بهترین قرص برای جوش صورت کدام است؟

کدخبر: 2376249

اگر چندین هفته محصولات رفع آکنه بدون نسخه را امتحان کرده‌اید و کمکی نکرده‌اند، از پزشک خود در مورد داروهای قوی با نسخه بپرسید. دکتر متخصص و فوق تخصص پوست و زیبایی  می‌تواند به شما کمک کند تا آکنه خود را کنترل کرده و از ایجاد اسکار یا آسیب‌های دیگری که پوست شما را تهدید می‌کنند اجتناب کنید.

00

 

قرص برای رفع جوش صورت

داروهای آکنه با کاهش تولید روغن و تورم یا با درمان عفونت باکتریایی عمل می‌کنند. با اکثر داروهای تجویزی آکنه، ممکن است به مدت چهار تا هشت هفته نتیجه نگیرید. همچنین ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا آکنه شما به طور کامل از بین برود.

روند درمانی که پزشک شما برای رفع جوش صورت توصیه می‌کند به سن شما، نوع و شدت آکنه و همچنین تعهد شما به مصرف منظم داروها بستگی دارد. برای مثال، ممکن است لازم باشد دو بار در روز به مدت چند هفته داروها را روی پوست آسیب دیده بمالید و سپس پوست را بشویید. داروهای موضعی و داروهای خوراکی نیز اغلب به صورت ترکیبی استفاده می‌شوند. گزینه‌های درمانی جوش صورت برای زنان باردار به دلیل خطر عوارض جانبی محدود است. به همین خاطر لازم است با متخصص پوست در مورد خطرات و مزایای داروها و سایر درمان‌هایی که در نظر دارید صحبت کنید. علاوه.براین لازم است که هر سه تا شش ماه یکبار با پزشک پوست  قرار ملاقات داشته تا روند درمانی مجددا بررسی و در صورت لزوم تغییر یاید.

داروهای خوراکی اثرگذار در درمان جوش

داروهای خوراکی متفاوتی از سمت متخصصین پوست برای رفع جوش صورت تجویز می‌شوند که در یکی از دسته‌های گفته شده در ادامه قرار می‌گیرند:

 

از متخصص نوبت بگیرید: ثبت نوبت دکتر پوست اصفهان برای درمان جوش صورت

 

آنتی بیوتیک‌ها:

برای رفع آکنه‌های متوسط ​​تا شدید، ممکن است به آنتی بیوتیک‌های خوراکی که برای کاهش باکتری‌ها مفید هستند نیاز داشته باشید. معمولا اولین انتخاب برای درمان آکنه تتراسایکلین (مینوسیکلین، داکسی سایکلین) یا ماکرولید (اریترومایسین، آزیترومایسین) است. ماکرولید ممکن است گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که نمی‌توانند تتراسایکلین مصرف کنند؛ از جمله زنان باردار و کودکان زیر 8 سال.

آنتی بیوتیک‌های خوراکی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای جلوگیری از مقاومت آنتی بیوتیکی استفاده شوند. آن‌‌ها باید با داروهای دیگر مانند بنزوئیل پراکسید ترکیب شوند تا خطر ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی کاهش یابد. عوارض جانبی شدید ناشی از استفاده از آنتی بیوتیک‌ها برای درمان آکنه غیر معمول است. اما خوب است بدانید کهاین داروها حساسیت پوست شما به خورشید را افزایش می‌دهند.

00

-داروهای ضد بارداری خوراکی ترکیبی:

چهار داروی ضد بارداری خوراکی ترکیبی توسط FDA برای درمان آکنه در زنانی که مایل به استفاده از دارو برای پیشگیری از بارداری نیز هستند تأیید شده است. این داروها محصولاتی هستند که پروژسترون و استروژن را ترکیب می‌کنند (Ortho Tri-Cyclen 21، Yaz، و... ). ممکن است تا چند ماه دیگر مزایای این درمان را نبینید، بنابراین استفاده از سایر داروهای آکنه همراه با آن در چند هفته اول ممکن است کمک کند.

عوارض جانبی رایج داروهای ضد بارداری خوراکی ترکیبی افزایش وزن، حساس شدن سینه‌ها و حالت تهوع است. این داروها همچنین با افزایش خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی، سرطان سینه و سرطان دهانه رحم مرتبط هستند.

 

اگر آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی مفید نباشند، ممکن است داروی اسپیرونولاکتون (آلداکتون) برای زنان و دختران نوجوان در نظر گرفته شود. با مسدود کردن اثر هورمون‌هی آندروژن بر غدد تولید کننده چربی کار می‌کند. عوارض جانبی احتمالی شامل حساسیت سینه و پریودهای دردناک است.

-داروی ایزوترتینوئین:

یک مشتق از ویتامین A است. ممکن است برای افرادی که آکنه متوسط ​​یا شدید آن‌ها به درمان های دیگر پاسخ نداده است، تجویز شود.

عوارض جانبی بالقوه مصرف ایزوترتینوئین خوراکی شامل بیماری التهابی روده، افسردگی و نقایص شدید مادرزادی است. همه افرادی که ایزوترتینوئین مصرف می‌کنند باید برای بررسی عوارض جانبی احتمالی به صورت منظم به پزشک متخصص پوست خود مراجعه کنند.

درمان‌های مکمل قرص‌های درمان‌کننده جوش صورت

برای برخی افراد، روش‌های درمانی زیر ممکن است به تنهایی یا همراه با مصرف داروهای خوراکی مفید باشد.

  • نور درمانی:

نور درمانی انواع مختلفی از درمان‌های مبتنی بر نور است‌. اکثرا این روش درمانی نیاز به چندین بار مراجعه به مطب پزشک دارد.

  • لایه برداری شیمیایی:

این روش با استفاده مکرر از یک محلول شیمیایی مانند اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا اسید رتینوئیک انجام می‌شود. این روش درمانی برای آکنه خفیف انتخاب درستی است. ممکن است ظاهر پوست را بهبود بخشد، اگرچه این تغییر طولانی مدت نیست و معمولاً نیاز به تکرار درمان خواهد داشت.

  • تخلیه:

پزشک پوست ممکن است از ابزارهای ویژه‌ای برای برداشتن ملایم جوش‌های سرسفید و سرسیاه (کومدو) یا کیست‌هایی که با داروهای موضعی پاک نشده‌اند استفاده کند. این روش به طور موقت ظاهر پوست شما را بهبود می‌بخشد، اما ممکن است باعث ایجاد اسکار نیز شود.

  • تزریق استروئید:

ضایعات ندولار و کیستیک را می‌توان با تزریق یک داروی استروئیدی به آن‌ها درمان کرد. این درمان منجر به بهبود سریع و کاهش درد خواهد شد. عوارض  جانبی ممکن است شامل نازک شدن پوست و تغییر رنگ در ناحیه تحت درمان باشد.

 

از متخصص نوبت بگیرید: ثبت نوبت اینترنتی دکتر متخصص پوست و مو مشهد  از دکترتو (https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist/city/mashhad)

 

بهترین قرص برای جوش صورت کودکان

بیشتر مطالعات در مورد داروهای آکنه برای افراد بالای ۱۲ سال است. در صورتی که کودکان کوچک‌تر نیز به طور فزاینده‌ای به آکنه مبتلا می‌شوند. FDA تعداد محصولات موضعی تایید شده برای استفاده کودکان را افزایش داده است و دستورالعمل‌های آکادمی پوست آمریکا نشان می‌دهد که بنزوئیل پراکسید، آداپالن و ترتینوئین موضعی در کودکان موثر بوده و باعث افزایش خطر عوارض جانبی نخواهد شد.

اگر کودک شما آکنه دارد، با یک متخصص پوست اطفال مشورت کنید. در مورد داروهایی که باید در کودکان اجتناب کنید، دوزهای مناسب، تداخلات دارویی، عوارض جانبی و اینکه چگونه درمان ممکن است بر رشد و تکامل کودک تأثیر بگذارد سؤال کنید.

بهترین قرص ترکیبی برای درمان آکنه چیست؟

خبر خوب این است که آکنه در افرادی که از قرص‌های ترکیبی استفاده می‌کنند اغلب بهبود می‌یابد. برای برخی از افراد در واقع قرص ترکیبی تجویز می‌شود تا پوست به طور کامل عاری از جوش شود؛ حتی اگر نیازی به پیشگیری از بارداری نداشته باشند.

مطالعات نشان می‌دهد که زنان مبتلا به آکنه که از قرص‌های ترکیبی استفاده می‌کنند، در مقایسه با افرادی که از داروهای ضدبارداری استفاده نمی‌کنند، به سرعت بهبود می‌یابند. اما قرص های مختلف می‌توانند نتایج بسیار متفاوتی به دنبال داشته باشند.

پس از شروع مصرف قرص، ممکن است چند ماه طول بکشد تا شاهد بهبود قابل توجهی در پوست خود باشید. حتی برخی افراد بعد از شروع مصرف قرص جدید متوجه می‌شوند که پوستشان بدتر می‌شود، اما اغلب پس از چند ماه فروکش می‌کند.

مصرف قرص‌های ضد آندروژن برای آکنه

تحقیقات زیادی در مورد اینکه کدام مارک‌های قرص ترکیبی به احتمال زیاد باعث بهبود آکنه می‌شوند وجود ندارد، اما دانشمندان تصور می‌کنند نوع پروژسترون موجود در آن ممکن است تفاوت ایجاد کند. در یک مطالعه نشان داده شد که قرص‌هایی حاوی پروژسترون به نام دروسپیرنون برای پیشگیری از آکنه مفید هستند. همچنین نتیجه‌گیری شد که قرص‌های حاوی لوونورژسترل و نورتیندرون کمترین تاثیر را دارند. مارک‌های قرص حاوی دروسپیرنون عبارتند از یاسمین، الوئین و لوکت. دروسپیرنون به عنوان یک آنتی آندروژن شناخته می‌شود؛ چرا که اثر هورمون‌های مردانه مانند تستوسترون را کاهش می‌دهند.

منابع:

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/acne/diagnosis-treatment/drc-20368048#:~:text=Usually%20the%20first%20choice%20for,children%20under%208%20years%20old.

https://thelowdown.com/blog/whats-the-best-contraceptive-pill-for-acne

 

 

 

ارسال نظر: