ویژگی های کابینت ممبران (کیفیت، قیمت و...)

کدخبر: 2372827

نخست به تعریفی کوتاه درباره کابینت ممبران خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

کابینت ممبران چیست؟

یکی از پر استفاده ترین قسمت های آشپزخانه بعد از گاز کابینت ها می باشند. با استفاده از کابینت می توان اجزا و وسایل مختلف موجود برای آشپزی یا ظرف و ظروف ها را سازمان دهی و نظم بخشید. کابینت ممبران از جمله کابینت هایی است که امروزه در بیش تر آشپزخانه می توان آن ها را پیدا کرد. کابینت ممبران همچنین دارای طرح ها و انواع مختلفی است که اگر با CNC بر روی آن نقش های مختلفی زده شود جذابیت آن دو چندان خواهد گشت. در مراحل تولید کابینت ممبران از روکشی از جنس ممبران استفاده می شود. در این راستا ورقات PVC بر روی MDF متصل می شوند و سپس با ابزارهایی همانند چسب و ... پوشش را متصل می کنند. برای کاهش هزینه ها در هنگام تولید کابینت ممبران تنها در یک طرف آن از پوشش ممبران استفاده شده و برای طرف دیگر از PVC استفاده می کنند.

حال به بررسی ویژگی های کابینت ممبران خواهیم پرداخت.

به دلیل این که این کابینت را می توان به صورت کلاسیک یا مدرن عرضه و تولید نمود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مزیت های این کابینت به صورت اختصاصی بپردازیم.

قیمت کابینت ممبران

قیمت کابینت ممبران یکی از ویژگی های اصلی برای انتخاب این کابینت به شمار می رود. همان طور که قبلا هم ذکر کردیم کابینت های ممبران به دلیل اینکه در دو طرفشان از ممبران استفاده نشده است دارای قیمت پایینی می باشند. در این راستا افراد می توانند فقط با صرف هزینه ای اندک آشپزخانه خود را مزین به کابینت هایی زیبا و مناسب سازند و همین طور لازم به ذکر است که کابینت های ممبران دارای قیمت پایین تری نسبت به انواع دیگر می باشند. در نتیجه این کابینت ها یکی از انواع اقتصادی به شمار می روند. قیمت کابینت های ممبران بستگی به نوع طراحی و کلاسیک و یا مدرن بودن آن دارد. قیمتی که برای کابینت هایی که بر روی زمین و یا به روی دیوار نصب می شوند به صورت مشترک حساب می گردد. به این صورت که کابینت هایی که بر روی زمین هستند شصت درصد و کابینت هایی که روی دیوار قرار می گیرند حدود چهل درصد را در بر میگیرند. به طور کلی این قیمت شامل چند متر از هر کابینتی که روی زمین و دیواراست و همچنین شامل زیر چراغ و... نیز می گردد.

طرح کلاسیک و مدرن کابینت ممبران

یکی از ویژگی های بسیار خوب کابینت ممبران توانایی استفاده از آن ها در حالت مدرن و کلاسیک است. اگر بر روی کابینت ممبران از نقش و طراحی های برجسته استفاده گردد ظاهر آشپزخانه شما جذاب تر و چشم نوازتر خواهد شد.

تبلیغ 4

دارا بودن تنوع رنگی در کابینت ممبران

به دلیل گستره وسیع رنگی این کابینت ها شما به راحتی قادر هستید تا رنگ مورد نظر خود را با توجه به سبک طراحی داخلی آشپزخانه خود  انتخاب کنید. در واقع از اصلی ترین دلایل انتخاب این طرح بعد از قیمت مناسب آن وجود رنگ های متنوع  این کابینت است و همین طور قادر هستید تا الگوها و نقش های مختلفی را بر روی MDF خود حک کنید.

نبود هیچ گونه حفره در کابینت ممبران

با وکیوم شدن PVC روی MDF هیچ گونه حفره و رخنه ای باقی نمی ماند. نبود حفره مانع از جمع شدن حشرات موذی لابه لای کابینت ها و همین طور گرد و غبار می شود در نتیجه عمر کابینت افزایش می یابد.

جلوگیری از نفوذ آب

کابینت های ممبران از جمله کابینت هایی هستند که مقاومت خوبی دربرابر رطوبت و آب دارند . کابینت ممبران قابل شستشو با آب می باشد. همچنین این کابینت ها  نیازی به روغن کاری و رنگ کردن ندارند. در واقع کابینت های ممبران به این علت دربرابر آب و رطوبت مقاوم هستند که از MDF ساخته شده اند.

انعطاف پذیری روکش ممبران

روکش های ممبران به دلیل این که بسیار منعطف هستند می توان از آن برای نوار لبه استفاده کرد. اگر در درب های کابینت استفاده از ماشین ضروری باشد می توان از پی وی سی نیز استفاده نمود. این انعطاف پذیری سبب می شود تا بتوان طرح های عمیق تری را بر روی پوشش حک کرد.

برخی از ویژگی های کلی کابینت ممبران

  • مشکلات تنفسی که به دلیل استفاده از روکش ملامینه ایجاد می شود در این روکش ها وجود ندارد.
  • محققان به این نتیجه رسیده اند که ورقات MDF به دلیل این که دارای وینیل می باشند می توانند به محیط زیست ضرر وارد کنند برای رفع این مشکل کافی است آن ها را با ممبران ترکیب نمود.
  • برای تمیز کردن کابینت ممبران کافی است از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. همچنین این کابینت ها برخلاف کابینت های چوبی نیاز به هیچ گونه رنگی ندارند.

حال که با ویژگی های کلی کابینت ممبران آشنا شدید می توانید با مراجعه به سایت سازا دیزاین که یکی از بهترین سایت ها در زمینه تولید کابینت های مختلف است از قیمت و نحوه خرید این کابینت مطلع شوید.

ارسال نظر: