طلا بدون اجرت چیست؟ چگونه طلا بخریم؟

کدخبر: 2375240

کسی نمی‌داند از کجا و از چه زمانی رنگ طلایی و درخشانی که رگه‌هایی از آن در جداره کوه‌ها دیده می‌شد، نظر آدم را به خود جلب کرد. اما نکته‌ای که واضح است این است که نام‌اش را طلا گذاشتند و از همان آغاز مورد ستایش قرار گرفت. طلا، این فلز گرانبها که حاصل تحمل و سکون و زایمان طولانی مدت و طاقت فرسای فعل و انفعالات زمینی است به تنهایی توانسته باعث به وجود آمدن یکی از مهم‌ترین بازارهای سرمایه در جهان شود. مرسوم است که افراد هم از جنبه زیبایی به عنوان زیورآلات از طلا استفاده می‌کنند و هم به عنوان یک عنصر ارزشمند برای سرمایه گذاری. جالب است بدانیم که گاهی روش سرمایه گذاری و روش مصرفی این فلز گرانبها به کار گرفته می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا به جای به دست آوردن سود خالص، وادار به پرداخت اجرت شویم. برای تفکیک این دو مواجهه با طلا از یکدیگر و انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری در طلا https://kiandigital.com/kian_gold_fund به توضیح تمام ابعاد می‌پردازیم.

00

تفاوت اهداف در خرید طلا

اگر سری به بازار طلا بزنیم موج خریداران و فروشندگانی را می‌بینیم که همه یک هدف دارند: معامله طلا. گاهی پیش می‌آید اهداف معامله‌گران از خرید یا فروشی که انجام می‌دهند یا روشی که باید انتخاب کنند، متفاوت یا بهتر بگوییم در تضاد است. عده قابل توجهی از خریدارانی که برای سرمایه گذاری به بازار طلا می‌آیند از هر مغازه طلافروشی به غرفه دیگری می‌روند و دست آخر هم با خرید یک سرویس طلا یا چند تکه زیورآلات به نام سرمایه گذاری و مصرف یا به اصطلاح یک تیر و دو نشان با خوشحالی از بازار طلا خارج می‌شوند. اگر یک بار هم به طلافروشی رفته باشیم، بی شک اصطلاح «اجرت ساخت» را شنیده‌ایم. زمانی که می‌خواهیم طلا بخریم، طلا فروش با یک ماشین حساب به محاسبه می‌پردازد و اعلام می‌کند که طلایی که خریده‌ایم با اجرت ساخت می‌شود فلان مقدار. زمانی که اجرت ساخت را از اصل قیمت هر گرم طلایی که خریده‌ایم کم می‌کنیم متوجه می‌شویم که بابت اجرت خریدمان وجه قابل توجهی پرداخت کردیم. اجرت ساخت برای کسی که می‌خواهد از زیورآلات برای زیبایی استفاده کند طبیعی است. برای این که طلا شکل و شمایلی جذاب به خود بگیرد طلاساز باید زحمت فراوانی بکشد و اجرت ساخت حق اوست. اما زمانی که هدف‌مان سرمایه گذاری https://kiandigital.com/investment  است باید گفت که پرداخت اجرت ساخت و خرید طلای زینتی توصیه نمی‎‌شود.

خرید طلا بدون اجرت

به همین خاطر کسانی که هدف‌شان از همان اول برای سرمایه گذاری در طلا مشخص است به سراغ خرید طلا بدون اجرت می‌روند و به طور معمول تلاش می‌کنند طلای آب شده، شمش یا سکه طلا بخرند. اما گفتنی است که این روش هم با اینکه کارمزد را حذف می‌کند اما خطرات دیگری دارد که به خطرات خرید فیزیکی طلا معروف هستند. همه به خوبی می‌دانیم که حمل طلا و نگهداری از آن نگرانی همیشگی بابت سرقت را برای ما به همراه خواهد داشت. جدا از سرقت و حضور سارقین باید به این نکته مهم هم اشاره کرد که ممکن است انواع تقلب هم در معاملاتی که انجام می‌دهیم متوجه ما باشد. با این حساب چه راهکاری را می‌توان ارائه داد که بهتر از خرید طلا بدون اجرت هم بتوانیم سرمایه گذاری در طلا انجام دهیم. اکنون می‌خواهیم یک بار به این سوال که «چگونه طلا بخریم؟» جوابی واضح بدهیم.

00

 

سرمایه گذاری در صندوق طلا

در میان صندوق‌های سرمایه گذاری  https://kiandigital.com/fund که در کشورمان فعال هستند برای سرمایه گذاری در طلا می‌‎توانیم از صندوق طلا استفاده کنیم. ساختار این صندوق به این شکل است که سبدی متشکل از اوراق مشتقه طلا دارد، اوراقی که مبتنی بر سکه طلا هستند. به این معنی که با بالا رفتن قیمت طلا ارزش این اوراق بیش‌تر می‌شود. ویژگی‌های یک صندوق برتر مانند صندوق طلای کیان که واحدهای سرمایه گذاری آن با نماد گوهر در بورس خرید و فروش می‌شود، باعث می‌شود تا این روش سرمایه گذاری در طلا – با کنار زدن روش‌های سنتی مانند خرید فیزیکی طلا –برای افراد سرمایه گذار در طلا نتیجه بخش باشد. قبل از این که به سراغ ویژگی‎‌ها و مزایای صندوق طلا کیان برویم بهتر است نگاهی به کارنامه آن بیاندازیم؛

  • سابقه فعالیت 4 سال و 4 ماه با بازدهی بیش از 600 درصدی از آغاز بازدهی تا به امروز
  • بازدهی یک ساله 47 درصدی در بازه منتهی به 23 خرداد 1401
  • بیش از 292 میلیون واحد صادر شده از آغاز فعالیت تا 23 خرداد 1401

نقدشوندگی

از اصلی‌ترین مزایا و ویژگی‌هایی که صندوق طلا کیان دارد این است که به خاطر ساختار فعال و پویایی که در سبد خود دارد امکان نقدشوندگی واحدهای سرمایه گذاری خود را تا اندازه بسیار زیادی افزایش داده است. طبیعی است که واحدهای سرمایه گذاری این صندوق که پشتوانه اوراق مشتقه طلا را دارند همیشه از نقدشوندگی بالایی برخوردارند.

امنیت و شفافیت

از احتمال سرقت و تقلبی بودن طلا در روش خرید فیزیکی گفتیم. لازم است این تفاوت را به عنوان یک مزیت در نظر بگیریم که صندوق طلا به دلیل سرمایه گذاری در اوراق مشتقه این فلز گرانبها و نه قطعه‌های فیزیکی آن توانسته خطراتی مانند سرقت و تقلب را به طور کل بی‌مفهوم کند. از طرفی به خاطر ارائه گزارش‌ها در فضای آنلاین و استفاده این صندوق از فضای سرمایه گذاری آنلاین می‌توان گفت هیچ موردی از نظارت افراد سرمایه گذار در صندوق دور نخواهد بود. از طرف دیگر، صندوق‎‌های سرمایه گذاری بدون نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار اجازه هیچ گونه فعالیتی ندارند و به همین دلیل صندوق طلا کیان هم از این قاعده مستثنی نیست. برای فعالیت در فضای مجازی هم نیاز به مجوز مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه است که این صندوق این نوع مجوز را هم برای فعالیت خود در فضای مجازی کسب کرده است.

 

 

 

ارسال نظر: