چگونه در شغل جدید خود موفق باشیم؟

کدخبر: 2374800

امروزه منزلت اجتماعی تا حد زیادی با موفقیت شغلی گره‌خورده است. افراد با حرفه و شغلی که دارند خود را در مجامع عمومی معرفی می‌کنند. به همین دلیل موفقیت شغلی از همیشه مهمتر شده است! از طرف دیگر، رقابت بر سر شغل‌های پر طرفدار و پولساز زیاد است و شما باید جرات امتحان کردن مسیر‌های جدید و خلاقانه را در خود افزایش دهید. اگر به‌تازگی شغل جدیدی انتخاب کرده‌اید یا به دنبال ارتقاء موقعیت خود در مسیر شغل قبلی هستید، باید مهارت‌های فردی خود را هم راستا با اهداف مسیر شغلی خود توسعه دهید. توسعه مهارت‌های فردی یک مفهوم جامع و به معنای پرورش مهارت‌های شخصی به‌منظور بهره‌برداری حداکثری از توانمندی‌ها و شکوفایی استعدادها است. توسعه مهارت‌های فردی می‌تواند فرد را در چالش رقابت با خود بیندازد و به‌این‌ترتیب هر روز بهتر از دیروز رفتار کند. در ادامه مطلب با همراه باشید تا شما را با ۵ راهکار مهم برای موفقیت شغلی آشنا کنیم.

 

۵ راهکار مهم برای موفقیت شغلی

فارغ‌التحصیلی و ورود به جامعه با نگرانی‌های زیادی برای پیداکردن شغل همراه است. حالا اگر شانس با شما یار باشد و شغل مناسبی پیدا کنید، موفقیت شغلی نگرانی دیگری است که دچار می‌شوید! استرس‌های زندگی تمام‌شدنی نیستند؛ بنابراین یادگیری مدیریت استرس در مسیر موفقیت شغلی اولین قدم برای به دست گرفتن کنترل امور است. اگر پر از مشکلات و اضطراب‌هایی هستید که خواب را از چشمتان گرفته است، خلاصه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی همراه خوبی برای شما در این مسیر است. شما در این کتاب یاد می‌گیرید که هزاران چیزی را که فقط باعث استرس می‌شوند را برای همیشه دور بریزید. تلاش کنید فقط روی مسائل مهم تمرکز کنید و بی‌خیال بقیه عناصر عصبی کننده این زندگی شوید. 5 نکته کلیدی برای موفقیت شغلی در زیر آورده شده است.

 

۱ - ابتکار عمل داشته باشید و خلاقیت را چاشنی تصمیم‌های مهم خود کنید.

دنیای پرشتاب امروز افرادی که ابتکار عمل خاصی در انجام سیاست‌های تجاری خود ندارند را سریع از دور رقابت حذف می‌کند! کارفرمایان به دنبال استخدام افراد خلاقی هستند که ترسی از رویارویی با مسیر‌های جدید کاری و امتحان کردن ایده‌های جدید نداشته باشند. شما در هر شغلی که می‌خواهید وارد شوید چندین هزار نفر قبل از شما وارد شده و جایگاه محکمی برای خود دست‌وپا کرده‌اند. خلاق بودن و ارائه ایده‌های جدید در کار می‌تواند شما را از رقبای خود متمایز کند.

5

 

 

۲ - عملکرد خود را در تمام طول مسیر ارزیابی کنید.

ارزیابی عملکرد مهمترین اقدام برای جلوگیری از اتلاف وقت و گرفتن تصمیم‌های جدید است. ارزیابی را به آخر سال واگذار نکنید، شما با ارزیابی هفتگی یا ماهیانه خیلی سریع‌تر جلوی اشتباهات اساسی و هدررفت وقت و سرمایه را خواهید گرفت. اهداف قابل‌سنجش را شناسایی کرده و یک جدول زمانی برای رسیدن به آنها تعیین کنید. اگر تازه‌وارد هستید و هنوز راه‌های ناشناخته بسیاری پیش رویتان است، با اهداف کوتاه‌مدت کار را شروع کنید. با این استراتژی خیلی سریع‌تر متوجه اهداف اشتباه یا مسیر‌های نادرست خواهید شد.

 

۳ - مهارت های فردی خود را با یادگیری افزایش دهید.

فرقی نمی‌کند تجارت شخصی خود را دارید یا در شرکت جدیدی استخدام شده‌اید، شما باید از همان اول ثابت کنید مایل به یادگیری بیشتر در حوزه کاری خود هستید. شرایط بازار کار و حرفه‌ای با تئوری‌های دانشگاه تفاوت زیادی دارد! مهم نیست شاگرد اول کلاس بوده‌اید یا از یک دانشگاه خوب فارغ‌التحصیل شده‌اید، قوانین کسب‌وکار فرق می‌کند. شما باید قوانین بازار کار را یاد بگیرد. چگونه رهبر خوبی باشید؟ یا چگونه انتقاد‌های سازنده را بدون جنگ اعصاب بپذیرید؟ جواب این سؤال‌ها مهارت‌هایی است که شما برای زورآزمایی با رقبای کارکشته بازار به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. همه ما دوست داریم که همزمان به کارهای مختلف بپردازیم تا از این طریق در وقتمان صرفه‌جویی کنیم، بااین‌وجود کتاب کار عمیق صریحاً به ما یادآوری می‌کند که چنین طرز فکری جز ارائه یک کار غیرحرفه‌ای دستاورد دیگری برایتان نخواهد داشت.

 

۴ - نیازهای کسب‌وکار خود یا مجموعه‌ای که در آن عضو هستید را پیش‌بینی کنید.

پیش‌بینی نیازها و برطرف‌کردن به‌موقع آنها یک روش کارآمد برای رسیدن به موفقیت شغلی است. نیاز‌های مشتری‌ها و هم‌تیمی‌های خود را دریابید و ابتکار عمل را به دست بگیرید. رفع به‌موقع این نیاز‌ها نقش مهمی در افزایش اعتماد کارکنان و مدیر به عملکرد شما دارد. کریس وایدنر یکی از نویسندگان و سخنرانان انگیزشی آمریکایی است. او در کتاب هنر تاثیر گذاری با استفاده از یک روایت جذاب چهار قانون مهم و طلایی تأثیرگذاری را یاد می‌دهد. قوانینی که به شما در موفقیت شغلی کمک می‌کنند و دیگران را ترغیب کرده که با شما همکاری کنند. شما می‌توانید این خلاصه کتاب را در وب سایت یا اپلیکیشن بوکاپو به‌صورت متنی و صوتی مطالعه کنید. در کمتر از 40 دقیقه با این چهار قانون مهم برای موفقیت شغلی آشنا خواهید شد.

5

 

 

۵ - با ارائه راه‌حل برای مشکلات ایجاد شده اعتماد بیشتری کسب کنید.

شما باید باری از روی دوش تیم کاری بردارید! کارمندان قدرتمند مشکلات خود را به مشکلات رئیس یا مجموعه تبدیل نمی‌کنند. آنها خود به دنبال حل مشکل می‌گردند و با انبوهی از پیشنهادات و راه‌حل‌های سنجیده شده وارد اتاق رئیس می‌شوند. این رویکرد در اوایل رابطه کاری اعتماد بیشتری بین شما و سازمان ایجاد می‌کند. هرچند فرقی نمی‌کند که شما کارمند یک سازمان باشید یا در یک مغازه لباس فروشندگی کنید. جلب اعتماد مشتری و پویا بودن در رفع مشکلات مجموعه، از شما تصویر قابل‌اعتماد می‌سازد. اگر رئیستان شما را قابل‌اعتماد بداند، مسئولیت‌های بیشتری را به شما محول خواهد کرد.

هدف از ارائه این ۵ راهکار اساسی ایجاد یک چشم‌انداز پیش روی شما است. اگر تا امروز مهمترین دغدغه کاری شما چگونه صبح از خواب بیدارشدن بوده است، بدانید با این رویکرد موفقیت جدیدی کسب نمی‌کنید. شما باید آگاهانه سر کار حضور داشته باشید و رقبای خود را هر روز رصد کنید. دنیا روی دور تند است و یک روز غفلت ممکن است شما را برای چند هفته از دیگر رقبا عقب بیندازد. از این ۵ استراتژی ایده بگیرید و متناسب با شغل خود راهکارهای بیشتری به این لیست اضافه کنید.

 

 

ارسال نظر: