل که مستقیماً در معرض شعله‌های آتش قرار دارد، توسط یک ساختار کربنی محافظ، زغال‌سنگ، پوشانده می‌شود که به کاهش سرعت آتش کمک می‌کند و تخریب لایه‌های زیرین را محدود می‌کند.

پلی اورتان کلاسB

هسته پلی یورتان ساندویچ پنل‌ها از ساختمان‌ها در برابر آتش محافظت می‌کند. در واقع مطابق با استاندارد EN13501، پلی اورتان با ترکیبات مقاوم در برابر شعله مناسب با رفتار آن در برابر آتش مشخص می‌شود. ساندویچ پنل پلی اورتان با کلاس B در حین احتراق ذوب نشده و قطرات یا ذرات شعله ور را آزاد نمی‌کند.

 

00

 

شرکت ماموت

شرکت ماموت رهبر بازار در تولید و توزیع انواع ساندویچ پانل‌های عایق برای استفاده تجاری، صنعتی و مسکونی است. شرکت ماموت بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین شبکه توزیع را در این صنعت دارد که شامل کارخانه‌ها، انبارها و دفاتر فروش در مکان‌های استراتژیک در سراسر کشور است. ما در شرکت ماموت اطمینان حاصل می‌کنیم که با استخدام استعدادهای برتر بهترین‌ها را خلق کنیم، به برتری عملیاتی پایبند هستیم و اطمینان می‌دهیم که فناوری ما درجه یک است. طراحان و مهندسان ما، در جستجوی راه‌های پیشگیرانه برای بهبود هستند، که سبب شده شرکت ماموت از سایر شرکت‌های تولیدکننده ساندویچ پانل در این زمینه متمایز شود.

00

 

 

سخن پایانی

درصورت علاقه‌مندی به اطلاعات بیشتر در رابطه با ساندویچ پانل ضدحریق شرکت ماموت و قیمت ساندویچ پانل می‌توانید از طریق شماره‌های قرار داده شده در پایان متن با کارشناسان فروش مجموعه ماموت تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

021-44030414

021-44030415

 

ارسال نظر: