تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟ بررسی تراکت، بروشور و کاتالوگ

کدخبر: 2374751

در صنعت چاپ دو محصول وجود دارند که اغلب با همدیگر اشتباه گرفته می شوند. بروشور و کاتالوگ دو ابزار چاپی تبلیغاتی هستند که تقریبا هر شرکتی که محصولات یا خدمتی را ارائه می کند، به آنها نیاز دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت های بروشور با کاتالوگ و سایر ابزار های تبلیغاتی چاپی آشنا کنیم، با نسیم آنلاین همراه باشید.

 

بروشور چیست؟

000

همانطور که گفته شد، بروشور یکی از ابزار های بسیار محبوب در بازاریابی است که اصلی ترین کارکرد آن، اطلاع رسانی در مورد رویداد، محصول، خدمت یا آموزشی جدید است. بروشور اغلب از یک صفحه A5 یا به سایز دلخواه چاپ می شود و از یک تا چهار لت روی آن می خورد.

انواع مختلفی از بروشور تولید می شود که از جمله محبوب ترین آن ها می توان به نوع زد فولد (به شکل Z)، دو لتی، سه لتی و دروازه ای اشاره کرد. بروشور نسبت به کاتالوگ معمولا قیمت مناسب تر، کاربری راحت تر و معمولا زیر 10 صفحه محتوای متنی و تصویری دارد.

از جمله مزایای استفاده از بروشور تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش فروش محصولات و خدمات
  • افرادی که به آن ها بروشور داده اید، می توانند آن را با خود ببرند و در اوقات فراغت آن را مطالعه کنند.
  • ماندگاری بالا در ذهن مخاطب (اهمیت طراحی مناسب بروشور)
  • جذب مشتریان بالقوه
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

بروشور یکی از بهترین ابزار های تبلیغات

 

بروشورها را می توان به بهترین وجه برای تبلیغات کسب و کار استفاده کرد. هنوز هم کسب و کار زیادی وجود دارند که در آنها بروشور ابزار بسیار موثری برای بازاریابی است. بروشور ها همچنین به عنوان یک آیتم بسیار آموزنده و جذاب هستند که می توانند تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان در مورد یک محصول یا خدمت را در اختیار آن ها قرار دهد.

بروشور در واقع یک کاغذ است که با تا خوردن، چندین لت برای خود تشکیل می دهد و فرد بصورت دفترچه می تواند آن را ورق بزند. حال می توان در یک لت از برندسازی برای شرکت خود استفاده کرد و در انتها نیز نظرات مشتریان راضی را قرار داد. با بروشور می توانید اطلاعاتی که دوست دارید را در سریعترین زمان به مخاطب خود برسانید.

کاتالوگ چیست؟

000

 

کاتالوگ نوعی کتابچه چاپی است که از آن می توان برای نمایش محصولات، تاریخچه شرکت، برندسازی و ... استفاده کرد. (البته نسخه الکترونیکی آن نیز تولید می شود.)

از کاتالوگ در هر دو بازار B2B و B2C استفاده می شود اما رایج ترین نحوه استفاده از کاتالوگ در فروشگاه های خرده فروشی و برای اطلاع رسانی مردم از محصولات بصورت رو در رو است. محتوای کاتالوگ معمولا شامل مواردی همچون نام محصول و دسته بندی مربوطه آن، گواهینامه ها، ویژگی ها و مزایا، قیمت، مشخصات دقیق، سال ساخت، نحوه استفاده و موارد احتیاط حین استفاده می باشد.

دلایل سفارش کاتالوگ

 

  • تاثیرگذار در تصمیم خرید

میزان تاثیرگذاری کاتالوگ چاپی نسبت به بسیاری از تبلیغات مانند بیلبورد و حتی تبلیغات تلوزیونی بیشتر است. بطور کلی دو نوع تبلیغات داریم: مستقیم و غیرمستقیم. بازاریابی مستقیم و ارائه کاتالوگ به جامعه هدف و مشتری بالقوه، تاثیرگذاری به مراتب بیشتری بر قصد خرید نسبت به تبلیغات غیرمستقیم دارد. این موضوع بخصوص برای کسب و کار های محلی حیاتی است.

  • افراد به کاتالوگ نگاه عمیق تری می اندازند.

کاتالوگ از طریق داستان های مختلف و تصاویر گیرا می تواند افراد را به ماجراجویی جذابی ببرد. صرفا لمس کاتالوگ هم می تواند تعامل مشتریان با برند شما را افزایش دهد.

  • کاتالوگ ابزاری چند کاربردی

در کمپین های بازاریابی، استفاده از کاتالوگ نقش موثری در هدایت کاربران به کانال های خرید جدید دارد. بسیاری از مشتریان بجای خرید حضوری ترجیح می دهند از طریق وبسایت خرید کنند. شما می توانید با درج وبگاه خود و ارائه پیشنهادات تخفیفی قابل توجه، به فروش اینترنتی خود نیز کمک کنید.

  • ارائه اطلاعات به مشتریان

در بسیاری از مواقع، فرد بازاریاب نمی تواند اطلاعات کامل و دقیق محصول یا خدمت را حفظ کند و به مشتری ارائه دهد. اینجاست که کاتالوگ به کمک می آید و با تصاویر جذاب و توضیحات کامل، نظر مشتری را جلب می کند.

تراکت چیست؟

00

همه احتمالا تراکت را می شناسیم. برگه ای از جنس کاغذ یا لمینت که در سایز های مختلف چاپ و برای انتشار اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد. چه برای اطلاع رسانی محلی در مورد برگزاری یک تئاتر کمدی و چه برای تخفیفات شب عید، تراکت راه حل فوق العاده ای برای جذب مشتری است. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تراکت چیست وبسایت سیناپکینگ را مطالعه نمایید.

از تراکت به دلایل مختلفی استفاده می شود که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاع رسانی در مورد تخفیف های آخر هفته ای و مناسبتی
  • دعوت افراد محل به یک رویداد
  • معرفی خدمات خود به یک منطقه
  • معرفی منو رستوران و کافه به هم محلیان
  • معرفی کسب و کار جدید

 

تفاوت کاتالوگ با بروشور

 

به طور کلی تفاوت های اصلی بروشور و کاتالوگ به موارد زیر محدود می شود:

  • کاربرد و استفاده نهایی

از بروشور می توان در بسیاری از موارد مانند مقاصد آموزشی، اطلاع رسانی، ارائه محصول و ... استفاده کرد اما کاتالوگ را معمولا به هنگام معرفی یک محصول از یک دسته بندی خاص مشاهده می کنیم.

  • توضیحات

میزان توضیحات، حساسیت مطالب و تصاویر در کاتالوگ بسیار بیشتر از بروشور است. در بروشور معمولا توضیحات کوتاه و مختصر به همراه تصاویر کوچک از محصول ارائه می شود. این در حالی است که کاتالوگ محدودیتی ندارد و ترجیحا مشخصات کامل گفته می شود.

  • تعداد صفحات

معمولا تعداد صفحات بروشور از 8 تجاوز نمی کند اما کاتالوگ می تواند به شکل یک دفترچه کامل ساخته و چاپ شود.

بهترین مجتمع چاپی برای سفارش بروشور، کاتالوگ و تراکت

000

 

مجتمع چاپی سینا با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه چاپ و بسته بندی یکی از مطرح ترین شرکت های چاپ افست، دیجیتال، لترپرس، گراور و ... در تهران است. این مجموعه با در اختیار داشتن دستگاه های مدرن چاپی و همکاری با برند های گوناگون مطرح در زمینه چاپ انواع لیبل، کاتالوگ و بروشور آماده ارائه خدمت به شما عزیزان است. برای سفارش می توانید از طریق وبسایت به نشانی https://sinapacking.com/ یا شماره تماس 5 رقمی 34278 با پیش شماره تهران، اقدام کنید

 

ارسال نظر: