تابستان؛ فصل پوشیدن صندل

کدخبر: 2375172

تابستان که فرا می‌رسد، به دلیل وجود گرما بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند از صندل طبی زنانه به‌جای کفش استفاده کنند. همچنین آقایان نیز برای بسیاری از مکان‌ها مانند کنار دریا، مسافرت‌ها و یا پیک‌نیک پوشیدن صندل طبی مردانه را انتخاب می‌کنند؛ زیرا این نوع پوشش پا در فصول گرم سال از عرق کردن پاها جلوگیری کرده و کمک می‌کند اکسیژن لازم به پاها برسد. همان‌‎طور که می‌دانید پا، قلب دوم انسان به شمار می‌آید؛ بنابراین لازم است که در انتخاب پوشش مناسب چه به‌‎عنوان کفش و یا صندل نکات مهمی در نظر گرفته شود. چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، نکاتی را در خصوص خرید صندل، به‌خصوص صندل طبی با شما در میان خواهیم گذاشت.

تاریخچه صندل

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید قدیمی‌ترین کفشی که انسان‌ها به پا می‌کردند، صندل بوده و یا ساختار و شکلی شبیه به صندل‌های امروزی داشته است؛ بنابراین می‌توان گفت قدمت این نوع کفش، حدودا به ده هزار سال پیش باز می‌گردد. به زمانی که انسان‌ها از برگ گیاهان و یا با استفاده از چوب و بعدها با استفاده از چرم، اقدام به بافتن و یا دوختن صندل می‌کردند. بعد از دوره فراعنه و یا زمان رومیان باستان، استفاده از صندل مرسوم بود؛ تا این‌که با به وجود آمدن نمونه‌های دیگر کفش، مانند کفش‌های چرمی و غیره، استفاده از صندل به فراموشی سپرده شد تا این‌‎که دوباره در قرن نوزدهم با استفاده از طرح‌های جدیدی دوخته شد و در محیط‌های رسمی به‌عنوان پوشش پا مورد استفاده قرار گرفت.

صندل به چه نوع کفشی گفته می‌شود؟

صندل به کفش‌های روبازی گفته می‌شود که تولیدکنندگان سنتی و یا شرکتی، آن را از متریال‌های طبیعی مانند چرم، الیاف طبیعی و یا چوب و همچنین متریال غیرطبیعی مانند پلاستیک و چرم‌های مصنوعی تولید می‌کنند. برای این نوع پوشش پا، عمدتا طراحی‌های گوناگونی در نظر گرفته می‌شود؛ به‌عنوان نمونه، بندهای صندل زنانه یا میان انگشتان پا قرار گرفته و یا یک بند نازک روی پا را می‌پوشاند و بندهای دیگری هم برای آن ممکن است در نظر گرفته شود که دور پا بیچد و گره زده شود. طراحی صندل‌ پسرانه و یا مردانه نیز ممکن است کمی متفاوت‌تر باشد؛ اما بهترین نوع صندل آن‌هایی است که به صورت طبی تولید می‌شوند. ما در ادامه بیشتر درباره ویژگی‌های صندل طبی زنانه و مردانه صحبت خواهیم کرد.

صندل طبی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ممکن است شما صندل‌های بسیار زیبایی را در بازار ببینید و علاقه‌مند به خرید و پوشیدن آن‌ها شوید. حق با شماست؛ زیرا شرکت‌های تولیدکننده، صندل پسرانه، مردانه و زنانه بسیار شیکی را به‌خصوص در فصل تابستان تولید می‌کنند که ما به‌عنوان خریدار، تمایل داریم چندین مدل آن را در کمد کفش‌های خود داشته باشیم و با هر رنگ لباس و کیفی آن را ست کنیم. اما نکته مهم در مورد خرید صندل، توجه به کیفیت آن و از همه مهم‌تر طبی بودن آن است؛ زیرا کفش‌ها و صندل‌هایی که طبی نباشند پس از مدتی ممکن است پای شما را با مشکلات مختلفی از قبیل درد در انگشتان پا و یا پیچ خوردن پا به هنگام راه رفتن مواجه نمایند. شاید صندل طبی زنانه و یا مردانه ظاهر خیلی زیبایی نداشته باشد و طراحی ساده‌ای برای آن در نظر گرفته شده باشد؛ اما مزایای آن بسیار بیشتر از صندل‌هایی است که طبی نیستند.

از ویژگی‌های صندل طبی زنانه و مردانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  صندل‌ طبی، پاها را در وضعیت مناسبی قرار داده و با توجه با تطابقی که با اندام تحتانی ایجاد می‌کنند، سبب می‌شوند فشار کم‌تری به مچ پا، زانوها و یا کمر وارد شود.
  •  صندل‌های طبی کمک می‌کنند در طول روز مسیرهای طولانی‌تری را بتوانید پیاده‌روی کنید. همچنین کمک می‌کنند پاها به‌عنوان تکیه‌گاه‌ محکمی برای بدن به شمار آمده و در وضعیت مناسب قرار گیرد.
  •  صندل طبی مردانه و یا زنانه از کشیدگی عضلات پا جلوگیری کرده و به قوس پا فشار نمی‌آورند.
  •  به لحاظ قرار گرفتن پد در قسمت پاشنه، حرکات پا کنترل شده و باعث ثبات فرد در هنگام راه رفتن می شوند.
  •  برای صندل‌ طبی زنانه و مردانه، کفی‌های محکمی در نظر گرفته می‌شود که محافظت بیشتر پاها را در بر خواهد داشت.
  •  انعطاف‌پذیری صندل طبی زنانه و مردانه از انواع دیگر آن بیشتر است که مهم‌ترین نکته در مورد خرید صندل به شمار می‌آید.

هنگام خرید صندل طبی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

  • سبک بودن صندل یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید.
  • سایز صندل نیز طبیعتا باید در نظر گرفته شود. بهتر است ضمن توجه به طول کف پا، عرض پنجه‌ها و همچنین برآمدگی روی پا را نیز در نظر داشته باشید؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است پنجه‌های پا فشرده شده و روی پای شما دچار درد شود.
  • جنس صندل طبی زنانه و مردانه نیز نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. هرچند که صندل کفشی روباز به شمار می‌آید که تعریق پا را کم می‌کند؛ اما انتخاب نوع چرم آن از بو گرفتن پا و یا عرق کردن قسمت کفی به‌طور کامل جلوگیری خواهد کرد.

پوشیدن صندل طبی برای چه افرادی لازم است؟

پوشیدن صندل در روزهای گرم سال یک انتخاب مناسب برای بانوان و آقایان و حتی دختران و پسران در هر سن و سالی به شمار می‌آید و کمک می‌کند از تعریق بیش از حد پا، ایجاد بوی نامطبوع و غیره جلوگیری نماید؛ اما دو دسته از افراد هستند که پیشنهاد می‌کنیم حتما در فصل تابستان از صندل استفاده نمایند:

  • افرادی که دچار بیماری دیابت هستند

به دلیل آن که لوزالمعده این دسته از افراد، هورمون انسولین را ترشح نمی‌کند، عملکرد سیستم عروقی مختل شده و برخی از اندام‌های بدن مانند چشم، کلیه و همچنین اندام تحتانی مانند پاها را با مشکل مواجه می‌کنند. به دلیل آن که سرعت گردش خون در افراد دیابتی پایین‌تر است، کم کم وجود حس در پاها کم شده و استفاده از صندل طبی زنانه و یا مردانه می‌تواند به این افراد کمک نماید تا مراقبت بیشتری از پاهای خود به عمل آورند.

  • افرادی که بیماری آرتروز دارند

بسیاری از افراد دردهای آرتروزی را برای مدتی کوتاه و یا به‌صورت بلند مدت در زندگی خود تجربه کرده‌اند. آرتروز مشکلی است که استخوان‌ها، عضلات و مفاصل را با مشکل و درد مواجه می‌کند. گاهی آرتروز سبب می‌شود فرد احساس درد و تورم در پاهای خود داشته باشد؛ بنابراین استفاده از صندل طبی مردانه و زنانه به این افراد کمک می‌کند حرکت راحت‌تری را تجربه نمایند.

فروشگاه استایل برتر

اگر با توجه به مطالب بالا قصد دارید برای تابستان امسال خود، اقدام به خرید صندل طبی زنانه و مردانه نمایید و یا جزو افرادی به شمار می‌آیید که پوشیدن صندل پسرانه و دخترانه خوش‌دوخت را به پوشیدن کفش‌های گرم ترجیح می‌دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به فروشگاه اینترنتی استایل برتر به آدرس https://stylebartar.com/ بزنید و خرید انواع کفش و صندل طبی زنانه و همچنین کفش و صندل پسرانه و مردانه غیره را از این فروشگاه و تنها با چند کلیک انجام دهید.

 

ارسال نظر: