اصلاح جامعه، ضمن حفظ امنیت روانی و سرمایه اجتماعی

کدخبر: 2378311
خبرنگار:

امام جمعه موقت تهران، حفظ آبرو را از بالاترین معروفات عنوان کرد و بیان داشت: اصلاح جامعه باید با حفظ امنیت روانی و سرمایه اجتماعی صورت گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ آیت‌الله کاظم صدیقی در همایش ملی دبیران ستادهای استانی، با بیان این‌که آمر به معروف و ناهی از منکر نباید به تعریف و تمجید دل خوش باشد، بلکه رضای خدا را در نظر داشته باشد، تصریح کرد: فردی که در عرصه فریضتین وارد می‌شود نباید از دشمنی‌ها، کینه‌ها و هجمه‌ها هراس داشته باشد.

وی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان قیام در راه خدا یاد کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در ردیف نماز، خمس و زکات نیست، بلکه حافظ و عامل اقامه آن‌ها است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جاری شود، واجبات دیگر نیز گسترش پیدا می‌کند، ولی اگر این فریضه الهی به دست فراموشی سپرده شود، آرام آرام دیگر واجبات نیز فراموش خواهد شد.

وی از فریضتین به عنوان سرمایه اجتماعی نام برد و افزود: تمام واجبات اخلاقی و الهی در پرتوی اقتدار فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش می‌یابد. تمرکز قدرت جامعه اسلامی بستگی به رواج امر به معروف و نهی از منکر دارد.

امام جمعه موقت تهران، امر به معروف و نهی از منکر را مغناطیس جذب دل‌ها، نشر محبت و عامل وحدت دل‌ها با یک‌دیگر برشمرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در دایره اهل ایمان بوده و سبب احیای فطرت افراد می‌شود.

وی با تأکید بر دوری از فردگرایی، انحصارطلبی و منیت در بحث امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید مقصد، رهبر و مسیر واحدی را دنبال کنیم.

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر تا گفتمان ملی نشود، نمی‌توان به اهداف رسید، تصریح کرد: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر تقویت جایگاه امت است و تا امت محقق نشود، امر به معروف و نهی از منکر شوخی بیش نیست.

وی خیرخواهی جمعی، ایجاد امت واحده، ولایتمداری، حرکت حول محور امام و تقویت مرکزیت امت را از دیگر آثار امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و اظهار داشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر از سربازان امام زمان(عج) هستند که باید تلاششان تقویت جایگاه امامت و امت باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، اولویت نخست این ستاد را ایجاد وحدت در بینش و فرهنگ عنوان کرد و گفت: انسجام بینشی سبب ایجاد دانش و ایجاد دانش سبب حرکت به سمت هدف می‌شود.

وی همچنین بر دوری ستادهای استانی امر به معروف و نهی از منکر از جزیره‌ای عمل کردن تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: در گام نخست باید شاهد انسجام در ستادهای استانی باشیم.

آیت‌الله صدیقی، امر به معروف و نهی از منکر را مبارزه در جبهه فرهنگی بیان کرد که مسئولان ستادهای امر به معروف در خط مقدم این جبهه هستند و گفت: در جبهه فرهنگی آسیب دیده‌ایم، متأسفانه دشمن تعدادی از جوانان را جذب و حیای آن‌ها را نشانه گرفته و در بخش‌های آموزشی لانه کرده است.

وی توجه به معرفت را زمینه ایجاد ریل‌گذاری در بحث فریضتین بیان کرد و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر باید براساس شرایط زمانی و جغرافیا باشد تا سالم سازی جامعه به نحوه احسن صورت گیرد.

امام جمعه موقت تهران، حفظ آبرو را از بالاترین معروفات عنوان کرد و بیان داشت: اصلاح جامعه باید با حفظ امنیت روانی و سرمایه اجتماعی صورت گیرد.

 

ارسال نظر: