با قفل هوشمند ریموت دار بیشتر آشنا شوید

کدخبر: 2375171

اگر قصد دارید بیشتر با قفل هوشمند ریموت دار آشنا شوید؛ توصیه می‌کنیم که خواندن این مقاله را از دست ندهید.

در حال حاضر با نگاهی به اطراف خود متوجه تعداد زیادی از دستگاه‌های هوشمندی می‌شوید که همگی آنها به دلیل کاربردهای مختلفی که در زندگی ماشینی ما دارند؛ از جذابیت فراوانی برخوردار هستند. اما در کنار این دستگاه‌ها، برخی از تجهیزات وجود دارند که تصور زندگی بدون آنها عملا غیرممکن است.

این مدل از قفل‌ها نیاز به حمل دسته کلید را به طور کلی مرتفع کرده و علاوه بر ایمنی بالا، امکان کنترل از راه دور را نیز دارند. با نگاهی به نحوه عملکرد قفل‌های هوشمند به خصوص قفل ریموتی درب و برخی از مزایای آنها نسبت به قفل‌های سنتی حتما شما هم به چنین نتیجه‌ای خواهید رسید.

قفل هوشمند ریموت‌دار چیست و چگونه کار می‌کند؟

قفل‌های هوشمند، قفل‌های بدون کلیدی هستند که به شما این امکان را می‌دهند بدون کلید فیزیکی درب را باز کنید. برخی از محصولاتی که تحت عنوان قفل هوشمند ریموت دار یا قفل ریموتی درب در بازار فروخته می‌شوند؛ با استفاده از یک ریموت اختصاصی یا یک اپلیکیشن خاص که روی تلفن هوشمند نصب شده است؛ از راه دور قابل کنترل هستند.

علاوه بر این، قفل‌های هوشمند قابلیت اتصال به شبکه Wi-Fi ساختمان را دارند و از این طریق به کاربر اجازه می‌دهند که فرمان باز و بسته شدن قفل را از طریق گوشی هوشمند صارد کند.

قفل هوشمند جدیدترین قفل موجود در بازار است که بسته به مدل، از ویژگی‌های مختلفی برخوردار می‌باشد. قابلیت اتصال به Wi-Fi و بلوتوث اصلی‌ترین ویژگی است که در این مدل از قفل‌ها می‌توانید پیدا کنید و به شما این امکان را می‌دهند که از راه دور بتوانید قفل را باز بسته کنید.

00

قفل هوشمند ریموت‌دار چه ویژگی‌هایی دارد؟

در اینجا برخی از ویژگی‌های جذاب موجود در قفل‌های هوشمند مدرن به خصوص از نوع ریموت‌دار را بررسی کرده‌ایم.

قابلیت کنترل از راه دور

با دانلود اپلیکیشن اندروید یا IOS قفل هوشمند و یا ابزار ساده و بی‌سیمی به نام ریموت، به راحتی می‌توانید قفل را از راه دور کنترل کنید.

قابلیت ردیابی ورودها و خروج‌ها

قفل‌های هوشمند می‌توانند افرادی را که وارد ساختمان یا از آن خارج می‌شوند را پیگیری کنند. با تنظیم این قفل‌ها می‌توانید با هر بار ورود و خروج به ساختمان در غیاب حضور خودتان، هشدارهای فوری روی گوشی هوشمند خود دریافت کرده و از جزئیات مربوط به زمان باز شدن قفل مطلع شوید.

قابلیت اتصال با بلوتوث

برای باز کردن زبانه برخی از محصولات می‌توانید از قابلیت اتصال با بلوتوث آنها استفاده کنید. هنگامی که بلوتوث دیوایس شما به بلوتوث قفل متصل می‌شود؛ قفل شما را می‌شناسد و درب را باز می‌کند.

ارائه چندین گزینه برای ورود بدون کلید به کاربر

با استفاده از نصب این مدل قفل‌ها، می‌توانید علاوه بر کنترل از راه دور، به چندین روش مختلف، بدون استفاده از کلید، قفل درب را باز کنید.

تولید کدهای موقت ورودی

قفل‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که کدهای ورودی موقت ایجاد کنید. بنابراین می‌توانید به راحتی و به سرعت، حتی از راه دور، این کدهای موقت که معمولا یک بار مصرف هستند را در اختیار دوستان یا اقوام‌تان که پشت درب مانده‌اند قرار دهید.

ایجاد محدودیت‌هایی برای دسترسی

قفل‌های هوشمند قابلیتی دارند که این اجازه را به کاربر می‌دهند تا یک کد ورود محدود روی نرم‌افزار دستگاه تنظیم کند. بنابراین اگر قصد دارید به تعطیلات بروید و می‌خواهید خانه‌تان را به دوستتان بسپارید؛ می‌توانید یک کد ورود محدود ایجاد کنید.

قفل خودکار

قفل‌های هوشمند معمولا مجهز به سیستم پیشرفته‌ای هستند که پس از باز ماندن درب برای مدت معینی، به طور خودکار قفل را فعال می‌کند. همچنین می‌توانید همین ویژگی را بر اساس مکان گوشی هوشمند خود تنظیم کنید.

ارسال هشدارها به گوشی هوشمند

قفل‌های هوشمند هشدارهای مختلفی دارند که قابل ارسال به گوش‌های هوشمند هستند. بنابراین در صورتی که کسی بخواهد قفل هوشمند را شکسته یا به آن آسیب برساند؛ این موضوع از طریق هشدار به صاحب‌خانه اطلاع داده می‌شود.

00

مزایای استفاده از قفل هوشمند ریموت‌دار چیست؟

قفل‌های هوشمند، از هر نوعی که باشند؛ اولین مزیت‌شان حفط امنیت ساختمان است. اما اگر بخواهیم به صورت اختصاصی‌تر در مورد قفل‌های هوشمند ریموت‌دار صحبت کنیم؛ از موارد زیر می‌توانیم به عنوان اصلی‌ترین مزایای این محصولات یاد کنیم.

جلوگیری از نفوذ سارقان

نصب قفل‌های هوشمند روی درب ورودی موجب تردید سارقین می‌شود. بنابراین آنها معمولا با دیدن چنین صحنه‌ای ترجیح می‌دهند که روند کار خود را متوقف کنند و به سراغ ساختمانی بروند که مجهز به قفل‌های ساده‌تر با مکانیزم‌های کلاسیک‌تر هستند. چرا که اگر بخواهند به چنین خانه‌هایی دستبرد بزنند؛ باید سیستم هوشمند قفل را هک کنند که یک کار بسیار تخصصی، سخت و زمان‌بر خواهد بود.

رهایی از دردسر تعویض مغزی قفل و تغییر کلیدها

 با نصب این قفل‌ها دیگر لازم نیست خودتان را در مورد تعویض مغزی و کلیدها به دردسر بیندازید یا نگران باشید که کسی کلیدهای شما را بدزدد. فقط در صورتی که به لو رفتن کد امنیتی قفل مشکوک شدید کافیست که کد قبلی را تغییر داده و کد ورودی جدید وارد سیستم کنید.

کاهش نگرانی‌های ناشی از گم شدن کلیدها

لازم نیست در مورد فراموش کردن کلیدها یا گم کردن آنها نگران باشید. از آنجایی که اکثر قفل‌های هوشمند دارای چندین گزینه مختلف برای ورودی هستند؛ می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی وارد خانه خود شوید.

قابلیت باز کردن قفل از راه دور

یکی از اصلی‌ترین مزایای قفل‌های هوشمند ریموتی، باز کردن آنها از راه دور است. به این ترتیب می‌توانید با یک ریموت ساده یا اپلیکیشنی که روی گوشی خود نصب کرده‌اید و تنها با فشردن یک دکمه، قفل را باز کنید.

راهنمای خرید قفل هوشمند ریموت‌دار

حال که با ویژگی‌های این محصول آشنا شدید؛ وقت آن رسیده که در مورد خرید آن نیز نکات مهمی را بدانید. توصیه فنی ما این است که قبل از انجام پروسه خرید، چند نکته زیر را در نظر داشته باشید:

توجه به رنگ

در حال حاضر محصولات موجود در بازار در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. بنابراین بهتر است رنگ قفل را متناسب با رنگ درب و حتی دکوراسیون داخلی ساختمان انتخاب کنید.

توجه به سبک بدنه

برخی از قفل‌های هوشمند به سبک کلاسیک طراحی شده و برخی نیز از سبک مدرن پیروی می‌کنند. برخی از این قفل‌ها دارای صفحه کلید مکانیکی هستند و برخی نیز مجهز به نمایشگر دیجیتالی می‌باشند.

توجه به مکانیزم باز کردن قفل

همانطور که اشاره کردیم؛ قفل‌های هوشمند ریموتی معمولا به غیر از ریموت، به چند مکانیزم دیگر برای باز و بسته کردن زبانه مجهز می‌شوند. کد، اثر انگشت، فرمان صوتی و... تنها بخشی از این مکانیزم‌ها هستند و ترکیب و چیدمان‌شان می‌تواند بسته به مدل دستگاه، از محصولی به محصول دیگر متفاوت باشد.

توجه به عمر باتری

برای قفل‌های هوشمند بی‌سیم و ریموت‌دار، عمر باتری از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است به دنبال محصولاتی باشید که عمر باتری آنها بین شش ماه تا یک سال است.

سیستم پشتیبانی

از آنجایی که قفل‌های هوشمند مجهز به باتری هستند؛ اگر عمر باتری به هر دلیل به یک باره تمام شود؛ داشتن یک منبع ذخیره انرژی برای باز کردن قفل در شرایط اضطراری بسیار حیاتی است.

اعلام هشدار

قفل‌های هوشمند پیشرفته مجهز به سیستم اعلام هشدار هستند که در صورت دستکاری قفل، مالک را از این موضوع مطلع می‌کنند. بنابراین اگر امنیت در اولویت شماست؛ حتما دقت کنید که این ویژگی در محصول منتخب شما وجود داشته باشد.

 

 

 

ارسال نظر: