ماجراجویی‌های ساحلی در تور دبی، تور گرجستان و تور مالزی!

کدخبر: 2375284

سفرهای تابستانی در اغلب مواقع به سواحل ختم می‌شود اصلا نمی‌شود که تابستان بیاید و خورشید بتابد و به سمت سواحل نرفت. مخصوصا برای خانواده‌هایی با فرزندان‌شان سفر می‌کنند رفتن به ساحل یعنی راحتی و تفریح بچه‌ها، دویدن روی شن‌های داغ و شن بازی در کنار لبه کم عمق دریا. به عنوان مقاصد ساحلی پر طرفدارد در آسیا هیچ جایی بهتر از مقاصدی که در ادامه معرفی می‌کنیم وجود ندارد، بیایید نگاهی به بهترین تفریحات ساحلی این مقاصد بیاندازیم.

تور دبی، سفری لاکچری به سواحل خلیج فارس

تور دبی از زیباترین و بهترین تورهای مدرن دنیا است که در تمام طول سال بازدیدکنندگان خودش را دارد حتی در تابستان‌های سوزان کویری که انگار آتش از آسمان می‌بارد هم عاشقان سفرهای ساحلی خودشان را به دبی می‌رسانند. دبی پر از جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای است که انجام‌شان با خانواده واقعا خوش می‌گذرد اما بهترین راه برای فرار از گرما تفریحات آبی و ساحلی است. چه چیزی بهتر از این که بتوانید قایق سواری و جت اسکی سواری را امتحان کنید و با بچه‌ها در عمق کم آب‌های گرم ساحل شنا کنید؟ یا می‌توانید به کافه‌های ساحلی پناه ببرید و با مناظر زیبای اقیانوسی از نوشیدن قهوه و چای اغصیل لذت ببرید. اجازه دهید بچه‌ها در ساحل شن بازی کنند و خودتان هم با لمیدن روی ماسه‌ها کمی استراحت کنید. ولی اگر به دنبال چیزی بیشتر هستید شاید ساحل کایت برای شم مناسب‌تر باشد جایی که می‌توانید با خانواده‌تان به کارهای مختلفی مثل بادبادک و موج سواری،  دویدن در پیست حرفه‌ای، والیبال ساحلی، پارک اسکیت، و پارک آبی بپردازید.

تور دبی

سواحل دبی همگی کم و بیش چنین امکاناتی را در اختیار شما می‌گذارند به خاطر جو افراطی توریستی دبی کم‌تر جایی باقی مانده که دست نخورده باشد بنابراین به هر قسمتی که بروید می‌توانید انتظار حداقل‌ها را داشته باشید. به علاوه حتما سعی کنید با بچه‌ها به پارک‌های آبی سری بزنید که با استخرهای مختلف و سرسره‌های هیجان انگیز، سیاهچاله‌های آبی و ده‌ها وسیله تفریحی آبی رز پر هیجانی را برای شما رقم می‌زنند. پارک آبی آکواونچر یکی از بزرگ‌ترین بهترین پارک‌های آبی دبی است که با ده‌ها ورزش آبی شما را غافل‌گیر می‌کند، یا به پارک آبی لگولند بروید که جزو پارک‌های آبی لگولند معروف است که با طراحی فانتزی و کودکانه‌اش فرزندان شما را شیفته خود می‌کند و یا از پارک آبی وایلد وادی تنها پارک آبی دبی با مضمون عربی دیدن کنید.

اما اگر به دنبال فرار از گرمای هوا و در عین حال تفریحی آبی هستید چرا به آکواریوم دبی سر نمی‌زنید که نمایش‌های شگفت‌انگیزی از دیای زیر آب و موجودات دریایی به نمایش می‌گذارند؟ آکواریوم دبی و   آکواریوم لاست چمبرز انتخابی عالی برای گردشی خانوادگی هستند. اشاره کنیم که اقامت در هتل‌های ساحلی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در حق خانواده‌تان بکنید چرا که این هتل‌ها هم سرسره‌های آبی و استخر روباز دارند و هم دسترسی دو سه دقیقه‌ای به ساحل فراهم می‌کنند.

تور گرجستان، سفر به دامان قفقاز

تور گرجستان به عنوانی مقصدی چهار فصل برای هر زمانی هم مناسب است و هم چیزهایی دارد که شما را سرگرم کند اما اگر روراست باشیم وقتی حرف از تفریحات آبی و ساحلی به میان می‌آید به دیگر رقیبان شناخته شده‌ای همچون ترکیه و دبی با آن سواحل طلایی‌شان می‌بازد. اگرچه این بدان معنا نیست که سفر تابستانی به گرجستان باید بدون گشت و گذارهای ساحلی برگزار شود برعکس قصد داریم در این مطلب بگوییم گرجستان را باید به عنوان یکی از مقاصد ساحلی تابستانی به رسمیت بشناسید.

تور گرجستان

نکته اولی که از نظر ما خیلی هم حایز اهمیت است اینست که سواحل گرجستان به طور کلی صخره‌ای هستند و نباید انتظار داشته باشید به هر جا که بروید با سواحل ماسه سیاه باتومی مواجه شوید، برعکس باید بدانید برای گشت و گذار در این سواحل صخره‌ای باید حتما صندل و یا کفش راحتی به پا کنید. یکی از بهترین و در دسترس‌ترین سواحل گرجستان ساحل شهری باتومی است که درست در مرکز شهر واقع شده و امکانات زیرساختی مناسبی همچون کافه و رستوران‌های ساحلی و امکانات تفریحی رایجی مثل قایق سواری و شوتینگ و پاراسلینگ ارائه می‌دهد. صرف نظر از اینکه این ساحل شلوغ‌ترین ساحل شهر است می‌توانید روی ماسه‌های سیاه حاشیه دریای سیاه دراز بکشید، حمام آفتاب بگیرید و بچه‌ها را زیرنظر داشته باشید. همچنین آنظور که محلی‌های گرجی ادعا می‌کنند که این ماسه‌های سیاه خاصیت مغناطیسی داشته و امراض مفصلی و پوستی را درمان میکند. صبح‌تان را در سواحل بگذرانید و در امتداد بلوار باتومی قدم بزنید و مجسمه علی و نینو را ببینید. به علاوه گر در طول روز زیر آفتاب تابستانی و رطوبت دریا احساس کلافگی کردید می‌توانید به جاهای جذابی مثل دلفیناریوم و یا پارک آبی باتومی پناه ببرید. به عنوان معروف‌ترین شهر ساحلی گرجستان باتومی انتخاب مناسبی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود.

با این همه اگر بخواهیم از محبوب‌ترین سواحل گرجستان بگوییم حتما باید به سارپی که در حال حاظر یکی از سواحل مهم و توریستی گرجستان در نزدیکی مرز ترکیه شناخته می‌شود اشاره کنیم.

تور مالزی، سفر به سرزمین 72 فرهنگ

مالزی یکی دیگر از کشورهای جنوب شرقی آسیا با سواحل شگفت‌انگیز و دیدنی است که بعد از رسیدن به آن آرزو می‌کند بتوانید برای مدتی را همانجا بمانید و کلا برنگردید! 

تور مالزی هم همچون رقیب و همسایه خود تایلند با داشتن سواحل بی‌نظیری در ده‌ها مجمع‌الجزایر و صدها جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که همه آن‌ها با ماسه‌های سفید پودری و آب‌های آبی و گرم زینت شده‌اند. حالا قصد دارید با خانواده در مالزی چکار کنید؟ شک نکنید باید در سفری تابستانی سری به پنانگ لا نکوی از برجسته‌ترین و شناخته شده‌ترین مقاصد ساحلی مالزی بزنید که تلفیقی از تفریحات ساحلی و آبی و مسیرهای جنگلی را در دسترس‌تان قرار می‌دهند. در حالی که این دو جزایر بزرگ و شناخته شده و پر بازدید هستند برای دوری از جمعیت توریستی می‌توانید به جزایر پرهنتیان پناه ببرید که تمثیلی از بهشت را به تصویر کشیده‌اند.

تور مالزی

از تجربیات آبی این مقاصد می‌توانیم به استراحت در ساحل و حمام آفتاب اشاره کنیم. یا به قایق سواری خانوادگی بروید و یا بساط پیکنیک جمع کنید و به گوشه‌ای خصوصی بروید و همراه خانواده عصری صمیمی را سپری کنید اما می‌توانید که برای تجربه‌ای هیجانی‌تر سوار قایق شوید و یا جت اسکی سواری کنید، اسکی روی آب، فلای بردینگ، شوتینگ، پاراسلینگ، بانانا سواری، رفتینگ، شنا و غواصی همگی از کارهایی هستند که می‌توانید با بچه‌ها و اعضای خانواده‌تان انجام دهید. تازه اصلا لازم نیست نگران نداشتن مهارت و یا تجهیزات باشید معمولا در سواحل مقاصد تفریحی اینچنینی همیشه شرکت‌هایی را پیدا می‌کنید که تجهیزات لازم را کرایه می‌دهند و یا آموزش‌های اولیه مهارتی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

تفریحات آبی و ساحلی در مالزی به همین‌ها ختم نمی‌شود، پارک‌های آبی بزرگ با بازی‌های هیجانی، دلفیناریوم‌ها، شنا با نهنگ‌ها و دلفین‌ها و ده‌ها فعالیت دیگر سفر تابستانی به این کشور را شدیدا دلچسب کرده به طوری که توریست‌ها بی‌خیال دمای هوا و رطوبت بالای تابستانی مالزی می‌شوند و دل به دریا می‌زنند تا با تور مالزی بهترین تعطیلات تابستانی ممکن را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند.

 

ارسال نظر: