ساندویچ پانل، بهترین سازه پیش ساخته

کدخبر: 2375235

ساندویچ پانل یک سازه پیش ساخته ساختمانی است که به رغم داشتن مزایایی اعم از وزن سبک، استحکام و دوام بالا، قیمت مناسب و سهولت در نصب جایگزین بسیار خوبی برای مصالح سنتی مانند آجر یا سیمان می باشد. ساندویچ پانل در واقع نوعی مصالح پیش ساخته ساختمانی هستند که برای اطراف آن از ورق هایی مانند ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک و ورق آلومینیوم و برای قسمت مرکزی آن از فوم های عایقی مانند پشم سنگ، پلی یورتان یا پلی استایرن استفاده شده است.

00

ورق های آلومینیوم که از آنها برای ساخت ساندویچ پانل استفاده می شود، ورق هایی دارای خاصیت ضدخوردگی و قابل انعطاف هستند در نتیجه به راحتی می توان آنها را خم کرد.ورق های گالوانیزه مانند ورق آلومینیوم دارای خاصیت ضد خوردگی، وزن سبک و دوام و استحکام بالا است و استفاده از این نوع ورق ها باعث استحکام و دوام بخشیدن به ساندویچ پانل ها می شود.ساندویچ پانل ها به عنوان یک روکش خارجی برای ساختمان های تک و چند طبقه ای استفاده می شوند.برای قسمت مرکزی ساندویچ پانل ها از فوم هایی مانند پلی یورتان (نسوز یا کند سوز)، پلی استایرن و پشم سنگ استفاده می شود که علاوه بر اینکه از مقاومت و دوام خوبی برخوردارند، ضد حریق بوده و این امر از بروز آتش سوزی به میزان قابل توجهی می کاهد.

نام دیگر ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از پیشرفته ترین مصالح پیش ساخته ساختمانی است که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به ساندویچ دارد و به همین دلیل با نام ساندویچ پانل نامگذاری شده است.از پانل های ساندویچی با نام پانل کامپوزیت یا پانل عایق بندی شده نیز یاد می شود که از نظر ساختار و کیفیت با ساندویچ پانل فرقی ندارد.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل ها در دو نوع سقفی و دیواری قابل تولید هستند و تولید آنها به دو صورت 3 گام و 5 گام امکان پذیر است.در صورتی که قرار است در مناطق کم باران یا سقف هایی که چندان در معرض آسیب یا فشار قرار ندارند، استفاده شود بهتر است از پانل های سقفی 3 گام استفاده شود در غیر اینصورت استفاده از ساندویچ پانل سقفی پنج گام که مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و آسیب دارد، توصیه می شود.

گام هایی که برای ساخت ساندویچ پانل سقفی به کار می رود نسبت به ساندویچ پانل دیواری بلندتر بوده و این باعث می شود این نوع از ساندویچ پانل ها مقاومت بیشتری در برابر فشارهای سنگین داشته باشد.

00

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری یکی از انواع ساندویچ پانل است که به صورت شیاردار طراحی میشود و نصب آنها به صورت نر و مادگی پیچ مخفی صورت می گیرد. ساندویچ پانل دیواری به صورت فاق و زبانه به یکدیگر چفت میشوند و نصب به شیوه پیچ مخفی زمانی صورت می گیرد که یکدست بودن و تمیز بودن دیوار از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.لذا با استفاده از ساندویچ پانل های پیچ مخفی، پیچ های به کار رفته در ساندویچ پانل مخفی بوده و قابل مشاهده در سازه مورد نظر نیست  و این یکی از نکات مثبت در مورد ساندویچ هایی است که برای تولید آنها از پیچ مخفی استفاده شده است.

00

چگونه ساندویچ پانل مناسب را انتخاب نماییم؟

همانطور که در این مقاله ذکر شد ساندویچ پانل انواع مختلفی دارد و اینکه کدام نوع از ساندویچ پانل را انتخاب نمایید بستگی به شرایط سازه یا ساختمان شما دارد.البته عوامل مختلفی در انتخاب پانل های ساندویچی تاثیر گذار است اما به طور کلی دمای محیط داخلی، آب و هوای منطقه مورد نظر از عواملی هستند که در انتخاب پانل مناسب بایستی در نظر گرفته شود.همچنین جهت پوشاندن دیوار سازه ها از ساندویچ پانل دیواری و جهت پوشش دهی سقف سازه ها بایستی از ساندویچ پانل سقفی استفاده نمایید.

چرا از ساندویچ پانل استفاده می کنیم؟

به دلایل مختلفی از ساندویچ پانل ها برای پوشش دهی سقف و دیوار سازه ها استفاده می شود. وزن سبک، تحویل و نصب سریع، قیمت مناسب و کاهش هزینه ها از جمله مزایایی است که می توان در مورد ساندویچ پانل ها گفت.به طور کلی ساندویچ پانل ها، دیوارها و یا سقف هایی هستند که در دو نوع سقفی و دیواری قابل تولید هستند و به منظور پوشاندن سقف یا دیوارهای سازه ها می توان از آنها بهره گرفت.در برخی از موارد جهت پوشش دهی محصولاتی مانند کانکس، اتاق های یخچالی و غیره از ساندویچ پانل سقفی و دیواری استفاده می شود.ساندویچ پانل ها براساس نیاز و درخواست مشتری در رنگ های متنوعی قابلیت تولید دارند و به همین دلیل هم برای زیبایی بخشیدن به نماها از آنها استفاده می شود.

عملکرد منحصر به فرد ساندویچ پانل ها

ساندویچ پانل ها در مقایسه با سایر مصالح سنتی عملکرد منحصر به فردی دارند و نمی توان آن را با سایر مصالح سنتی مقایسه نمود.ساندویچ پانل ها علاوه بر اینکه استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارند، قیمت مناسبی هم دارند و استفاده از این سازه های پیش ساخته، ساختمانی ایمن، زیبا و مقاوم را در اختیار ما قرار می دهد.

نصب و اجرای ساندویچ پانل

قطعات ساندویچ پانل را به راحتی می توان به یکدیگر متصل نمود و در کمتر از یک روز نصب و اجرای ساندویچ پانل امکان پذیر است و این یکی از مزیت هایی است که می توان در مورد ساندویچ پنل گفت.نکته ای که بایستی به خاطر داشته باشید این است که نصب مصالح پیش ساخته ای مانند ساندویچ پانل بایستی توسط متخصصان با تجربه صورت گیرد در غیر اینصورت سازه ای که با این مصالح ساخته شده است در مدت کوتاهی دچار آسیب دیدگی و خوردگی شده و نیاز به تعمیر و بازسازی خواهد داشت.

ساندویچ پانل چه کاربردی دارد؟

ساندویچ پانل ها کاربرد متعددی دارند. از این نوع مصالح پیش ساخته می توان در سالن های همایش و سینما، سالن مترو و آشیانه هواپیما  استفاده می شود.این نوع مصالح پیش ساخته به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریال برای ساخت اتاق تمیز،آزمایشگاهها، سردخانه صنعتی میوه و سایر موارد کاربرد گسترده ای دارد.از این نوع سازه های پیش ساخته ساختمانی برای ساخت انواع کانکس (نگهبانی، ادارای، تاشو، یخچالی و مسکونی)،انواع کانتینر، اتاق حمل بار کامیونت نیز می توان استفاده نمود.

با توجه به این موضوع که این نوع مصالح پیش ساخته دارای انواع مختلفی هستند از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. در صورتی که می خواهید در مورد ساندویچ پانل و قیمت آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید می توانید از طریق شماره تماسهای موجود در سایت پانل ماموت کو با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را در این خصوص از آنها دریافت نمایید.

برای مشاوره و دریافت قیمت می توانید با شماره های  02144030121و 02144030122 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: